Haas effect in hardware - (betaalbare) opties?

Led

Stamgast
Lid sinds
20 juli 2007
Berichten
297
Locatie
Amsterdam
Ik heb een mono x0xb0x synth signaal waar ik een Haas effect op wil loslaten.
Weet iemand hoe ik dat (betaalbaar) kan doen ?
Ik dacht dat er vast wel stompboxes zouden zijn die dit zouden doen (mono in, stereo uit, met een dial voor de delay-time) maar mijn Google-skills zijn blijkbaar beroerd..
 
Stompbox voor Haas effect? Nee hoor. gebruik gewoon een normale stereo delay. Mono in > stereo uit. Zet een kant op 0ms delay time en andere kant tussen 1 en 35 ms delay time....
 
Hm.. Om nou een hele 19" spot / fx unit in m'n rack op te offeren voor 1 haas effectje gaat me een beetje ver.

Zou 't kunnen met bv een cheap pedaal als deze : http://www.bax-shop.nl/reverb-delay...delay/echo-effect-pedaal/product-details.html
Feedback uitschakelen, Mode op 200ms (de laagste) en dan de time onder de 30ms te zetten ?

Edit :
vast niet, als ik de handleiding lees lijkt het erop dat ie de delay over beide outputs heen gooit.
Voor het haas effect moet ik 1 kanaal het originele signaal hebben, ander kanaal hetzelfde signaal maar dan met een vertraging van 8ms ofzo...
 
Laatst gewijzigd:
Je zou mono signaal ook kunnen splitsen en 1 signaal door een pedaal kunnen sturen met lage delay time en andere zonder...
 
Je zou mono signaal ook kunnen splitsen en 1 signaal door een pedaal kunnen sturen met lage delay time en andere zonder...
Is er een pedaal dat enkel een instelbare pure delay (zonder feedback) op het signaal uitvoert ?
(waarbij de delay dan instelbaar is van 0ms tot 50ms)


Ik zou het liefst gewoon een Haas-effect pedaal hebben, waarbij je links of rechts kunt phase-pannen...
Dus dat als je de dial naar links-van-center draait, enkel het rechter kanaal een delay krijgt, en als je de dial naar rechts-van-center draait enkel het linker kanaal een delay krijgt..
Raar dat zoiets nog niet bestaat eigenlijk.

Edit:
Het lijkt erop dat de behringer dd600 geschikt zou zijn !
delay-time vanaf 1ms, en instelbaar 1 kanaal met dry output en 1 kanaal met delayed output.

http://www.behringer.com/assets/dd600_p0533_m_en.pdf
 
Back
Top