Browser performance verschil OSX en wat algemene feedback

Tijs

Ouwe rot
Lid sinds
8 juni 2004
Berichten
850
Locatie
Eindhoven
Wellicht al bekend. In OSX duurt het laden van de frontpage aanzienlijk langer in Firefox dan in Safari. De inlog button is pas werkbaar als het laden gereed is.
Onder safari werkt het prima. Wel wat trager dan het oude forum maar niet vervelend.

Qua layout is het wel even wennen, maar op zich een prima verbetering die weer wat jaren mee kan!

Wat algemene feedback:

- De inlog button valt wel slecht op in die kleurstijlen.
- het logo is wat basic. Het lettertype staat mooi met het woord Moog maar vindt het hier niet echt mooi uitkomen. Kan ook met de font size te maken hebben. Echter persoonlijke smaak.
- openen met de nieuws pagina, waar niet veel op geüpdatet wordt, vind ik wat minder logisch dan de laatste posts te tonen zoals het was.

Overall: prima upgrade. Goed bezig!
 
Alle opties voor prestatieoptimalisatie zijn inmiddels wel zo'n beetje doorgeakkerd. Ik verwacht niet dat we nog veel extra snelhied kunnen gaan halen. Het meeste wordt hier bepaald door de architectuur van de software.

De inlogbutton is misschien even wennen inderdaad. Maar ik verwacht niet dat we daar nog veel aan zullen gaan veranderen.
Het logo valt inderdaad over te discussiëren :). Hoewel basic, vind ik het wel mooi. Misschien kunnen we op termijn de hulp van leden inroepen om een mooi (en dan definitief) nieuw logo te ontwerpen.
De hoeveelheid nieuws is inderdaad beperkt op dit moment. We zijn alternatieven aan het overwegen om meer en kwalitatief beter nieuws te kunnen brengen. Voor niet-leden is nieuws zeer waarschijnlijk wel een van de belangrijkste zaken op ons forum, dus in die zin zeker frontpage waardig.
 
Back
Top