Uw favo lexicon verb

ValhallaDSP VintageVerb
 
TS mag dan straks weten wat onze favo Lexicon reverb is, maar dat hoeft dan nog niet per se zijn smaak te zijn.

In volgorde van mijn voorkeur / smaak:
1. Lexicon 224 (XL) / UAD-2 Lexicon 224L
2. Lexicon PCM 70
3. Relab LX480 (en misschien ook R2 van Exponential Audio) / Lexicon 480L
4. Lexicon PCM 81/91/96, PCM Native Reverb Bundle
5. Lexicon MPX 1
6. Valhalla VintageVerb
x. Native Instruments (made by Softube!) RC 24 en RC 48

MPX 1: goed bruikbaar (tot ca. € 300 geen betere hardware Lexicon)
PCM 70: meer noisy / dichter bij een 224 (XL) dan een PCM 81/91/96 die veel cleaner klinkt.
UAD-2 Lexicon 224L: De beste software emulatie van een 224 (XL)
Relab LX480: De beste software emulatie van een 480L (en misschien ook de R2 van Exponential Audio)
PCM Native Reverb Bundle: Erg goed / qua sound karakter m.i. het best vergelijkbaar met een Lexicon PCM 96
VintageVerb: van de Valhalla's het dichtst bij de Lexicon sound / maar van mindere kwaliteit dan de andere reverbs die ik noem. Maar kost ook maar $ 50.
Native Instruments (made by Softube!) RC 24 en RC 48: nog niet gebruikt / nog geen mening over

PCM 60? Die heeft m.i. (veel) minder opties dan een PCM 70, maar ik weet niet of ze heel verschillend klinken.
 
Voor de mensen die naar een ECHT Lexicon avontuur op zoek zijn.. dit is een goedkoop alternatief voor 2x de PCM90
Heel afentoe zie je nog weleens opgeruimd worden voor weinig.. is dus een PCI kaart die je in een ouder OS (W98.) moet draaien.. maar de interface heeft losse in/outs om de 'PC90' reverbs te routen. Sowieso leuke historie :D
http://www.ebay.fr/itm/LEXICON-STUD...RD-AND-PC-90-PCM-90-REVERB-CARD-/141537333763

 
Back
Top