Hardware compressor, Liquid Mix of toch native?

ik vind UAD dus niet beter dan bijv VBC van Slate voor 99$ of Molot gratis.
maar dat blijft persoonlijk natuurlijk, budget hardware hoef je i.d.d. niet te doen
beetje serieuze compressors beginnen allemaal rond de 2k€

Ik heb vrij lang met de Waves plugins gewerkt voor de 'classics'. Ben nu overgestapt op UAD, om eerlijk te zijn niet vanwege de 'ohmijngod UAD klinkt veel beter'-hype, maar vanwege de specifieke feature-set van Apollo (realtime kunnen gebruiken van al die plugs).

De boel door een hardware chain halen voegt overigens nog steeds wel wat waarde en warmte toe naar mijn gevoel. Voor 'belangrijke' tracks en de 2Bus gebruik ik daarom outboard.
 
Ik zie weinig nut voor een 3620/3630 bij studiotoepassingen. Het is op zijn manier best een competente compressor, maar ik zet grote vraagtekens bij enige meerwaarde boven een competente plugin.

tsja, prijs is vergelijkbaar met menig software compressor (en ook goedkoper dan menige software-bundle), en de gate vind ik snappier/muzikaler dan de software gates die ik ken. Daarnaast geven sommige mensen toch liever geld uit aan iets tastbaars dan aan software.

Hangt er ook gewoon vanaf waar in je proces je hem inzet. Ik gebruik hem uitsluitend voor productie, niet voor mixes.

Dr staat er nu een op MP voor 40 euri, vnd ik echt geen geld.
 
Back
Top