Links naar vorige forumtopics werken niet

Ik niet, geen enkel topic in die lijst, telkens mainpage.
Laatste up to date versie van Firefox gebruik ik.
 
Dit is het gevolg van een herstructurering van het filesysteem. Waar vroeger alle draadjes een prefix hadden met https://www.synthforum.nl/forum/forums/... is in het nieuwe forum die laatste map (bewust) verwijderd. Dus /forums bestaat niet meer. Alle interne links in bestaande draadjes moeten dus worden aangepast naar een url zonder /forums. Dit is op zich niet zo gek veel werk, maar het moet wel in een keer goed gebeuren. Dat betekent dat ik mijn handen er niet aan ga branden. We moeten nu even wachten op beschikbaarheid van Copini. Maar het staat dus op de lijst.
 
Laatst gewijzigd:
Ik had de vraag duidelijk niet goed begrepen. :biertje:

Maar dan gebruiken jullie toch een .htaccess file?
Met zoiets als:

Code:
RewriteEngine On
RewriteRule ^forum/forums/showthread.php?s=([0-9]+)&threadid=([0-9]+)$ /showthread.php?s=$1&threadid=$2 [L]

Ben het een beetje vergeten, maar dit gaat ongeveer werken, hij verwijdert "forum/forums" en houdt de variabelen intact. Voorbeeld:
Oude URL: www.synthforum.nl/forum/forum...threadid=11354
Resultaat: www.synthforum.nl/showthread.php?s=&threadid=11354
De forumsoftware herschrijft de link vervolgens naar de nieuwe id en een "leesbare link". Klik er maar eens op en bekijk daarna de URL in de adresbalk.

NB. Ik probeerde de oude URL gewoon als tekst in te voeren maar vB maakt er alsnog een echte link van.
 
Laatst gewijzigd:
Tip voor Dr van Lansberg: je hoeft hiervoor niet op Copini te wachten. Je kunt dit helemaal zelf proberen, het gaat buiten de code om.
Gewoon een bestandje in de root dat er wellicht al staat. Even die regels toevoegen en als het niet lukt haal je ze weer weg. Een backup-bestand is natuurlijk verstandig.
 
Ik had de vraag duidelijk niet goed begrepen. :biertje:

Maar dan gebruiken jullie toch een .htaccess file?
Met zoiets als:

Code:
RewriteEngine On
RewriteRule ^forum/forums/showthread.php?s=([0-9]+)&threadid=([0-9]+)$ /showthread.php?s=$1&threadid=$2 [L]

Ben het een beetje vergeten, maar dit gaat ongeveer werken, hij verwijdert "forum/forums" en houdt de variabelen intact. Voorbeeld:
Oude URL: www.synthforum.nl/forum/forum...threadid=11354
Resultaat: www.synthforum.nl/showthread.php?s=&threadid=11354
De forumsoftware herschrijft de link vervolgens naar de nieuwe id en een "leesbare link". Klik er maar eens op en bekijk daarna de URL in de adresbalk.

NB. Ik probeerde de oude URL gewoon als tekst in te voeren maar vB maakt er alsnog een echte link van.

Yep, een mod rewrite is inderdaad de way forward. Aangezien de pagina met verschillende parameters wordt benaderd, werd dit heden als volgt neergeschreven.

Code:
RewriteRule ^forums\/showthread\.php(.*)$ "showthread.php" [L]
 
Thnx, nice job!
Hier mag dan een :slotje: op.

edit: ik zag net dat jullie de topics afvinken waar een oplossing voor gevonden is, negeer dat slotje dan maar.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top