Vraagje bbd delay & feedback

Synthor

Ouwe rot
Lid sinds
15 oktober 2006
Berichten
502
Ola, ik heb sinds een tijdje een Malekko 616 delay pedaal. Nu heb ik hem aangesloten via de aux effect-send en laat hem terug komen op een kanaal op de mixer. Normaal gesproken als ik op dat kanaal dan die aux opendraai, dan gaat de boel feedbacken en krijg je dus mooie dub- effecten.
Ik ben niet anders gewend, maar deze Malekko doet dat niet. Wanneer hij zou moeten feedbacken wordt hij juist steeds droger en soms hoor je ook een tikje, alsof er een limiter in werking treedt.
Vraag: is dit gebruikelijk bij BBD delays, of alleen iets van dit model?
 
Ik heb zelf de 616 MkII. Leuk pedaal, maar niet erg geschikt op een aux wat mij betreft. Dit vooral omdat je 'm niet op full-wet kan zetten. Feedback zou ik gewoon met de regen-knop instellen; bij waardes over de helft kan ie behoorlijk over z'n nek gaan.

Wat voor geluiden stuur je er doorheen? BBDs hebben vaak een wat beperkt frequentie bereik; de 616 pikt hoge frequenties als snares & hihats vaak niet lekker op.
 
Bedankt. Als je de mix knop helemaal naar rechts draait, is 'ie dan niet full wet? En ik gooi er allerlei geluiden doorheen, maar de 616 gedraagt zich steeds hetzelfde. Dat feedbacken met de regen knop ben ik geen super fan fan; de manier waarop hij opkomt vind ik mooi, maar dan komt het punt dat hij over z'n nek gaat en daar ben ik minder fan fan. Dus je moet de regen knop op het juiste moment snel omlaag draaien. Vandaar dat ik het via de mixer wil proberen, omdat ik dan meer controle heb, en eq etc...

Fase omdraaien kan geloof ik niet op m'n mixer, maar bedankt voor de tip.

Overigens schijnt er ook een soort gain trimpot binnenin de unit te zitten, zou dat verschil kunnen maken misschien?
 
Die van mij gaat in ieder geval niet op full wet. Probeer het zelf eens door 'm op een insert te zetten. Het afstellen van de gain trimpot zou niet nodig moeten zijn, zeker niet als de regen knop wel gewoon werkt.
Overigens kun je best heel aardig met de regen knop dubs krijgen hoor, gewoon op minder dan de helft zetten :D.
 
Overigens kun je best heel aardig met de regen knop dubs krijgen hoor, gewoon op minder dan de helft zetten :D.
Ja dat klopt wel ja, vooral het opkomen van de dubs vind ik mooi. Het afzwakken vind ik wat lastiger (om te beheersen). Buiten dit feedback dingetje ben verder trouwens zeer te spreken over deze unit.
 
Back
Top