tc electronics dtwo probleem

vipal

Ouwe rot
Lid sinds
27 april 2005
Berichten
1.245
Locatie
west gelderland
ik heb een tc electronics dtwo met problemen en vraag me af of ie kapot is of dat er een goedkope reparatie mogelijk is. ik heb geen verstand van electronica.

toen ik m kocht was het al zo dat het display het pas deed na een half uur nadat ik had aangezet. nu doet ie het helemaal niet meer. detail is: toen ik vorige week de hele nacht de dtwo had aan laten staan deed ie het wel.

hij zit momentaal vast in een soort opstartscherm waar ik m niet uitkrijg.

heeft er misschien al eens iemand moeten dealen met deze probleem met een dtwo, en t opgelost?

nieuwe kost 229 euro. dus al vrij snel een optie. ben dus ook wel benieuwd naar een alternatief in die prijsklasse. maar zou m graag van de kliko redden.

alvast dank voor suggesties.
 
Met de TC M-One had ik hetzelfde probleem. Hij moest heel lang aan de stroom staan voordat hij goed opstartte. Het display ging anders maar half aan. Ik naam altijd aan dat het aan de voeding lag, maar heb er nooit een oplossing voor gevonden.
 
Mij eerste DTwo zit al in de kliko en de tweede bijna. Ik wordt er een beetje gek van, en heb een ander merk aangeschaft.
in sommige forums wordt idd de voeding als boosdoener aangeschreven. TC schijnt een replacement part te hebben - ping kassa, en nee geen koopzegels of zo erbij.
Ook gelezen dat er een serie is die dit probleem heeft en TC heeft ooit (nooit van TC vernomen overigens) deze serie ingenomen. Een echte oplossingen - helaas.
 
Ik heb een SPX1000 en deze heeft het zelfde probleem, is deze eenmaal warm
dan start deze goed op, het is meestal een voedingsprobleem.
 
Ik heb hetzelfde probleem met een M-one. Blijft ook hangen in een opstartscherm, alsof hij niet door wil booten. Tig keer op de powerknoop drukken en dan boot hij wel. Ik heb hier ook voor gekeken en het schijnt inderdaad een voeding probleem te zijn die relatief makkelijk op te lossen is, dacht ik. Er staat wel wat op het internet, maar ik heb het nooit meer terug kunnen winden. Overigens heb ik ook geprobeerd de behuizing er een keer af te trekken, maar dit ook niet gelukt. Zit stevig in elkaar. De M-one XL die ik heb heeft dit probleem niet. Als je wat vind dan zou ik het graag willen weten. Succes alvast.
 
Lijkt wel een zelfde probleem als ik soms heb met mijn TC Helicon. Die wil regelmatig niet booten. En daar de TC's aan elkaar geliƫerd zijn... (inmiddels trouwens overgenomen door de grote mijnheer Uli Behringer). Maar dit issue is ditmaal niet op Behringer te schuiven, omdat het toen nog niet van hem was :D

Mijn TC Helicon wil vaak niet booten, en blijft dan hangen in het afsluiten. En daarin blijft hij dan zelfs hangen als ik hem met de power knop op de voorkant uitzet. Vaak krijg ik hem dan later wel weer aan en is hij na een tijdje toch afgesloten en goed opgestart. Lijkt dus zeer op het TC Electronics issue. Ik hoop maar dat mijn M3000 dit niet ook gaat krijgen.....
 
Back
Top