Reverb/Delay voor FOH rackje

freq

Ingeburgerd
Lid sinds
16 april 2006
Berichten
31
Locatie
Brugge, Belgiƫ
Ik vond het erg lang overbodig om een eigen FOH rackje mee te sleuren op job, maar merk toch meer en meer dat het soms fijn zou zijn om enkele eigen tools ter beschikking te hebben. Met als voordeel dat je ze door en door kent, en je voor de vaste bands makkelijk een recall sheet kunt maken waardoor de soundcheck terug wat korter kan. De kwaliteit van built-in FX in digitale tafels varieert ook sterk.
Reeds aangekocht: SPL Transient Designer & USB recorder/player, maar nog op zoek naar een channel strip of goeie vocal compressor en... zoals de topic title vermeld een reverb/delay module.

Ik mikte lang op een TC Electronic M2000 of PCM81, maar niet altijd makkelijk te vinden aan een eerlijke prijs. Kreeg nu een Lexicon MX300 aangeboden. Kan deze mee "op niveau"? Sedert het VST tijdperk zijn de reverb verwachtingen best hooggespannen en de meeste usual suspects zijn al van leeftijd.

Iemand ervaring met de MX300 versus de MPX-1 of PCMXX, of hebben jullie alternatieven die'k zeker moet bekijken?

Alvast bedankt!
 
Ik heb de MX200 gehad en heb nu inplaats daarvoor een TC M350.
De lexicon was mooi voor de reverb, maar ik vond de delay's van lexicon erg tegenvallen. Deze vind ik in de TC beter. Dus ik denk dat de M2000 een betere keus is om zowel voor de delay als reverb een goeie sound te hebben.

Alleen weet ik niet hoe de routing van de M2000 is. Die vond ik bij de MX200 wel beter dan bij de M350. Dat is misschien nog een punt van aandacht.
 
Ik heb nog een TL Audio Ivory VP-5051 channel strip liggen en ook een Lexicon MPX-1.
De TL Audio heeft gain, uitgebreide compressor, gate en uitgebreide EQ aan boord. Evenals mic+48V/mic/line input switch.
Beiden zijn bij mij overbodig geworden wegens upgrades (Ivory2 en M3000 en PCM90).

Staan beide ook hier op marktplaats. Stuur maar een PB als je interesse hebt.
 
mpx-1 idd, ideaal te bedienen, en klinkt meer dan prima. gelijk maar 2 doen!
 
Back
Top