Actuele bezoekers op het forum

Ik kom terug van vakantie, open het forum en constateer uit het niets dat er ineens een nieuw forum gemaakt is. Waarom had dit niet een aantal maanden van te voren op de voorpagina kunnen staan zodat we er van op de hoogte waren en waarom word er niet naar onze mening gevraagd? Select aantal users.... maar dit forum heeft meer dan 20.000 leden. Had een poll gemaakt...ik voel me gewoon gepasseerd en met mij nog anderen..... dit is gewoon niet democratisch. En dat steekt mij

Dan wil ik je toch adviseren om beter de mededelingen in de gaten te houden. Ik heb op 15 augustus 2017 uitleg gegeven over het hoe en wat. Deze mededeling heeft ook een behoorlijke tijd op de voorpagina gestaan. Daarnaast heb ik een kleine week voor de upgrade nog een mededeling geplaatst als reminder. En tot slot heb ik op 3 augustus de afronding van de upgrade aangekondigd. Al deze berichten hebben de nodige tijd op de frontpage gestaan. Tussentijds heeft er een tijdelijk forum opengestaan waarin iedereen vragen heeft kunnen stellen over de migratie en de upgrade. Wat wil je dat ik nog meer doe?

Waarover hadden we een poll moeten houden dan? Over de vraag of het in orde is dat we gaan verhuizen naar een shared hosting omgeving omdat de oude server op klappen staat? Of over de keuze van de forumsoftware? Of we wel of geen hacks moeten gebruiken? Of we wel elke update willen meenemen? Of over de kleuren op het forum en alle andere details? Welke vragen ga je stellen? Op welke manier? Welke opties voor antwoorden laat je zien? Wat ga je met de resultaten doen? Polls of enquêtes zijn simpelweg niet haalbaar in dit soort situaties. Om wel een indruk te krijgen van een doorsnee van de ledengroep, hebben we ongeveer 25 leden laten testen en feedback laten geven. En daarnaast is iedereen die heeft meegewerkt aan de upgrade natuurlijk ook zelf gebruiker van het forum, met het voordeel dat we weten hoe de achterkant van het forum werkt en dus snappen wat wel en niet haalbaar is. En ja, soms hebben we compromissen moeten sluiten. Dat hoort er nou eenmaal bij. Wat ik wel vervelend is, is dat je je gepasseerd voelt, hoewel Synthforum absoluut geen democratisch instituut is (Houd in de gaten dat het doel van Synthforum het bevorderen van kennis en kennisuitwisseling op het gebied van digitale en elektronische muziek, muziekinstrumenten en -apparatuur is. Hier is niets aan veranderd.). We hebben geprobeerd om een nieuwe situatie te creëren die voor zoveel mogelijk gebruikers (oud en nieuw) aanvaardbaar is. Veel is mogelijk, niet alles is wenselijk of haalbaar.
 
Vervelend als iemand zich gepasseerd voelt inderdaad, maar ik vrees dat je het daarmee moet doen SynthPC.
Hetzelfde geldt voor het feit dat sommige processen niet democratisch verlopen of dat je niet betrokken bent in een democratisch proces.
Het is niet anders, deal with it.
 
Ik probeer me al dagen voor te stellen wat een forum met democratie te maken heeft maar het lukt me echt niet.:D
Komaan zeg, als je de mening van duizenden leden moet vragen en daar rekening met moet houden, kom je geen update vooruit.
Nota bene, er is geen enkel forum dat nog overgebleven is van al die fora sinds dat fora opkwamen, die nog op dezelfde software draaien, je zit hier toch ook niet meer te surfen met een pentium 3 met win 98.
 
