Reverb doos

Ik ben wel benieuwd naar die RE201 emulatie van de Boss. Hoe is die?
 
Ik ben wel benieuwd naar die RE201 emulatie van de Boss. Hoe is die?

Als we het hebben over de Boss tape re20 Ik vond het niets. Leven loos karakter.
 
Nee, ik bedoelde eigenlijk de RV-500 van Boss. Die schijnt ook een re201 na te kunnen doen...
 
Ik ben wel benieuwd naar die RE201 emulatie van de Boss. Hoe is die?
Ik heb 'm nooit met een echte kunnen vergelijken, maar die die RE-20 zit al 5 jaar op m'n live pedalboard, naast een MXR Carbon Copy.
De RE-20 wordt met name voor de overdrevener delays gebruikt, vanwege de handige tap-tempo. Ook die 'warp'/oscillate' functie (tap-tempo pedaal ingedrukt houden en je hoort 'm op spinnen en weer terug zodra je het pedaal loslaat)...


erg handig voor een beginnetje zoals dit:
 
Was de Ventris al genoemd hier?

Ik ben zelf ook op zoek en dus aan het vergelijken gegaan, volgens mij vind ik de Ventris nog het mooist klinken. Alleen heb je wel een editor nodig om alle parameters te kunnen bedienen, dat vind ik minder...
 
Ik geloof niks van dat die cheapo’s goed zijn. Ja voor je synth maar op stem of acoustischr drums echt wel andere koek.

Bij mij was DE test een acoustische hihat. Dan hoor je meteen of het was is.

Pcm staat nog op het lijstje. En een 480. Maar dat zal hem zonder inkomsten niet worden.

Beste klinkt mijn portiek met speaker en 2 mics. Maarja je moet dat met 3 man doen ivm buren die 5 minuten niet portiek in mogen.

Maar genoeg puristisch geouwehoer. :D
 
Ik geloof niks van dat die cheapo’s goed zijn. Ja voor je synth maar op stem of acoustischr drums echt wel andere koek.

Bij mij was DE test een acoustische hihat. Dan hoor je meteen of het was is.
Toch maar eens een Roland SRV-330 testen. Relatief 'cheapo' en heeft in mijn rack een PCM90 overleefd... Zit qua klank tussen TC en Lex in.

Pcm staat nog op het lijstje.
PCM81 of 70 dan maar doen. de PCM90 klonk op zich niet verkeerd, maar die ging de deur uit toen ik m'n Reverb 4000 had.
 
Back
Top