Mobile versie: Euroteken verdwijnt bij posten.

Nisei

Ouwe rot
Lid sinds
26 september 2002
Berichten
1.716
Update: Hm, vreemd. Had geprobeerd een post te editten, zag geen Euroteken staan, en nu staan er 2 achter elkaar... Bij editten zie ik ze dan weer niet staan.
En nu probeer ik te corrigeren en krijg ik een melding dat ik een potentiële spammer ben :D

Als ik op mijn Android tablet een Euroteken in een post zet verdwijnt deze als ik het bericht post.
Nog nooit eerder ergens gehad.
 
Laatst gewijzigd:
Dat is niet alleen in de mobiele versie, ik heb het vanaf desktop computers ook al zien gebeuren. Extra raar: als je je eigen bericht citeert of copy/paste, komt het euroteken vaak weer terug. En soms als je een missend euroteken in de post edit, staat het er ineens 2x.
 
Ah ik ben niet de enige dus.
Ja, ik had al even een update gepost en er stonden idd opeens 2 Eurotekens.
Heel vreemd.
 
Test. 10 euro: €10. 1000 euro: €1000. De ingetypte eurotekens zijn verdwenen. Kopiëren lukt niet want ze staan ook niet meer in de html-source van de pagina of het invoerveld. De vraag is: staan ze ook niet meer in de database?
Tweede test. 100.000 euro: €100.000. Bij het intypen zie ik het euroteken staan, ook als ik in de source kijk (developer mode).
Na saven is het verdwenen. Ook bij citeren krijg ik het euroteken niet meer terug.

Dit was in Chrome op een Mac.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zie nu het volgende:
Ik typ een post en zie het Euroteken in mijn tekst staan.
Vervolgens post ik het bericht en is het Euroteken verdwenen.
Als ik dan de pagina refresh is hij er plotseling weer.
 
Inderdaad, dat is opmerkelijk, ik zie ze nu ook in mijn post hierboven. Wordt er aan gewerkt?
Citeren lukt nog niet.
Test. 10 euro: €10. 1000 euro: €1000.
Dit was in Chrome op een Mac.
 
... en inderdaad, ik kan dit ook reproduceren zoals beschreven.
 
Is dit probleem al verholpen?
Test €10.000

edit: Niet dus, het euroteken is na posten verdwenen. Na opnieuw laden van de pagina staat het er wel. Tijdens wijzigen ontbreekt het weer.
Dit overigens gewoon op mijn computer, niet op een mobiel. Heeft er vermoedelijk niks mee te maken.
 
Laatst gewijzigd:
Het lijkt er meer op dat javascript de characters anders interpreteert dan php.

Als je nl. een post aan het schrijven of wijzigen bent, kom je niet (zoals voorheen) op een nieuwe URL. Alles gebeurt alleen in jouw browser. Zelfs bij saven is dit het geval, lijkt het. De post wordt weliswaar naar de server gestuurd en opgeslagen in de database, maar bij jou wordt de pagina niet opnieuw geladen (zoals vroeger het geval was). Dat lijkt alleen zo omdat javascript de post ook toevoegt/wijzigt in de gerenderde pagina in jouw browser. Pas na (handmatig) herladen wordt de pagina opnieuw van de server gehaald, en klopt het euroteken wel. Idem bij apostrophes/quotes.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top