nog een dingetje met pb's

G

Guest

Guest
wat me nog opviel, als ik pb's uit de verzonden bak heb verwijderd, blijven ze zichtbaar, totdat ik de postbus verlaat, bv naar verwijderde, en terugkom. geeft niks natuurlijk, maar ik zeg het toch maar omdat ik iets anders over de pb's wilde melden.
ik zie bovenaan bij berichten geen nieuwe berichten in een rood blokje aangekondigd. de inbox is ook leeg, maar als ik naar het berichtencentrum ga, staat daar een 'preview inbox' met soms 1 of 2 berichten erin (die volgens mij altijd voortborduren op een eerder bericht, dus misschien komt het doordat ik die eerder berichten al verwijderd heb dan - de berichten lijken tegenwoordig ook in een soort draad georganiseerd te zijn.)
 
wat me nog opviel, als ik pb's uit de verzonden bak heb verwijderd, blijven ze zichtbaar, totdat ik de postbus verlaat, bv naar verwijderde, en terugkom. geeft niks natuurlijk, maar ik zeg het toch maar omdat ik iets anders over de pb's wilde melden.

Ik heb me even moeten inlezen in de materie. Het antwoord is: gebruik de map met verzonden berichten niet. Ja, een beetje vreemd antwoord, vind ik zelf ook. In de oude software werden PB's gezien als vergelijkbaar met emails. Je schrijft een lost bericht Iemand anders schrijft een los bericht terug en kan ervoor kiezen je eerdere bericht in te sluiten. In het nieuwe systeem, is de opbouw hiervan geheel anders geworden. PB's zijn nu feitelijk gewoon topics en replies daarop. In die zin bestaat ierts als "verzonden berichten" niet meer. Dit is een erfenis uit vBulletin 4. De vraag waarom vBulletin er niet gewoon voor kiest die optie helemaal te verwijderen, zal welk nooit worden beantwoord.

Je kunt dus niet langer je verzonden berichten verwijderen, simpelweg omdat ze niet meer als zodanig bestaan. Je kunt wel je gesprekken met anderen verwijderen. Als je dit doet, verwijder je dus de gehele conversatie, inclusief de "ontvangen berichten" in die conversatie. Het handigst is om alleen je inbox te gebruiken. We kunnen eventueel de map met verzonden berichten onzichtbaar maken.

Je eerdere probleem met een overvolle inbox had hier indirect mee te maken. In het oude systeem werden PB's niet weggegooid, maar slechts onzichtbaar gemaakt, totdat de andere partij deze PB's ook had verwijderd. Omdat de andere partij die berichten nooit heeft verwijderd en omdat het nieuwe systeem dus met topics werkt in plaats van e-mail achtige berichten, werden deze ineens weer zichtbaar in je inbox.

ik zie bovenaan bij berichten geen nieuwe berichten in een rood blokje aangekondigd. de inbox is ook leeg, maar als ik naar het berichtencentrum ga, staat daar een 'preview inbox' met soms 1 of 2 berichten erin (die volgens mij altijd voortborduren op een eerder bericht, dus misschien komt het doordat ik die eerder berichten al verwijderd heb dan - de berichten lijken tegenwoordig ook in een soort draad georganiseerd te zijn.)

Ook hiervoor moest ik even goed zoeken. Ik heb geen antoord kunnen vinden en het probleem ben ik op het vBulletin forum 1 keer tegengekomen. Ik heb je opmerking over de verwijderde conversatie toegevoegd en ik hoop dat men met een antwoord komt. Nu moet ik je een antwoord/uitleg helaas schuldig blijven.
 
bedankt voor je antwoord - overigens, met dit soort dingen. ik meld het omdat het me opvalt, maar op zich vind ik het geen enkel probleem om er omheen te werken. went ook wel weer. het tweede dingetje houdt dan mogelijk ook verband met de opbouw als draad. als ik, zeg maar, de start-topic uit de draad heb verwijderd, wordt het misschien lastig om het vervolg (een nagekomen bericht) ergens in een box te plakken en blijft ie bij de preview staan. zoiets. het komt natuurlijk door mijn opruimwoede en de wens die postbussen zo leeg mogelijk te houden.
 
Je uitleg klinkt niet onlogisch. Bij vBulletin hebben ze het getest, maar zonder hetzelfde resultaat te krijgen. Als ze proberen om een reply te sturen op een door een ander lid verwijderde conversatie, krijgen ze simpelweg een foutmelding te zien. Ik geef nog niet op :).
 
Back
Top