Yamaha gitaar pre-amp rack ding?!

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Vroeger had ik een heel vaag yamaha effect, in een half 19" kastje het was volgens mij een gitaar pre-amp met distortion en een parametrische EQ.

Looks waren een beetje in dezelfde stijl van de Yamaha EMP-100 multi fx, ik denk dat die uit eind jaren 80 / begin jaren 90 kwam?

Weet iemand wat voor ding dit was?
 
Of een gsp 100.of een r100. Wat zijn er veel verschillende zeg. Ik heb zelf de fx 500 en die is behoorlijk vaag shoegaze 90 ies.
 
Het is de GSP100 thanks :okdan:

Ah de REX50...cult fx bak met rare dingen als MIDI bestuurbare pitch shifters enz. en altijd zo cheap.
 
Ok dan. Nu ben ik ook benieuwd wat die allemaal kan. Ik ga m ook zoeken ik heb zelf ook een spx 50d en spx90. Zijn ook mooi en goedkoop. Die rex heb ik ook gehad maar die was een beetje ruiziger dan de spx en fx 500
 
Nou het kan niet zo heel veel...het is een Gitaar processor, een distortion met sweep EQ en een of raar chorus achtig iets. Ik zette hem vroeger altijd op drums en dat klonk echt supertof, ik zag net volgens mij in de 808 thread een oudere versie van dit ding voorbijkomen en toen moest ik er aan denken
zodoende

heb er inmiddels eentje besteld voor 35 euro ;)
 
Back
Top