TEAC X-3 vintage bandenrecorder

Rachid

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2015
Berichten
509
Locatie
Planet Earth
Iemand die er 80,- Euro voor vraagt. Redelijke prijs?

teac_x-3.jpg
 
Last edited by a moderator:
Staat afhankelijk lijkt me?

Dit staat er bij zn advertentie: 'Met 43 banden zeer goede kwaliteid zijn allemaal merkbanden.' Zegt dus niets over het apparaat zelf.

Heb m dus een bericht verstuurd hoe de staat van het apparaat is.
 
Mwa, als de motoren goed zijn EN de koppen netjes is het een goede prijs! (we leven niet meer in 2011, dus 80,- voor een x3 is tegenwoordig netjes te noemen).
Aandachtspunten: De getoonde foto is een stockfoto. Ga er niet vanuit dat er 2 originele teac spoelen bijzitten. Is dat wel: voor een metalen 7" spoel van Teac betaal je snel een euro of 15,- voor.
Dit type is snaar aangedreven (net als mijn x10r). Die snaren kunnen uitgelubberd zijn, maar zijn nog wel te krijgen. Laat maar weten dan stuur ik je 3 adressen door.

Banden: Altijd vanuit gaan dat de tape troep is en dat je ze alleen voor de spoeltjes meeneemt.
Er zijn wel een paar type consumentenbanden waarvan ik zeg dat je die blind kunt kopen: Alle Maxell UD, XL, XLI enz. en BASF LPR (met de RRRRR!! type zonder R is ellende)
Op een paar uitzonderingen na is de rest het allemaal klikovoer en dus alleen leuk voor de spoeltjes.
Ampex was vroeger hét merk, maar wordt tegenwoordig onder de liefhebbers niet voor niets Amplaks genoemd daar die banden piepen en plakken als een gek.
Als je een belangrijke opname daarop hebt staan kun je de tape op een 50graden bakken voor een uur of 5 in de oven (serieus!). Daarna is de tape weer af te draaien voor een tijdje, maar je kunt hem niet meer gebruiken om op te nemen.
 
Mwa, als de motoren goed zijn EN de koppen netjes is het een goede prijs! (we leven niet meer in 2011, dus 80,- voor een x3 is tegenwoordig netjes te noemen).
Aandachtspunten: De getoonde foto is een stockfoto. Ga er niet vanuit dat er 2 originele teac spoelen bijzitten. Is dat wel: voor een metalen 7" spoel van Teac betaal je snel een euro of 15,- voor.
Dit type is snaar aangedreven (net als mijn x10r). Die snaren kunnen uitgelubberd zijn, maar zijn nog wel te krijgen. Laat maar weten dan stuur ik je 3 adressen door.

Banden: Altijd vanuit gaan dat de tape troep is en dat je ze alleen voor de spoeltjes meeneemt.
Er zijn wel een paar type consumentenbanden waarvan ik zeg dat je die blind kunt kopen: Alle Maxell UD, XL, XLI enz. en BASF LPR (met de RRRRR!! type zonder R is ellende)
Op een paar uitzonderingen na is de rest het allemaal klikovoer en dus alleen leuk voor de spoeltjes.
Ampex was vroeger hét merk, maar wordt tegenwoordig onder de liefhebbers niet voor niets Amplaks genoemd daar die banden piepen en plakken als een gek.
Als je een belangrijke opname daarop hebt staan kun je de tape op een 50graden bakken voor een uur of 5 in de oven (serieus!). Daarna is de tape weer af te draaien voor een tijdje, maar je kunt hem niet meer gebruiken om op te nemen.

Hoi Thoon,

Dank voor je info. Jouw (aandachts)punten kan ik mooi doorspelen naar de verkoper. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de foto zelf heb geplaatst via Google. Hieronder zal ik de echte foto plaatsen van de advertentie, mocht het lukken.

ALs ik je info zo lees zakt me de moed zon beetje wel door de schoenen. Ik heb er ook totaal geen ervaring mee! Mijn plan is eigenlijk, kopen en doorverkopen (met winst uiteraard). Ik heb ze op Ebay gezien, waar ze worden aangeboden voor 300,-.

Hier de originele foto verkoper:
28055761_377084526102908_7082376867427773539_n.jpg
 
een x3 is geen 300/400 euro waard. Je kunt hem aanbieden voor dat bedrag maar je kunt hem ook net zo goed voor 700 aanbieden. Verkoop je hem net zo snel... óf niet ;)
Dat anderen ze voor 499,- aanbieden, wil niet zeggen dat ze die ooit daarvoor verkocht krijgen.

