BEHRINGER van Klark Teknik KT-2A , 1176 KT en EQP-KT, LA-2A en 1176LN Universal

Iemand enig idee of die 76 KT's makkelijk zijn te voorzien van een stereo link mod voor een paartje? Zoiets als ze bij de Warm Audio's ook kunnen doen, met een schakalaar? Wie zou dat netjes kunnen en wat moet zoiets moet kosten?
 
Iemand enig idee of die 76 KT's makkelijk zijn te voorzien van een stereo link mod voor een paartje? Zoiets als ze bij de Warm Audio's ook kunnen doen, met een schakalaar? Wie zou dat netjes kunnen en wat moet zoiets moet kosten?
In de USA zitten wel wat bedrijfjes die die mod aanbieden, deze bijvoorbeeld:
https://www.reviveaudio.com/index.php?route=product/product&product_id=333
Maar het uitvoeren van die mod kost zo te zien meer dan de unit zelf. Dus het kan wel, maar hoe makkelijk dat is weet ik niet.
 
Dank je, als zo'n bedrijfje dat kan dan zal een ervaren techneut in NL ook wel iets dergelijks kunnen fabriceren voor een soortgelijke prijs. Dat gezegd hebbende, er stond een interessant stukje text in de link die je me stuurde over de sound van het apparaat, dat mij niet direct enthousiast maakt deze uitgave te doen, goedkoop of niet:

"The KT-76 has a pretty good noise floor stock when compared to other reproductions but also lacks and significant low end or thickness when compared to a proper reproduction and will leave serious pros wanting a lot more.

They also have high distortion figures over an original unit, but are often described as sounding good for the money by most users, which is where we come in.

Just like on the WA76, 6+db of compression kills the low end when compressing heavily and leaves the user feeling bored of the unit after the initial discrete circuit magic has worn off."
 
Tja, dat zou waar kunnen zijn. Aan de andere kant komt het van een bedrijf wat geld wil kunnen verdienen aan deze modificatie, dus misschien ligt overdrijving op de loer. Het is dus maar de vraag hoe objectief ze zijn. Voor mij moeten ze in ieder geval zonder modificatie goed genoeg zijn, dan blijven ze.
 
Akoestische gitaar. BTW dit is stereo vandaar dat soms 1 kant even zachter staat dan de andere. deze is random veel "peak reduction" en dan weer weinig. Ik ga er van uit dat je weet wat je hoort anders zit je in de verkeerde draad. De ruis is van de Microphone!

Thx voor de demo's
 
Enkele maanden geleden heb ik een 76-KT en een EQP-KT besteld, maar vandaag heb ik deze pas ontvangen.
Ik zal het spul na het weekend eens aansluiten en kijken / luisteren of het een beetje naar behoren werkt.

En DRe...
bedankt voor deze tip! :)
 
Graag gedaan ik hoop dat ze bevallen, mijn 76kt’s komen over twee weken.
 
DRe, bedankt voor je geluids voorbeelden van de KT-2A. Ik zou graag ook de originele track horen,
voor een goed vergelijk. Maar dit klinkt erg dik !
 

Attachments

  • image_128683.wav
    5,7 MB · Bekeken: 322
  • image_128684.wav
    6,1 MB · Bekeken: 309
Laatst gewijzigd:
Wel benieuwd of er al test files zijn met orginele en deze clones.
 
Na een aantal maanden op de markt; heeft iemand de KT2a nog gechecked t.o.v. de duurdere clones of zelfs het origineel? Of zomaar een mening na het ding een tijdje gebruikt te hebben?
 
Ik vind die apparaten ook verleidelijk voor die prijs, maar na het bekijken van deze video heb ik toch mijn twijfels: https://www.youtube.com/watch?v=cEpUCcV_SBM Uiteraard is dat ook maar een opinie, maar over het algemeen geeft hij wel uitgebreide en naar mij idee eerlijke reviews. Aan de andere kant, hij is wel een pro en veeleisend, dus voor gewoon thuisgebruik zal het misschien allemaal wel meevallen.
 
Ik vind die apparaten ook verleidelijk voor die prijs, maar na het bekijken van deze video heb ik toch mijn twijfels: https://www.youtube.com/watch?v=cEpUCcV_SBM Uiteraard is dat ook maar een opinie, maar over het algemeen geeft hij wel uitgebreide en naar mij idee eerlijke reviews. Aan de andere kant, hij is wel een pro en veeleisend, dus voor gewoon thuisgebruik zal het misschien allemaal wel meevallen.

Ik twijfel ook. Het lijkt gewoon niet op high end wat eruit komt. Ook voor thuis zou ik toch eerst goede tests willen doen maar zoals bij veel van dit soort echte VS clones outboard vergelijkingen begrijp ik altijd wrm mensen het orgineel graag willen. Of idd de duurdere en echtere clones.Als je compressie en audio echt snapt hoor je die verschillen. Sorry ik ben een snob.
 
Zal zo die video eens checken. Ik heb zelf de HCL Solution (2x LA2A clone) en ben daar echt supertevreden over. Gooi er een 303 door en je weet niet wat je hoort. Nou denk ik erover een tweede te kopen maar voor dat geld koop je dus 4 van die KT clones. :)
 
Ik vond die gast van die video hierboven niet te harden dus kon m niet uitkijken maar kom net deze video tegen: https://youtu.be/ErtUUV4XNBw

Is dan wel een vergelijking van de EQ maar je kunt goed horen (vind ik dan) dat er een groot verschil zit in de buizen/trafo sound. Ik vind de KT hier brittle klinken in vergelijking met de andere twee. Mocht ik nog iets met buizen/trafo's willen kopen spaar ik wel even door.
 
Ik vind die apparaten ook verleidelijk voor die prijs, maar na het bekijken van deze video heb ik toch mijn twijfels: https://www.youtube.com/watch?v=cEpUCcV_SBM Uiteraard is dat ook maar een opinie, maar over het algemeen geeft hij wel uitgebreide en naar mij idee eerlijke reviews. Aan de andere kant, hij is wel een pro en veeleisend, dus voor gewoon thuisgebruik zal het misschien allemaal wel meevallen.
Ik heb het filmpje niet verder bekeken, maar volgens de comments vergelijkt hij de verkeerde compressors en verwacht hij ander gedrag van de compressor. Dus ik denk dat het "pro" gehalte wel eens tegen kan vallen. Over het algemeen zie ik behoorlijk lovende reviews van de KT clones, een eventuele buizen upgrade schijn het nog wat te kunnen verbeteren.
Ik heb zelf twee KT-2A's staan, maar het ontbreekt me nog even aan tijd om er echt mee bezig te gaan. Het enige waar ik daadwerkelijk wat over kan zeggen is dat de bouwkwaliteit me prima in orde lijkt.
De EQP-KT's staan ook nog op mijn lijstje, die gaan er denk ik ook nog wel komen.
 
Back
Top