Prefix marktplaats ivm woonplaats koper/verkoper

Rezix

Ouwe rot
Lid sinds
20 oktober 2016
Berichten
935
Locatie
Leuven
Zou het niet handig zijn dat je bij een topic op marktplaats via een prefix in de topictitel op voorhand kan zien in welk land het object en de koper zich bevinden?
B.v: (NL), (BE), (DE) enz of zelfs (Z-NL)= zuid - Nederland.
Ik zal bv niks kopen zonder het zelf getest te zien en zelf op te halen, op geen enkele site.
Als ik op voorhand zie dat een toestel dat me bevalt in het bezit is van een verkoper die in Noord Nederland woont of ergens in Duitsland ofzo, dan weet ik zowiezo dat ik die moeite niet ga doen. En dan verlies ik ook geen tijd met met zo'n zoekertjes aan te klikken en te lezen.
Ik zeg maar wat, wie weet delen anderen dezelfde mening.
 
Is idd wel nuttige info die al dan wel of niet doorslaggevend kan zijn voor kopers.
Zelf heb ik deze week iets opgehaald via MP maar eigenlijk ook hier te koop stond. En iets laten opsturen van hier waar ik gewoon meteen vertrouwen had... maar iets willen aanschouwen doe ik zelf ook het liefst, ook al moet ik er 100km voor rijden.

Een land opdelen in Noord, midden of Zuid kan heel simpel nog iets gedetailleerder door dit lijstje te volgen: https://www.landafkorting.nl/provincies.htm :)
 
Dat lijstje is wel gedetailleerder maar OV als prefix kan zoals er staat Overijssel zijn, maar ik denk dan meteen bv aan Overijse, en dat ligt dan weer in Belsland. En dan ga ik er alsnog op klikken. :D
Ik zou het simpeler houden.:)
 
Ja, op zich een aardig idee... echter zo zijn er wel meer handige prefixes voor te stellen.
Ongeveer hetzelfde met te koop of te ruil, en met eurorack of hardware of software of zelfs DIY componenten.
Dat zijn allemaal mogelijkheden die elkaar onderling ‘bijten’ met prefixes, en die hetzelfde zwaktepunt delen - gebrek aan consistent gebruik, want iedereen geeft z’n eigen invulling en juiste invulling wordt niet afgedwongen.

Een betere oplossing voor dit soort dingen is metadata. Bijv. het kunnen plaatsen van specifieke ‘tags’ waarop je dan ook kunt zoeken.
Gezien de bijzonder rudimentaire invulling die SF momenteel geeft aan marktplaats (zeker na de ‘upgrade’) zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Maar je kunt altijd hopen, natuurlijk :)
 
Dank voor de input.

Bovenstaande is enkele dagen geleden onder de aandacht gebracht.
Er wordt nu nagedacht over een concept.
 
Ik ben het wel met Hanz eens. Er zijn verschillende categorieën van informatie waarvoor je een prefix zou kunnen instellen. Woonplaats is er een van, maar voor mij een minder belangrijke (als je kijkt naar de andere opties). Ik weet dat vBulletin bezig is met het bouwen van een marktplaats module, maar dat gaat echt tergend langzaam. En als deze af is, is het nog maar de vraag in hoeverre hij voor ons geschikt zal zijn. Het meest geschikt zou de optie zijn waarbij we gebruik kunnen maken van forms, waarbij we zelf de categorieën en waardes kunnen bepalen. Maar dat zal een heel lastige worden omdat je dan in de database moet gaan rommelen. We zullen voor een goede marktplaats toch moeten wachten op vB en dan zien wat we ermee kunnen.
 
