MID Sweep Para EQ

Septic

ex Modular addict
Lid sinds
17 februari 2002
Berichten
6.667
Locatie
Gorinchem
Ik heb een alpha Juno waar ik mee wil midsweepen. Dat wil ik doen met een hardware EQ (software is te traag en heeft latency, ik wil direct ingrijpen en zonder vertragingen raggen, buiten dat zijn er geen goede controllers zonder latency ervoor)

Nu zijn er eigenlijk geen parametrische midsweep eqs (met sweepable traploze freqbanden)
meer op de markt (raar maar waar)

Is er soms een lunchbox systeem waar je maar 1 (stereo) kan aansluiten? Heeft er iemand ideen of tips (ook voor een goede midsweep eq)

Ik wil geen hele mengtafel aanschaffen voor zo iets simpels, ik heb er zowiezo de ruimte niet voor.

Als iemand wat in de aanbieding heeft, mag er ook gereageerd worden.
 
Je kan ook een bandpass filter met dry/wet gebruiken.
 
Je zou kunnen kijken naar een gitaarpedaal wat je achter de Alpha Juno zet.

Ja, al even naar gekeken, maar ik zoek een stereo oplossing als eerste, pedalen hebben de neiging mono te zijn (of mono in, stereo uit)

Het mooiste lijkt me een 1 units lunchbox, als dat uberhaupt bestaat (voor de power en IO etc) en dan een stereo EQ erin. Dasn kan ik hem mooi tussen mijn LED monitors en achter me avid mixers inleggen.
 
Shelves is mono toch? En moet je er niet ook een module bij hebben om van line level naar modular te gaan(en terug)?
 
Er is iig een hele wereld aan outboard eq, 19” en 500, alleen Thomann al heeft vele pagina’s aan tof spul, van Behringer budget tot kleine gezinsauto qua prijsstelling :)
 
En ja, er zijn ook 1 of 2 unit lunchbox-kasten, 19” plat of desktop.
 
Je kan ook kijken naar de Boss ROD-10

Dit is een half rack unit voor diverse overdrives met een ingebouwde mid sweep equaliser.
Als je de drive laag houd heb je alleen het equaliser effect.
 
Back
Top