SPL Charisma2 geeft geen charisma...

rkzr

Stamgast
Lid sinds
18 september 2004
Berichten
301
Locatie
rotterdam
Hallo dan,

Ik heb al een tijdje mijn SPL Charisma2 aan de kant staan omdat ik er 0,0 charisma uit krijg.
Dwz geen geluid, geen buizenkleuring van mijn signaal etc. van binnen open gemaakt maar alles zit gewoon op zijn plek en vast (ben geen techneut dus verder kom ik niet)

Iemand ooit hetzelfde euvel gehad?

gr.
 
@brz ik zou graag audio toevoegen maar er komt geen charisma-audio uit mijn SPL - zet ik m bijvoorbeeld op mijn masterkanaal dan laat ie het master signaal gewoon door, bypass ik de kanalen op de spl dan mute ik het master signaal. draai ik alle knoppen dan gebeurt er niets
 
poging 2
 

Attachments

  • DSC02237.jpg
    DSC02237.jpg
    65 KB · Bekeken: 83
Heb je de gebruiksaanwijzing ook al doorgenomen?
En is hij goed aangesloten?

Als ik in de manual lees, zou het niet moeten kunnen dat je signaal kwijtraakt als je de bypass gebruikt. Dat is een hard-bypass die dan gewoon het signaal onbewerkt doorzet. Dus hij is óf stuk, óf je hebt hem niet goed aangesloten.
 
@arnomusicman bedankt voor je reactie: manual doorgenomen, bekabeling nogmaals doorgenomen. zelfs als de SPL uitstaat geeft ie het master signaal door - bypassing geeft dan geen geluid. ook de lichten van 'processing' lichten niet op...
 
Ik begrijp nog steeds niet wat je nu bedoelt met "bypassing geeft dan geen geluid".
Als de SPL uitstaat of bypass is ingedrukt, moet hij het originele signaal doorlaten. Als de je SPL bypass uitzet, moet hij gaan werken, mits goed aangesloten. En anders is hij dus waarschijnlijk stuk..... heb je hem nieuw gekocht en nog garantie? Dan is het gewoon: terug naar de winkel. En anders is hij het prijstechnisch denk ik zeker waard om hem toch na te laten kijken.
 
Bedankt voor de foto, maar ik bedoel een foto van hoe die door jou aangesloten is, zowel voor als achter.
 
Bedankt voor de foto, maar ik bedoel een foto van hoe die door jou aangesloten is, zowel voor als achter.

Ik ben bang dat je dan nog niet genoeg weet. Want gebruikt hij wel insert kabels? En hoe zit het met de aansluiting van tip-ring, en hoe werkt dat in de console. Bij mijn oude mixer was bijvoorbeeld tip de send en ring de return, en in mijn huidige mixer is dat andersom (Studiomaster vs Soundtracs). Of misschien is hij helemaal niet op een insert aangesloten, maar gewoon rechtstreeks doorgelust naar de monitors oid. Dus ik denk dat een duidelijke exacte beschrijving van hoe het is aangesloten, waardevoller is dan een foto. Naar mijn mening......
 
Back
Top