Juno-60 Chorus clone van TC Electronic

Wel gek, gisteren nog de June-60 op de site van TC Electronic bekeken en nu bestaat die niet meer? Het Google resultaat komt uit op een "It seems we can't find the page you're looking for." op hun site en een zoekopdracht binnen die site levert niks op. Zouden ze 'm dan toch niet meer gaan maken? Wel jammer, mooie prijs...

raar ja, op thomann stond gister nog "liefertermin noch nicht bekannt"
en nu staat er "ausverkauft"
 
Tja, ik denk dat ze uiteindelijk hun fout(en) hebben ingezien.

Ten eerste verkeerd doelpubliek; weinig gitarist die op een Juno chorus staat te wachten al was het maar omdat gitaristen tal van andere en uitgebreidere keuzes hebben dan een chorus met 3 vaste settings.
Anderzijds zijn er echter WEL veel synth liefhebbers die een Juno chorus kunnen gebruiken maar dan moet die pedaal wel voorzien zijn van line level input en geen guitar level input.

Ten tweede verkeerd bedrijf; wie kloon zegt zegt automatisch Behringer ook al hebben ze TC Electronics overgenomen.

Ten laatste wou ik echt wel eerst een serieuze A/B test naast een echte Juno horen vooraleer ik hun marketings praat geloof.

Maar het kan natuurlijk wel en als ze er idd in slagen om de echte Juno chorus te evenaren dan zou dit een mooie aanwinst zijn.

Ra, ra, ra, ik vraag me nu ook af of deze chorus niet betekend dat ze gelijk aan een Juno 60 synth kloon werken?
 
Laatst gewijzigd:
Uli meldde eind november dat toen de pedaaltjes toch al echt de fabriek uit aan het rollen waren: https://www.gearslutz.com/board/show...&postcount=278

Waarschijnlijk de demo exemplaren. Maar goed, ik hoop echt dat ze de Juno Chorus nu correct gaan uitvoeren, dus mono in en stereo uit zoals dat bij Roland gebeurde en op 'lijn' niveau of op z'n minst selecteerbaar, kwestie dat er niet ge-reamp-ed moet worden.

Wat die TC Electronics 3rd Dimension chorus betreft, hadden ze toch wel stereo moeten gaan zoals het origineel. De '3D' benaming had alles te maken met het feit dat het geluid 3 dimensioneel-er werd in het stereo beeld en dan komen ze aan met een mono versie :stupid
Kan je beter wat meer geld uitgeven en voor de BOSS DC-2W gaan.

En ja, stiekem hoop ik dat ze bij Roland of zusterbedrijf BOSS uit hun sluimerende slaap wakker schieten en Uli een koek van eigen deeg bezorgen door zelf een Juno 60 pedaal uit te brengen, uiteraard met alles erop en eraan.
 
Laatst gewijzigd:
gisteren een e-mail gekregen van thomman:

Helaas is de JUNE-60 Chorus momenteel niet op voorraad. Een leveringsdatum is nog niet bekend, meerdere verzoeken bij de fabrikant zonder success. (10/10 google translate)

het kan natuurlijk zijn dat het nog niet af is, maar normaal worden producten toch pas gelist als de prototyp/testphase voorbij is en het in de massaproductie gaat?
misschien de klassische behringer gratis-marktonderzoek truc?
 
Waarschijnlijk hebben ze een fout ontdekt en halen ze de 1e batch terug.
Maar dan haal je toch niet het hele product van de site? Zelfs niks meer bij de manuals e.d., terwijl er blijkbaar toch wel een paar uitgeleverd zijn.
 
Maar dan haal je toch niet het hele product van de site?

Wat is dan wel de verklaring ??? Uli schreef zelf dat er een batch klaar stond, zie post #43. Deze is daarna v/d aardbodem verdwenen... Zat toch niet in die zeecontainers die in zee zijn beland :?
Of hebben de marsmannetjes alles (incl. manuals) meegenomen ?
 
Da's jammer, niet zozeer voor het pedaal, maar zouden ze bij Coolaudio nou een 256 stage BBD hebben gemaakt? Dan is dat een leuk ICtje voor in de modular, Karplus, gekke chorussen, hartstikke leuk. Of zouden ze het gewoon digitaal hebben gedaan, in welk geval meh, en dan is het alleen visueel een kloon.
 
Hij staat iig ook weer terug op de site van TC, dus hij is gelukkig niet van de baan. Thomann heeft 'm wel van de site gehaald: "Wij hebben overal gezocht maar het artikel tc electronic JUNE-60 Chorus is helaas niet meer beschikbaar.". bax heeft een levertijd van 9 weken staan (Gear4Music schat 12 maart), dus zal nog wel even duren voor die écht te koop is. Maar voor €55,- wil ik 'm denk ik wel eens proberen...
 
Hij staat iig ook weer terug op de site van TC, dus hij is gelukkig niet van de baan. Thomann heeft 'm wel van de site gehaald: "Wij hebben overal gezocht maar het artikel tc electronic JUNE-60 Chorus is helaas niet meer beschikbaar.". bax heeft een levertijd van 9 weken staan (Gear4Music schat 12 maart), dus zal nog wel even duren voor die écht te koop is. Maar voor €55,- wil ik 'm denk ik wel eens proberen...

ik heb hem bij gear4music besteld, we gaan het wel zien of hij daadwerkelijk aankomt in maart :dj:
 
Wat mij betreft een misser, klinkt behoorlijk anders dan de Juno chorus. Mogelijke verklaring: de gebruikte BBDs zijn geen MN3009s maar CoolAudio V3207s. Zie https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?p=2998039&#2998039

Het viel me op dat ze met de chorus rate van de Behringer clone behoorlijk de mist in gaan. Terwijl de chorus modulatie van de Juno op positie I tamelijk traag gaat, gaat deze bij de Behringer al een stuk sneller, positie II nog sneller en bij het indrukken van beide knoppen heb je zelf een soort 3/4 modulatie.

Bekijk en vergelijk:



 
Back
Top