Werkt de zoekfunctie wel naar behoren?

Ik vind er niets aan, aan die hele update van het forum... 90% van de synths hebben een naam die niet geïndexeerd is, de 'interne' zoekfunctie is nutteloos geworden.

Jammer dat je er zo over denkt. Als je alleen op de namen of typenummers van synths zoekt, dan snap ik wel dat dat problematisch is. Maar er komt verbetering. Bij de eerstvolgende update van de software zijn woorden die koppeltekens bevatten ook geïndexeerd en dus zoekbaar. En door die betere indices bestaat ook de kans dat we de woorden met 2 karakters gaan indexeren.

TB-303 wordt dan geïndexeerd als
- TB
- 303
- TB-303
 
Ik vind het jammer dat dit nog altijd niet werkt...
26F20EDC-D520-412F-9DF8-56EC00D6A91A.png
 

Attachments

  • 26F20EDC-D520-412F-9DF8-56EC00D6A91A.png
    26F20EDC-D520-412F-9DF8-56EC00D6A91A.png
    123,7 KB · Bekeken: 122
Ik dacht laat ik eens kijken of er al iets gepost is over de ‘Moog One’.... niets te vinden.
kan me niet voorstellen dat hier niets over gepost is ? Zou wel HEEL gek zijn als hier niet op zn minst 1 post aan besteed is.
dus ik dacht laat ik eens zoeken op “’zoekfunctie”’
ook 0 resultaten.
scroll ik ff door de forum index staat er gelijk een “synthforum feedback” met een “zoekfunctie “ thread.

volgens mij werkt de zoekfunctie dus niet correct.
 
Maffe is als ik dus Google op moog one synthforum dat er wel degelijk een thread is over de Moog One.

doe ik iets verkeerd ? Of hanteerd het synthforum een speciale manier om dingen te zoeken ?
 
Maffe is als ik dus Google op moog one synthforum dat er wel degelijk een thread is over de Moog One.

doe ik iets verkeerd ? Of hanteerd het synthforum een speciale manier om dingen te zoeken ?

Zie de post van
Dr van Lansberg hier vlak boven; zoekopdrachten naar tekst met 3 karakters gaat niet goed. Google kan dat inderdaad wel.
 
Interessant. Wanneer ik op "zoekfunctie" zoek, krijg ik direct het maximale aantal van 500 hits te zien. En dat was gewoon via snel zoeken rechts bovenin het scherm. Ik ga eens even kijken hoe de instellingen voor je usergroup eruit zien. Misschien gaat daar iets mis.

EDIT: Alle instellingen op usergroup niveau staan juist. Ook op account niveau zie ik niets geks. Wat gebeurt er precies als je het woord zoekfunctie intypt in de searchbar bovenin het scherm en dan een enter geeft? Onder het drop down menu zit de uitgebreide zoekfunctionaliteit. Zou je eens willen kijken of je daar wel resultaat haalt?

Het zoeken op "Moog One" (met of zonder aanhalingstekens) zal geen ander resultaat geven dan het zoeken op "Moog". "One" is een generiek woord dat niet wordt geïndexeerd door de software van vBulletin. Ik snap het idee hierachter, maar voor een Nederlandstalig forum is het wel relevant op hierop te kunnen zoeken. Ik zal mijn licht eens opsteken bij vBulletin om te zien of we hier iets mee kunnen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zoek niet met aanhalingstekens, dit was om duidelijk te maken waar ik op zoek.

als ik zoek op ; zoekfunctie
kan ik de hele thread van dat de zoekfunctie niet werkt niet eens vinden.

zelde met; Moog one
dan kan ik die ene thread over de Moog One ook niet vinden (wel legio andere dingen over moog, maar niet die ENE thread die is besteed aan de Moog One)

iPhone/safari

maar op Mn desktop idem
 
als ik zoek op ; zoekfunctie
kan ik de hele thread van dat de zoekfunctie niet werkt niet eens vinden.


Maar ik begrijp nu dat je dus wel resultaat krijgt op dat zoekwoord? Dat zou in elk geval een stap in de goede richting zijn.

Als je de snelzoek functie gebruikt, worden de zoekresultaten weergegevens als posts. Het kan dus voorkomen dat een bepaalde thread meerdere keren in de resultaten voorkomt, als er in verschillende posts binnen die thread je zoekwoord wordt gebruikt. Bij het drop down menu kun je er ook voor kiezen om alleen thread titels te zoeken. Kwestie van een vinkje zetten en gaan. Tot slot kun je bij uitgebreid zoeken op nog een aantal additionele criteria zoeken of wat aanvullende voorwaarden stellen waaraan je resultaat moet vodoen.

Elk zoekresultaat kun je vervolgens sorteren op bijvoorbeeld datum van de openingspost (OP), datum laatste bericht, naam van de poster of op de titel van de thread. En binnen je keuze kun je tot slot nog kiezen voor oplopend of aflopend.

Nog een belangrijke hint: als je gebruik maakt van de uitgebreide zoekfunctie, is de laatste optie "View". Hier bepaal je of posts of threads als resultaat wilt zien. Voor het overzicht is het veel duidelijker om bij die optie te kiezen voor "Discussies". Speel er eens wat mee zou ik zeggen.
 
Ok duidelijk.
te moeilijk allemaal.

ik gebruik Google wel.

Maar super bedankt voor de uitgebreide uitleg !!
 
Back
Top