2hgcjs.jpg

:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:kont:
 
Ik stel voor dat jullie mij de style van het oude forum geven.... dan maak ik wel iets dat beter is dan deze theme.
Of beter, stel het oude theme publiekelijk toegankelijk. Maak een contest, zo precies mogelijk het oude forum namaken
 
Ik stel voor dat jullie mij de style van het oude forum geven.... dan maak ik wel iets dat beter is dan deze theme.
Of beter, stel het oude theme publiekelijk toegankelijk. Maak een contest, zo precies mogelijk het oude forum namaken

Het oude forum zo precies mogelijk namaken is nooit een doelstelling geweest. Waarom zou het? Wel hebben we willen voorkomen al te grote wijzigingen in een keer door te voeren. Wat mij op het volgende brengt: bereid je voor op meer veranderingen. Het zal dan niet gaan om layout, skins, styles of themes, maar om functionaliteit. Al zouden we er voor kiezen op je voorstel in te gaan, de oude software is weg, inclusief de style. Het oude forum is dood, lang leve het nieuwe forum!
 
Laatst gewijzigd:
Ik wil toch even reageren op de halleluja stemming van deze reakties want het komt wel een beetje over zo van kijk 's hoe goed we het doen.
Daarmee wil ik niets afdoen aan de hoeveelheid inspanning en werk die deze vernieuwing met zich meebrengt maar wel even kritische kanttekeningen plaatsen bij de opmerkingen van van Lansberg en Pianoman.
Ik reageer nu maar ik heb niet het idee dat het iets uithaalt jammer genoeg maar ik wil toch even reageren op deze aannames hierboven.
Het draadje over de nieuwe opzet van de marktplaats staat nog wel open en verschillende mensen hebben aangegeven dat de oude opzet te prefereren was maar alles wat er gezegd wordt dat wordt aan de kant geparkeerd en men houdt vast aan de nieuwe opzet terwijl deze kritiek toch wel inhoudelijk was en niet zoiets als: "ïk vind het helemaal niets" of iets van dien aard.
Maar laat ik het behalve de marktplaats maar even over de hele vernieuwing hebben.
Ik begrijp niet dat als jullie belangrijke wijzigingen doorvoeren zoals nu met deze upgrade (of moet ik zeggen downgrade? :D) dat jullie niet van tevoren over belangrijke wijzigingen een enquete hebben gehouden.
Dan hadden jullie nu misschien wel wat gedoe en gezeur kunnen voorkomen?
Buiten dat; als je van tevoren dat doet dan hebben de leden wel het gevoel dat er over een aantal zaken een stemming is gehouden en op die manier het ook makkelijker accepteren dan zoals nu een klein aantal mensen hun ideëen over hoe de marktplaats eruit moet zien opdringen aan een grote meerderheid omdat deze niet gekend werd in de vernieuwing.
En doe dit nou niet af met de woorden van "we zijn geen democratisch instituut" want het lijkt mij dat als je een forum hebt waarbij de levendigheid toch door de hoeveelheid aktiviteiten en input van de forumleden bepaald wordt dat je rekening houdt met diezelfde forumleden en niet zoals nu gebeurd door een klein clubje besloten is hoe het eruit moet zien.

Helemaal mee eens!
 
Ik stel voor dat jullie mij de style van het oude forum geven.... dan maak ik wel iets dat beter is dan deze theme.
Of beter, stel het oude theme publiekelijk toegankelijk. Maak een contest, zo precies mogelijk het oude forum namaken

Als je een doorgewinterde front-end of full-stack developer bent is dat wellicht een idee, maar als je ooit eens een boek over HTML in 24 uur hebt opengeslagen lijkt me dat geen goed plan. Maar in het eerste geval zou ik mijn diensten aan de moderators aanbieden.

Lees deze eens:

https://www.synthforum.nl/forum/alg...ude-site-was-toch-prima?p=3632323#post3632323

De link is helaas stuk, maar het topic waar het om draait is https://www.synthforum.nl/forum/algemeen/synthforum-feedback/90134-nieuwe-layout-synthforum

Die priegelkleine pixelknopjes hoeven van mij nooit meer terug te komen in ieder geval.
 
Back
Top