Empress Echo System - Vet :)

SB-SIX

Ouwe rot
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
4.147
Gisteren een keizerin echo system binnen gekregen zoals die bij gear4music heet. Eerste indruk: precies wat ik zocht! Ik zag hier nog geen topic over op het forum, dus even kijken of ik een stukje van mn enthousiasme met jullie kan delen...

Ik heb een timeline gehad en een eventide h9. De timeline vond ik mooie sounds hebben maar lage tweakbaarheid, de h9 en met name het timefactor gedeelte vond ik totaal geen karakter hebben, en tweaken op een ipad vond ik ook maar niks. Dus ik was al tijden op zoek naar een goeie delay / fx unit.

Dat werd dus de empress. Het was een beetje een gok omdat er nauwelijks synth demo's van te vinden zijn. Maar stelt zeker niet teleur. Zeer veel verschillende modes die ook echt wezenlijk anders klinken, van clean tot lofi, van extreem tot subtiel, echt vanalles zit er op. Meeste modes klinken minstens net zo goed als de timeline, maar er is veel meer keuze in algo's. Meeste sounds hebben een prachtig stereobeeld en lijken echt op te gaan in de ruimte.

Naast delays zijn er ook reverbs aanwezig die erg goed klinken, en wat aparte dingen icm pitch shifters, chorus en stutters. En de empress is een dual fx, je kan met een druk op de knop een 2de engine inschakelen, parallel, serieel of links/rechts. Hierdoor kan je weer hele nieuwe fx maken. Geen beperkingen voor de 2de engine, kan alles wat de eerste ook kan. Wat het helemaal afmaakt is dat je zelf kan kiezen of je van die tape-achtige pitch effecten wil bij het moduleren van de delay time, of juist niet. Voor live tweaken vind ik dat echt heel vet dat je zonder zipper noises de delay tijden kan aanpassen.

Nadelen zijn er ook. Hij is niet goedkoop, en voor dat geld mag je zelf een adapter erbij kopen. Hij ondersteund midi via een 1/4" jack, daar mag je ook weer iets voor kopen. Gelukkig is er naast hun eigen midi box ook een plugje van 2,- te koop op ebay wat werkt. Al met al very happy met deze aanwinst. Zal proberen binnenkort een youtube filmpje te maken.
 
Hehe ja dat zijn een aantal modes die dingen doen met pitch shifting. Bij de blauwe whiskey mode kan je 2 pitches instellen, 1 voor als er geluid binnen komt, en een andere pitch als je niet speelt (zodra de input onder een bepaalde waarde is). Dus als je een toets in houd dan kan je bijvoorbeeld een 5th omhoog pitchen, en als je dan loslaat bv een octaaf omhoog.
 
Ik keek even op yt en een lekkere uitgebreide unit!
In de demo vond ik de delay plus reverb in hall mode erg mooi klinken trouwens.
En de whiskey mode klonk ook lekker wat mij betreft.
Met zoveel mogelijkheden kan je voorlopig je weer uitleven.:)
Ik heb gisteravond net een Neunaber Immerse besteld, hoop dat ie ook gaat bevallen.
Veel plezier met de keizerin!
 
Ik heb ze allebei... de echo system en de reverb...
I love them!
 
yes me too, maar heb ook nog wel andere contenders, zoals de chase bliss cxm1978 en oto bim/bam... luxe problemen
 
Back
Top