Schreeuwende feedback - Eventide Space

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
Hoi,

Enkele maanden geleden heb ik me laten verleiden door een Eventide Space.

Ik pijp 3 synths door mijn Space, en regelmatig moet ik de globale mix (van de Space) terug draaien, of ik krijg een explosie aan feedback die mijn oren, mijn speakers, en hoogst waarschijnlijk ook mijn buren op de proef stelt.

Wat ik graag zou verstaan is waarom er zulke aggresieve feedback ontstaat op mix niveau's van amper 30-40%. Ik zou verwachten dat zelfs 100% mix geen zulke onbruikbare resultaten geeft, maar in mijn ervaring zijn er pakken Space presets die amper bruikbaar zijn met mix levels van 75-100%.

Tenzij ik echt een flater begaan heb met mijn kabels, heb ik ook geen feedback lussen. Mijn routing is synths => sub mixer => Space => TC Electronic effects unit => globale mixer => speakers.

Nog een vraagje in deze context: kan een compressor die felle feedback herleiden tot iets minder aggresiefs? (Heb nog nooit met compressors gewerkt).
 
Geen eventide in bezit maar gebeurt het zelfde als je de eventide in true bypass zet en dan de mix levels opschroefd? Kan de routing zoals je beschrijft niet helemaal volgen vandaar. Het komt over als er wel sprake is van een feedback lus in de routing. Kan het mis hebben maar dan reageert hier nog vast iemand. Het lijkt mij dat feedback alleen hoort te ontstaan als je de delay time opschroeft en zou dus ook weer moeten verdwijnen als deze verminderd.
 
Maak je gebruik van aux sends? Zoals je het nu beschrijft lijkt alles in serie en zou er geen probleem moeten zijn.
Maar als je ergens een een aux open hebt staan die zichzelf voedt op de een of andere manier dan krijg je al snel feedback.
Loop even alle auxen en mastersends etc. (subgroups?) langs zou ik zeggen.
 
:blush:

Had idd een lus in mijn audio routing... kan eindelijk mijn Space gebruiken zonder absurde stage feedback explosies. Dank aan mcdjan007 en kwantumm
 
Back
Top