Mfc 42 (ofzo)

Kokos

opgewonden lid
Lid sinds
22 december 2002
Berichten
277
Locatie
Rotterdam
Hoi
Voor alle MPC -freaks. Het is niet echt nieuws, maar het is nu officieel...............Er is een filtermodule die je bovenop je MPC kan schroeven. Werkt verder hetzelfde als al die andere coole filterbanken (Electrix) en je kan realtime filteren, je draaitafels er doorheen halen, en je sweeps ook opnemen in je sequencer.
Gemaakt voor de MPC maar volgens mij overal voor te gebruiken.
Ziet er erg cool uit. ga even kijken op www.akaipro.com.
(is wel weer iets voor mijn verlanglijstje. alhoewel de kaospad met een midi-in het hele ding goed overbodig had kunnen maken, misschien. we zullen zien.


Verder........hoi! Ben terug van vakantie, en weer hard met spullen bezig.
MPC was op de grond gevallen, maar is weer gerepareerd. OOk mijn s5000 is nu helemaal klaar. Ik heb de USB optie, een d4-module om live te gaan triggeren, ik heb de s5000 voor de helft gevuld qua memory (128MB!!!, wat een rijkdom als je alleen de MPC gewend bent) en heb nu ook een harde schijf erin gezet, van 30 gig..

ik ben heel blij. Moet nu alleen nog heeeeel veeeeel gaan leren.

groetjes, marcel
 
Accept no imitation !

Accept no imitation !

Allemaal leuk en aardig.. maar als je een echte filterbank wilt hebben.. koop dan gewoon dé filterbank.

Er gaat niets boven een Sherman Filterbank.. :p En die kun je met een beetje geknutsel ook boven je MPC hangen!
 
is waar........

is waar........

is waar, maar.....
ik weet dat de Sherman top notch is. van alle filters klinkt ie het warmst enzo.........
maar, (ik heb 'm niet, en heb er ook nooit mee gewerkt) kun je 'm ook via midi met een sequencer laten meelopen, en vergeet niet dat deze MF42 (ofzo) niet alleen een filterbank is. Ik kan je de specifics niet uit mijn hoofd geven.
Ik loop geen reklame te maken, ik attendeer alleen op dat ding omdat ie er wel interessant uitziet. Taptempo (allemaal gejat van electrix, maar hopelijk beter uitgevoerd)MIdi
Je kan er je turntabels op aansluiten.
Kortom het is niet zomaar een filterbank.

Ik weet geen moer van dat ding, ik heb alleen effe snel naar de specs gekeken. Kijk zelf even.
No disrespect.
 
de specs

de specs

Sorry niet in het nederlands :)
Dit is niet om je te dissen. het is gewoon een niewerwetser ding. het zou gaaf zijn als de filters net zo goed zouden klinken als de sherman, en dat zal wel niet.
maar hij kan wel heel veel dingen, en er zijn een heleboel mensen die het verschil niet zullen horen.

MFC42

Now, more than ever, Akai Professional products are becoming essential for live performing, as well as studio recording. To further enhance your performances and recordings, we bring you the MFC42. The MFC42 is the long-awaited realtime analog filter module for the MPC60, MPC3000, and MPC2000/MPC2000XL. Designed to supercharge your sequences into another dimension, the 3 channel/dual filter MFC42 is optimized for stereo drum plus mono bass loops, but it will juice-up just about any analog source. It even has turntable inputs. The MFC's edgy filter slopes, with interactive resonance control, enhance the MPC's legendary voicing. Large, dedicated control knobs simplify realtime writing of filter control movements to your MPC's sequencer.

Tap Into It: It’s also possible to control the LFO speed using Tap Tempo and Beat Sync. Beat Sync lets you set the duration of the LFO/envelope when using the tap tempo feature.

Phase Out: When using the stereo channel, you can shift the LFO phase between the left/right outputs.

Phono Input: Connect your turntable directly to the MFC42 and customize the groove.

Pull The Trigger: A Trigger button allows instant filter triggering -no keyboard required.

Effects: Built-in distortion, a stereo analog phaser, and EQ provide additional sound shaping tools.

In Control: Use MIDI Control Change messages to control most functions on the MFC42.

Interactive Independence: The MFC42 provides 1 x stereo channel and 1 x mono channel. Each channel is independent, but you can use LINK or INVERT to determine how the channels interact. LINK lets the controls of the mono channel affect the stereo channel, while INVERT allows the control of the mono channel to have the opposite effect on the stereo channel. For example, increasing the cutoff frequency knob of the mono channel will cause the cutoff frequency to be decreased on the stereo channel. Four filter types - Low pass, high pass, band pass, and notch filter types Switch ‘n’ fly - Toggle switches allow immediate switching of filter types with no need to step through any unwanted choices. Pole position - 2-pole and 4-pole curves are available on the stereo channel, while 2-pole, 4-pole, and even 8-pole curves are available on the mono channel. Filter Control - Dedicated controls for the cut-off frequency and resonance allow real-time sound shaping - from sub-sonic to extreme weirdness. Maximum Modulation - One LFO (low frequency oscillator) and EG (envelope generator) can be assigned to either channel for real-time changes. You can even sync the LFO to external MIDI Clock to match the tempo of your beat. essential for live performing, as well as studio recording.
 
Back
Top