Multi effectenbak

Adjust

Ouwe rot
Lid sinds
18 februari 2006
Berichten
1.113
Locatie
Universe
Hallo,
Ik wil minder met software gaan werken en heb wat synths staan waar ik extra effecten overheen wil gooien. Nu wil ik een multi fx bak op de output van een poly synth zetten zodat ik direct met meerdere effecten tegelijk kan spelen. Welke bak (oud of nieuw) raden jullie aan?
 
Die lijkt me wat lastig als ik live wil jammen/opnemen. Zou mooi zijn als er wat meer draaiknoppen op zitten zodat ik geen tijd kwijt ben met in het menu te zoeken naar de gewenste effecten.
 
En een kaoss pad? Of is daar teveel kwaliteitsverlies? Tenminste ik zie die vaak bij dj’s maar niet vaak in studio’s heb ik het idee.

Wat de line 6 betreft, ik zal de m5 eens checken.
Wel apart dat je automatisch bij gitaar effectenmodules uitkomt maar ja, als het maar ‘the job’ doet.
 
Ik heb er 3 19-inch bakken die alle 3 lekker hands-on zijn (en betaalbaar!):
- TC Electronic M300/350: goede kwaliteit, eenvoudige, snelle bediening, 2 effecten te gelijk (parallel of serieel).
- Zoom 1201: gruizige ouwe bak, maar wel lekker. En veel effecten.
- Boss GX700: eigenlijk een gitaareffect, maar daardoor erg flexibel en heel uitgebreid.

Anders kun je ook voor meer dedicated pedaaltjes gaan.
 
De DP4 + kan hier een goede in zijn. Je kan hier volgens mij 4 effecten achterelkaar zetten. Veel aanpas mogelijkheden per effect. Te gebruiken als 2x stereo, 4x mono of 2x mono / 1x stereo.

Lexicon MPX1. Ook hier hen je de mogelijkheid om meerdere effecten achterelkaar te plaatsen.

Beide zijn goed, beide hebben een totaal ander geluid. Kan je de MP4+ als beste van de 2 aanraden. Echt veel gekke mogelijkheden.
 
Die Ibanez units die Leo aanbied zijn echt supervet.
Heb zelf ook een UE305 + een UE400 ik vind het echt heer-lij-ke effecten.
 
Over de Zoom G1on:
Die lijkt me wat lastig als ik live wil jammen/opnemen. Zou mooi zijn als er wat meer draaiknoppen op zitten zodat ik geen tijd kwijt ben met in het menu te zoeken naar de gewenste effecten.
Je kunt op dat ding je favoriete effecten instellen op de geheugenplek die je zelf wilt. Dus bijvoorbeeld: op 1 een Reverb, op 2 een Flanger en op 3 een combo v/e Echo en een Flanger. Wisselen tussen die 3 doe je met de twee voetpedalen. Op plek 0 heb ik niks staan (pass through). Als je 'm aanzet staat ie op de laatst gekozen geheugenplek en kun je meteen jammen.

Tenzij je live aan bijv. de echo feedback knop wilt draaien lijkt het me geen slechte oplossing. Ik zie dat de Zoom G3n meer knoppen heeft, misschien dat dat wat voor je is.
 
Die Ibanez units die Leo aanbied zijn echt supervet.
Heb zelf ook een UE305 + een UE400 ik vind het echt heer-lij-ke effecten.
En dan zou ik de overdrive versie van de UE 400 - die Leo ook aanbiedt - kiezen. :)
 
Wil TS toch ergens waarschuwen. Ieder zijn keus natuurlijk. Maar die Ibanez UE serie zou ik echt niet doen. Ananloge effecten prul zij altijd waardeloos. Ik begrijp echt niet waarom sommige mensen zweren aan ouderwetse prullen. Da klinkt gewoon bompa, en is lelijk. De meesten hier denken iets te kennen, maar maken zich kompleet belachelijk. En waarschijnlijk zal ik commentaar krijgen, maar maakt niet uit. Ik was vroeger in mijn naieve jaren ook zo dwaas (met dat verschil dat ik destijds die oude zware opa rommel voor bijna niks heb kunnen opkopen) Ga mee met de tijd. Ik zou mij nu doodschamen met een ouderwets instrument. Het is gewoon lelijk.
 
Laatst gewijzigd:
Hadden de Instrumentenmakers wijsgemaakt dat ACB etc... analoog was, hadden al die lelijke oude hippies er ook in getrapt...
 
Back
Top