dark theme

Eurikon

]]= sound is unfrozen geometry =[[
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
627
Locatie
Earth
fijn nieuw forum software/layout vooruitgang...
is er al een dark theme beschikbaar, word beetje kippig van het staren in een verlicht wit scherm in de late uurtjes.
Dus een donkere achtergrond daar waar het nu nog verblindend licht is.
 
Euh, jaha... er WAS een dark theme beschikbaar :). We zullen wat kunstgrepen moeten uithalen om deze weer terug te krijgen. Kan even duren. Ik zal het hier posten als we weer zover zijn.
 
Met de kunstgrepen is het niet gelukt. We hebben daarom besloten vanaf scratch een dark theme te ontwerpen. Op een drietal hardnekkige zaken na, is het af. Omdat we bij die laatste zaken wat hulp nodig hebben die mogelijk even op zich laat wachten, hebben het theme vast beschikbaar gemaakt.

Links onderin de footer zie je nu een drop down menu waarin Synthforum Light is geselecteerd. Als je hierop klikt, kun je switchen naar Synthforum Dark.
 
Met de kunstgrepen is het niet gelukt. We hebben daarom besloten vanaf scratch een dark theme te ontwerpen. Op een drietal hardnekkige zaken na, is het af. Omdat we bij die laatste zaken wat hulp nodig hebben die mogelijk even op zich laat wachten, hebben het theme vast beschikbaar gemaakt.

Links onderin de footer zie je nu een drop down menu waarin Synthforum Light is geselecteerd. Als je hierop klikt, kun je switchen naar Synthforum Dark.

:okdan:
 
Even geprobeerd en het is een leuke optie moet ik zeggen maar wel erg dark meteen.
Voorlopig hou ik 'm even zo, beter dan dat oogverblindend wit.
Is er ook iets in the middle, een soort van medium uitvoering mogelijk?
 
Er is één stukje op het forum dat we niet goed hebben kunnen stylen. Ik ga je niet zeggen waar dat precies zit. Dat mag je zelf vinden.
Dit zul je wel niet bedoelen, maar de naam van de moderator bij berichten is moeilijk leesbaar. De grijze kaders om een bericht zijn m.i. veel nadrukkelijker dan in de light mode.
NB. off-topic: bij de moderator-mededelingen staat een (niet-werkende) reply-knop bovenaan, ook als beantwoorden niet de bedoeling is.
 
Dit zul je wel niet bedoelen, maar de naam van de moderator bij berichten is moeilijk leesbaar. De grijze kaders om een bericht zijn m.i. veel nadrukkelijker dan in de light mode.

Haha, nee die bedoel ik inderdaad niet. Je hebt overigens wel een punt. Per theme kan ik alleen globaal de kleur van de usernames aanpassen. Als ik de namen van vintage leden en moderators een andere styling wil geven, doe ik dit een niveau hoger. Daarmee wordt die kleur gebruikt voor alle themes. Ik moest dus een kleur zoeken die op zowel een donkere als lichte achtergrond zichtbaar is. Voor de vintage leden is dat prima gelukt. Voor de moderators wat minder inderdaad. Kan ik nog wel een keertje naar kijken.


NB. off-topic: bij de moderator-mededelingen staat een (niet-werkende) reply-knop bovenaan, ook als beantwoorden niet de bedoeling is.

Die reply knop staat volgens mij in alle draadjes bovenaan. En de mededeling staat open voor reacties. Ik ben alleen bang dat er iets vanuit de settings van het oude forum is meegekomen, waardoor je als lid toch nog niet kunt reageren, hoewel alle instellingen hiervoor juist staan. Klopt het dat je daar niet kunt reageren?
 
Klopt het dat je daar niet kunt reageren?
Ja, want daarom postte ik het hier. :D (ik zie dat het nu wel kan)
NB. De randen van de smilies doen het ook niet zo mooi in het dark theme want daarvoor zijn ze niet gemaakt. Je zou allemaal kopieën kunnen maken die het op een een donkere achtergrond goed doen (GIF), of ze zouden met een transparante rand moeten worden gemaakt die in beide themes werkt (PNG). Maar allebei is enorm veel werk, dus ik snap het wel.
 
Ja, want daarom postte ik het hier. :D (ik zie dat het nu wel kan)

Ah, mooi. Ik heb net alle settings verwijderd en opnieuw gedefinieerd. Kennelijk helpt dat.

NB. De randen van de smilies doen het ook niet zo mooi in het dark theme want daarvoor zijn ze niet gemaakt. Je zou allemaal kopieën kunnen maken die het op een een donkere achtergrond goed doen (GIF), of ze zouden met een transparante rand moeten worden gemaakt die in beide themes werkt (PNG). Maar allebei is enorm veel werk, dus ik snap het wel.

Helemaal met je eens. Dat ziet er nog niet zo fraai uit. Op zich ben ik niet ingelukkig met de smilies an sich. Dus als er eens wat tijd over is...
 
Serieus, dat is niet zo makkelijk aan te passen, hoor. Bovendien hebben smilies een donkere rand, daar ontkom je niet aan en dat is sowieso lastig op een donkere achtergrond.
Ik zie dat in lijsten de horizontale lijnen tussen de berichten ook niet zichtbaar zijn.
Als laatste (nu ik toch mijn hart lucht), het contrast tussen tekst en achtergrond is best wel aan de lage kant.
 
Serieus, dat is niet zo makkelijk aan te passen, hoor. Bovendien hebben smilies een donkere rand, daar ontkom je niet aan en dat is sowieso lastig op een donkere achtergrond.
Ik zie dat in lijsten de horizontale lijnen tussen de berichten ook niet zichtbaar zijn.
Als laatste (nu ik toch mijn hart lucht), het contrast tussen tekst en achtergrond is best wel aan de lage kant.

Lucht een end weg. Ik heb een baddersessie van 3 uur in het vooruitzicht, dus ik kan het een en ander hebben :).
Die horizontale lijnen is een bewuste keuze om meer rust te brengen in de late uurtjes.
Het contrast is inderdaad beperkt. Daar zou ik eventueel nog wel iets aan kunnen doen. Ik ben benieuwd hoe je het ervaart als je in een donkere ruimte met het forum werkt.
 
Nou, wat rust betreft... Ik zie dat er een verschil is tussen light en dark: in dark hebben berichten een eigen achtergrondkleur, in light is dat verschil er niet. Je zou in light de achtergrond van berichten bijv. #fafafa kunnen geven tov. de knalwitte pagina-achtergrond. Daarmee zou het kader rondom ook minder nadrukkelijk kunnen worden. Want al die lijnen maken het idd. niet rustiger. Bijv. bij "Wie is online" is het helemaal een hel van kaders. Eigenlijk zouden daar ook alleen horizontale lijnen volstaan. :doei:
 
Laatst gewijzigd:
Netjes, geeft rust aan je ogen.
Persoonlijk vind ik de light versie een beetje te wit en ééntonig, een klein beetje nuance daarin zou een groot verschil maken.
 
Back
Top