Vind helemaal niet nodig. Voor die het graag wil het item wat je wil zal maar net ff een paar km buiten jouw grens liggen. Zie je het helemaal niet,. lekker handig. Als de prijs zeer oke is dan maak die paar extra km ook niet meer uit. Vind eigenlijk dat nieuwe berichten en berichten van vandaag beetje verwarrend. Ben je niet ingelogg kijk je. Wil je reageren. Inloggen en waar is dat bericht. Zo als was met de gewone voorpagina en dan kleine kolom met mp en er onder gevraagd was best oke. Ik heb zins de update maar een keer bij de gevraagd rubriek gekeken. Niemand kijkt er een en niemand plaats berichten onder het gevraagde item. Volgens statistieken is er het veel gezelliger na die update. Ik zie dat ik heel veel mensen niet meer zie..
 
Vind helemaal niet nodig. Voor die het graag wil het item wat je wil zal maar net ff een paar km buiten jouw grens liggen. Zie je het helemaal niet,. lekker handig. Als de prijs zeer oke is dan maak die paar extra km ook niet meer uit.

Die paar klm extra? Dat kan je net zien met zo'n prefix zonder eerst op een topic te klikken en op en af te PB'n met de verkoper of koper.

Ik die in het centrum van België woon ga bv niet naar Noord Nederland karren om iets te kopen, dat is niet "die paar klm extra"

De rest van je bericht heb ik niet in quote gezet of op gereageerd omdat ik dat weinig te maken vind met het topic.
 
Aardig voorstel, maar als ik iets wil hebben dan is voor mij enige eis dat het binnen de EU is, daarbuiten teveel gedoe met invoerrechten etc. Tante Pos stuurt wel op.... Ook 76 key bakken van 15kg. Voor die paar euro's stap ik de auto niet meer in. Gumtree, Willhaben, Kleinanzeigen, 2dehands, Leboncoin, ik struin halve EU af...
 
Die paar klm extra? Dat kan je net zien met zo'n prefix zonder eerst op een topic te klikken en op en af te PB'n met de verkoper of koper.

Ik die in het centrum van België woon ga bv niet naar Noord Nederland karren om iets te kopen, dat is niet "die paar klm extra"

De rest van je bericht heb ik niet in quote gezet of op gereageerd omdat ik dat weinig te maken vind met het topic.

Dan plaatst je een gevraagd ad. Kun je al je voorwaarden neerzetten.. Forum is al traag genoeg
 
Ja maar je hebt veel mensen die liever zelf gaan ophalen, hoe vaak valt het niet voor dat het opgestuurde object niet voldoet aan de beschrijving of helemaal niet aankomt zoals bv in het volgende topic : https://www.synthforum.nl/forum/mar...nteressant-mogelijk-verdonkeremaand-svp-lezen


Tegenvallen misschien 1 op 5 keer. Als ik kosten ophalen reken, 50€/uur+25ct/km, dan is die augurk die ik een op de 5 keer heb gekocht die 100€ te duur is betaald toch een stuk voordeliger over all.
 
Tegenvallen misschien 1 op 5 keer. Als ik kosten ophalen reken, 50€/uur+25ct/km, dan is die augurk die ik een op de 5 keer heb gekocht die 100€ te duur is betaald toch een stuk voordeliger over all.

Dus je bent eerder een handelaar in gear dan een hobbyïst?
 
Nee hoor, maar met gezin en werk en zo moet ik mijn "onnodige" vrijetijdsbestedingen soms even fictief aanslaan voor de volle mep, dat helpt de boel scherp te houden.
 
Nee hoor, maar met gezin en werk en zo moet ik mijn "onnodige" vrijetijdsbestedingen soms even fictief aanslaan voor de volle mep, dat helpt de boel scherp te houden.

Dat begrijp ik...

Vandaar ook dat een prefix handig is voor degenen die niet ver willen rijden en toch zelf willen ophalen,je zit met een minimaal tijdverdrijf en onkosten en je gaat niet onnodig tijd verspillen met verkooptopics lezen en op en af PB'n.
Er zou in ieder geval niemand last hebben van zo'n prefix, en voor wie er toch anders over denkt zoals ik kan je er enkel voordeel uithalen.
Een alternatief zou kunnen zijn dat je woonplaats onder je nickname en avatar staat, dan is zo'n prefix van waar de koper of verkoper woont uiteraard overbodig, maar dat is het geval nu niet.
 
Back
Top