Homework Daft Punk Reverb

@Fourier

Ik ben bezig met enkele nummers te maken die leunen naar de liveset van 1997.
Het lukt me om in dezelfde vibe te geraken. Enkel loopt het mis met de reverb.
Reverbs van mijn daw klinken te clean (ook als ik de masterbus nog eens door een preamp jaag).

Wat je zou kunnen proberen is om wat impuls responses te vinden van (goedkope) 80'ies reverb machines zoals Alesis, Boss, Roland en Yamaha. Denk dat je dan redelijk in de buurt kan komen.

Meestal heeft je DAW wel een convolutie reverb waarmee je deze impulses kunt inladen.

Hier heb je een lijstje van links naar gratis impuls responses: https://www.propellerheads.se/blog/free-reverb-resources-where-to-find-impulse-responses
 
Ook in de Homework tijd? Dacht juist dat ze allemaal (coole) brakke gear hadden.

Volgens mij hebben ze die 3630 alleen voor de sidechaining gebruikt overigens.
Sidechaining is ook de reden dat ik die Alesis 3630 ooit heb gekocht hahaha:dubbel:

909,202,sp1200,minimoog vindt ik geen brakke gear. Mackie 1202 en akai s01 zijn wel simpel maar als je dat samen goed gebruikt kan je daar echt wel dikke en toffe shit mee bouwen. Maar ze gebruikte meer dan wat er bekend is online. En die alesis is echt niet de enige compressor die ze gebruikten. Staat volgens mij een filmpje op YouTube van een andere Franse discohouse man die die alesis samen met een sp12(00) laat zien wat ze precies deden.

En die vader heeft een discografie van hier tot Tokio! Had volgens mij ook een label en idd een studio. Ik kom zijn producties constant tegen tijdens het platen zoeken in Frankrijk. Check maar op discogs
 
909,202,sp1200,minimoog vindt ik geen brakke gear. Mackie 1202 en akai s01 zijn wel simpel maar als je dat samen goed gebruikt kan je daar echt wel dikke en toffe shit mee bouwen. Maar ze gebruikte meer dan wat er bekend is online. En die alesis is echt niet de enige compressor die ze gebruikten. Staat volgens mij een filmpje op YouTube van een andere Franse discohouse man die die alesis samen met een sp12(00) laat zien wat ze precies deden.

En die vader heeft een discografie van hier tot Tokio! Had volgens mij ook een label en idd een studio. Ik kom zijn producties constant tegen tijdens het platen zoeken in Frankrijk. Check maar op discogs


Precies, en dus is het imo een illusie dat ze het eerste album deden in hun schuur met een stoffig cassette deck en een 3630 en ander rommel. Verre van!
 
Precies, en dus is het imo een illusie dat ze het eerste album deden in hun schuur met een stoffig cassette deck en een 3630 en ander rommel. Verre van!

Waarom niet? Omdat zijn vader allerlei spul had liggen? Wil je als je jong bent juist niet onafhankelijk zijn? Pa die snapte waarschijnlijk al die heisa niet rondom die zielloze drumcomputers en het ontbreken van fatsoenlijke muzikanten. Laat staan het expres kapot opnemen van dingen.

Zo'n ouwe zeur die alles beter weet omdat hij inderdaad alles beter weet zit alleen maar in de weg bij het ontdekken van je eigen sound.
 
Deze schreeuwt om gechopped en geducked te worden.
https://m.youtube.com/watch?v=zS-q7Srcuko
Heeft best nog wel interessante muziek gemaakt. Heb hem vorig jaar pas 'ontdekt' door Fargo te kijken, daar wordt een nummer van zijn Yamasuki project gebruikt.


Heb ook in de studio gezeten met iemand die nog op Crydamoure een release heeft gehad en goed bevriend is met Eric Chedeville, heb hier een aantal french house geheimen van hem geleerd :D.
 
Waarom niet? Omdat zijn vader allerlei spul had liggen? Wil je als je jong bent juist niet onafhankelijk zijn? Pa die snapte waarschijnlijk al die heisa niet rondom die zielloze drumcomputers en het ontbreken van fatsoenlijke muzikanten. Laat staan het expres kapot opnemen van dingen.

Zo'n ouwe zeur die alles beter weet omdat hij inderdaad alles beter weet zit alleen maar in de weg bij het ontdekken van je eigen sound.

Zijn vader was behoorlijk commercieel en deed echt van alles. Van synths tot aan drumcomputers eind jaren 80. Hij was alles behalve een purist en had flink wat 'platte' top 10 hits op zijn naam staan. Dus ik denk juist het omgekeerde van wat jij schrijft al blijft het speculeren.
 
Heb ook in de studio gezeten met iemand die nog op Crydamoure een release heeft gehad en goed bevriend is met Eric Chedeville, heb hier een aantal french house geheimen van hem geleerd :D.

Ik lees net dat op Crydamoure in 2015 nog een Le Knight Club track 'the fight' is gereleased. Is helaas niet de stijl die je bij Le Knight Club zou verwachten. Die Knight club releases waren zo heerlijk simpel en toch zo energiek. Zet ze nog regelmatig snoeihard op tijdens het schoonmaken.
Die sound mag wat mij betreft een dikke lickup krijgen anno 2016. Haalt de beste moves naar voren bij de slechtste dansers :D. Je kunt er gewoon niet op stil blijven staan.
 
Back
Top