OTO Biscuit demo

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Hallo allemaal,



Recent een OTO Biscuit gekocht
C738 had volgens mij VonNapmeneer geinspireerd en die zitten beiden regelmatig in de chat en dat is niet best.
Want daar ben ik soms ook.
En toen wilde ik er ineens ook eentje.
Er zijn zeer toffe demo's te vinden op Youtube en toch vond ik het leuk om deze te maken en te posten.

Ik heb een 2 track gepakt.
Op de OTO draai ik de freq knop langzaam naar beneden.
En ik zet langzaam steeds en bit uit.

Aan het begin is het clean aan het eind is het niet meer clean, maar dat had iedereen vast ook wel door als ik deze zin niet geschreven had.

:P
 

Attachments

  • OTOBiscuit.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 111
Overigens:
Ik heb de Biscuit ook als gitaarpedaal ingezet, maar dat werkte niet tof.
De input van de Biscuit is daar volgens mij niet gevoelig genoeg voor, maar ik ga daar nog eens voor zitten...
Wie weet (ik hoop het) zie ik iets over het hoofd.
 
Doet me erg denken aan een soort kruising tussen Tape en eoa BoC interlude.
Op iets van 1:25 zit wel een iets harde overgang in volume ineens.

Wat heb je er eigenlijk doorheen gehaald?
 
Die plotselinge volume verschillen komen zodra je bits uit of aan zet.
Op 1:25 zet ik de op één na laatste bit uit.
Dus dat betekent meteen 50% dynamiek verschil volgens mij.

Bij eerdere bits zit ik met mijn rechter hand al te draaien aan de volume pot om wat volume te corrigeren, maar bij die laatste is dat niet zo goed gelukt.

De 2track die ik heb gebruik is een demootje van iets anders.
Dat heb ik ooit eerder gemaakt nu weer van mijn HD geplukt.
 
Ik vind dit heel gaaf, ik ben gek op bit reducing en filters. Klinkt als een zacht filter op de oren waarvan de bit reducer buiten het filter om willen knetteren,soort van creamy top laagje er over heen. Heel mooi.
 
Toffe demo, grappig hoe je hem weer op je eigen manier en heel anders gebruikt dan de typische methode om er een beat doorheen te jassen.
 
Aan het begin is het clean aan het eind is het niet meer clean, maar dat had iedereen vast ook wel door als ik deze zin niet geschreven had.
:P

Ik heb nog een keer heeeeel zorgvuldig geluisterd en nu hoor ik wel wat je bedoelt ja :D
 
Back
Top