[Samson] S-com4, zou dit hem dan kunnen zijn?

Boost303

Mono-Amine
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.944
Locatie
DenHaag
Ik vroeg me af of iemand van jullie al heeft gespeeld met de compressors van de blauwe Samson S-class series. De specificaties en de bijbehorende prijs (de indicatie wat ik ergens las dan) hebben zeker mijn interesse getrokken.

Het gaat hier voornamelijk om de samson S-clas Scom4

meer info:
http://www.soundtech.co.uk/samson/s_com4.htm

Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of deze comp hele mixen en afzonderlijke geluiden bruut en subtiel kan bewerken, hoe goed de enhancers zijn, waar je ze in nederland kan kopen, wat ze kosten, en jullie eigen ervaringen natuurlijk. (een impressie kan natuurlijk ook)
 
Ik heb deze vrijdag gekocht bij Bamse! Ik ga hem woensdag testen.
 
Ik heb de Samsons eens goed bekeken (letterlijk).

Maar ze lijken teveel op een Behringer, ik vermoed zelfs dat ze uit de zelfde fabriek komen. Alleen in het blauw, en andere knopjes. De knoppen en de jacks op de achterkant zitten op de zelfde plaats...

De 4 kanaals gate vind ik veel te traag, misschien had ik de Samson niet moeten verglijken met een DBX.


Mischien ben ik negatief, maar niemand heeft mij nog overtuigd.
 
Dat het op behringer spul lijkt zegt niets. Vind RME qua uiterlijk op behringer lijken maar t'is heel anders.

En volgens mij kan je zoiets beter gebruiken voor inserts dan voor de hele mix te compressen. Want meestal dat de hele mix compressen juist minder goed werkt omdat dan het laag meer gaat overheersen en je allerlei pompen(of verzuipen)de bijverschijnselen krijgt.
Weet niet hoe goed die Samson is. Maar dan kan Gert je vast wel vertellen. (Awel, mot gij toch geen grappen gaan maken eh!)
Maar met allemaal automatische regelaartjes is het wel een leip bakkie. (beter dan die behringer van mij)

Btw wist helemaal niet dat Samson ook Hartke spul verkocht.
 
Origineel geplaatst door fuse
En volgens mij kan je zoiets beter gebruiken voor inserts dan voor de hele mix te compressen.
Hij is bestemt om als inserts te fungeren. En een kanaal als noise gate voor de SIDstation. :)
 
Back
Top