Ik als bandrecorder liefhebber deel graag mijn kennis met je omdat ik dacht dat er een nieuwe bandrecorderliefhebber was opgestaan. Maar je doet het puur voor winst bejacht. Ach dat je een winstje wilt pakken is je goed recht hoor, maar ik heb wel een bezwaar dat je er geen verstand van hebt en toch mee wilt liften op de kennis van anderen hier op het forum.

Ik wens je verder veel succes maar had er lekker zelf meer gespeeld :D
 
een x3 is geen 300/400 euro waard. Je kunt hem aanbieden voor dat bedrag maar je kunt hem ook net zo goed voor 700 aanbieden. Verkoop je hem net zo snel... óf niet ;)
Dat anderen ze voor 499,- aanbieden, wil niet zeggen dat ze die ooit daarvoor verkocht krijgen.

Ik als bandrecorder liefhebber deel graag mijn kennis met je omdat ik dacht dat er een nieuwe bandrecorderliefhebber was opgestaan. Maar je doet het puur voor winst bejacht. Ach dat je een winstje wilt pakken is je goed recht hoor, maar ik heb wel een bezwaar dat je er geen verstand van hebt en toch mee wilt liften op de kennis van anderen hier op het forum.

Ik wens je verder veel succes maar had er lekker zelf meer gespeeld :D

Haha:dubbel: ik moet lachen om je opmerking. Het is niet zo dat ik een handelaar ben of zo. Ik kwam die bandrecorder heel toevallig tegen en ging dus ff googlen en zag dat liefhebbers toch wel wat voor over hebben voor zo'n vintage apparaat. Volgens mij is 80,- redelijk goedkoop dan en dat laat je dan toch niet lopen? Ga eens naar het verkoophoekje hier, zowat iedereen wil vangen voor zijn spul.

Trouwens, het is niet zeker of ik het doorverkoop. Wie weet is het een leuk apparaat om er zelf mee aan de slag te gaan om de eindmixen wat op te warmen bijvoorbeeld -mocht het apparaat daarin blinken- , maar zoals ik al zei ik heb er geen ervaring mee.
 
Mwa, als de motoren goed zijn EN de koppen netjes is het een goede prijs! (we leven niet meer in 2011, dus 80,- voor een x3 is tegenwoordig netjes te noemen).
Aandachtspunten: De getoonde foto is een stockfoto. Ga er niet vanuit dat er 2 originele teac spoelen bijzitten. Is dat wel: voor een metalen 7" spoel van Teac betaal je snel een euro of 15,- voor.
Dit type is snaar aangedreven (net als mijn x10r). Die snaren kunnen uitgelubberd zijn, maar zijn nog wel te krijgen. Laat maar weten dan stuur ik je 3 adressen door.

Banden: Altijd vanuit gaan dat de tape troep is en dat je ze alleen voor de spoeltjes meeneemt.
Er zijn wel een paar type consumentenbanden waarvan ik zeg dat je die blind kunt kopen: Alle Maxell UD, XL, XLI enz. en BASF LPR (met de RRRRR!! type zonder R is ellende)
Op een paar uitzonderingen na is de rest het allemaal klikovoer en dus alleen leuk voor de spoeltjes.
Ampex was vroeger hét merk, maar wordt tegenwoordig onder de liefhebbers niet voor niets Amplaks genoemd daar die banden piepen en plakken als een gek.
Als je een belangrijke opname daarop hebt staan kun je de tape op een 50graden bakken voor een uur of 5 in de oven (serieus!). Daarna is de tape weer af te draaien voor een tijdje, maar je kunt hem niet meer gebruiken om op te nemen.

Grappig dat je dat allemaal zegt .. dat is dus de tape die ik mot hebben . Tape die kraakt piept knarst ruist leeft..een sweep heeft of ergens weg gedrukt wordt bij tijd en wijle. mss plakken is niet zo mooi idd. Heerlijk.
 
Wat Thoon zegt.
Elke rechtgeaarde tapeliefhebber zal langskomen met een vergrootglas om de koppen te inspecteren.
Aandrijfrubbers, voedingselco's, tandriempjes, het hele loopwerk... Dit is een machine, geen software ;),
Zoek maar even verder hier op dit forum en je vindt wel posts van mij waar je het verschil tussen goede en slechte koppen kan vinden.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Als die prima werkt zou ik hem snel gaan halen voor 80e,dat is een bargain,ze gaan idd tussen 250e tot 300e voor een Mint.
 
Grappig dat je dat allemaal zegt .. dat is dus de tape die ik mot hebben . Tape die kraakt piept knarst ruist leeft..een sweep heeft of ergens weg gedrukt wordt bij tijd en wijle. mss plakken is niet zo mooi idd. Heerlijk.

het zal vooral dropouts zijn...,een slechte tape is echt vuilbak hoor
 
Back
Top