Roland TR8 + effect pedal

mick90

Ingeburgerd
Lid sinds
19 februari 2013
Berichten
92
Hoi,

Thuis heb ik de volgende "setup" staan:
- Roland Aira TR8
- Roland Aira TB3
- Boss Distortion DS-1
- Behringer XENYX Q802USB PA mixer

Hoe zou ik dit volgens jullie het beste kunnen aansluiten?
Op dit moment zijn de TR8 en de TB3 met elkaar gekoppeld. Via de TR8 output heb ik een enkele kabel naar de input van de DS-1 lopen. De DS-1 heeft een enkele output kabel lopen naar de USB mixer. De USB mixer kan vervolgens weer gekoppeld worden aan Audacity / Ableton.

- Is het mogelijk om stereo geluid blijven te behouden?
- Is het ook mogelijk om de DS-1 alleen te gebruiken voor de TR8 en niet de TB3 (als alles aan elkaar is gekoppeld)
- Zien jullie hier ergens verbeteringen in?
 
Zet je Distortion los in je signaal pad.

FX output > DS-1 input.
DS-1 output > mixer channel 1.

Als je nu je TR-8 op channel 3/4 hebt zitten kan je hem naar je distortion sturen door de FX potmeter open te draaien.
Je Aira TB3 output zet je op channel 5/6, ook deze kan je door de FX potmeter open te draaien naar je DS-1 toe sturen.

Op je vrije channel van de mixer, channel 2, zal ik je kick inprikken, zodat die los staat van de rest van je geluiden uit je TR-8. Klinkt mooier en geeft net wat meer vrijehid.
 
Klinkt goed brz. Vanavond deze setup even in werking zetten en kijken of alles gaat lukken!
 
Veel plezier, voordeel van je distortion op een kanaal laten terug komen is dat je hem dan kan eq-en en ook dat je hem weer naar zichzelf kan sturen om zo een feeback lus te maken, doe dit eerst heel subtiel door op channel 1 de FX potmeter langzaam open te draaien... Nu stuur je de uitgang van je distortion weer naar de ingang van je distortion. Wel een geluidje erdoorheen sturen, anders heb je al snel niets of een harde piep:)
 
Bedankt. Heb de TR8 gekoppeld aan de mixer en het pedaaltje eraan gehangen.
De TB3 heb ik niet kunnen koppelen aangezien ik niet genoeg kabels heb. Hierover later meer ;)

PS: Voor de kick heb ik ook nog 2 jacks nodig. Uit welk uitgang komen die van de TR8?
 
Voor de kick heb ik ook nog 2 jacks nodig. Uit welk uitgang komen die van de TR8?

Dat kan je zelf instellen welke sound uit welke output komt. Check ff de manual.
Bv:
Kick- Main out L.
Snare en toms - Main out R.
Clap en rim shot via out 3.
Hats, cymb en ride via out 4.
Opgelet fx van de tr8 zijn enkel van toepassing op de main outs.
 
Tijdje afwezig geweest vanwege drukte, maar kom toch wat problemen tegen. Heb nu de volgende opstelling:

FX output > DS-1 input.
DS-1 output > mixer channel 1.

TR-8 op channel 3/4
Aira TB3 output channel 5/6

Echter heb ik nu een constante piep door mijn boxen. Waar kan dit aan liggen?

Op je vrije channel van de mixer, channel 2, zal ik je kick inprikken, zodat die los staat van de rest van je geluiden uit je TR-8. Klinkt mooier en geeft net wat meer vrijehid.
Hier heb ik nog niet naar gekeken, maar het lijkt me erg handig. Dit moet ik dus even instellen (moet manual nog lezen), en die jacks gooi ik dan wss in Assigneble out?
 
Tijdje afwezig geweest vanwege drukte, maar kom toch wat problemen tegen. Heb nu de volgende opstelling:



Echter heb ik nu een constante piep door mijn boxen. Waar kan dit aan liggen?


Hier heb ik nog niet naar gekeken, maar het lijkt me erg handig. Dit moet ik dus even instellen (moet manual nog lezen), en die jacks gooi ik dan wss in Assigneble out?


Die piep kan komen door feedback als bv op dat kanaal waar je je fx output hebt geprikt
ook weer een fx potmeter zit en dus zo een loop creeert.

Ik heb bij de kick vol op L out, de snare op de R, dan op A staan de hats (mid-hoog) en dan de rest op B. Werkt perfect. Dit even los van je fx verhaal. :)
 
Back
Top