Werkt de zoekfunctie wel naar behoren?

Ik heb dezelfde ervaring, maar dan met o.a. “system-8”.
Door de zoektermen die ik gebruik krijg ik het idee dat de combinatie met speciale tekens de boosdoener is.
 
als ik zoek naar korting en bax kom ik ook niet op mijn telefoon op dat topic om kortingscode te delen. Heb 't achteraf anders gevonden (dus die code staat online, geen pm's dus sturen hehe)
 
Als ik in het simpele zoekbalkje rechtsboven "jd-xa" (zonder aanhalingstekens) ingeef krijg ik de melding dat er geen resultaten zijn.
Dat kan toch niet???

Cheers,
Exo. :mega:

Ik heb dezelfde ervaring, maar dan met o.a. “system-8”.
Door de zoektermen die ik gebruik krijg ik het idee dat de combinatie met speciale tekens de boosdoener is.

Op zich kan het wel dat je die melding krijgt. Maar natuurlijk zouden er ook gewoon resultaten moeten zijn. Alle woorden in de database van 3 of meer letters zijn geïndexeerd. Woorden van minder dan 3 letters zijn dus niet geïndexeerd en zullen dus niet worden gevonden als je erop zoekt. Dit is een bewuste keuze geweest om de server load laag te houden. Daarnaast speelt inderdaad een probleem bij zoekwoorden waarin een koppelteken is verwerkt (en mogelijk ook bij woorden met andere speciale tekens). Dit is een bekend probleem bij vBulletin waar mogelijk wel of niet een oplossing voor gezocht gaat worden.

Voor nu zou het een oplossing kunnen zijn om via Google te zoeken: site:synthforum.nl "jd-xa" of site:synthforum.nl :"system-8". Geen mooie oplossing, maar voor noodgevallen werkbaar.

Woensdag spreek ik Copini nog een keer en zal ik het probleem ook bij hem voorleggen. Mogelijk komt hij nog met een creatieve en werkbare oplossing.
 
als ik zoek naar korting en bax kom ik ook niet op mijn telefoon op dat topic om kortingscode te delen. Heb 't achteraf anders gevonden (dus die code staat online, geen pm's dus sturen hehe)

Als ik dezelfde zoekopdracht op mijn telefoon uitvoer, zie ik dat draadje wel in de resultaten terug. Ik moest wel even goed kijken. De resultaten op de telefoon zijn exact gelijk aan de resultaten op de pc, maar ze worden anders gesorteerd. Je kunt de sortering aanpassen naar "Datum - laatste reactie" en "Aflopend". Dan is het gezochte draadje de derde in je lijst. Ook dit zal ik nog met Copini doornemen.
 
Ik kom er toch steeds meer achter dat dit een behoorlijk groot probleem is.
Hoeveel typenummers/namen van apparatuur bevatten wel niet een koppelteken? Zo'n beetje alle Roland apparatuur bijvoorbeeld.
Ik gaf eerder al aan dat je bij bijv. een zoekopdracht als TR-909 niks vindt. Oke, sommige mensen laten het koppelteken weg en typen TR909 en die vind je wel.
Maar alle posts waarin de juiste schrijfwijze wordt gehanteerd zullen dus nooit meer te vinden zijn met de huidige zoekfunctie.
Dat lijkt me toch een behoorlijk probleem en moet wel worden opgelost.
 
Ja hopelijk wordt het nog aangepast want de zoekoptie is toch de functie die ik het meeste gebruik.
 
Ik post maar niks meer op MP hier.
Het is toch zot dat je een groot deel van de gear niet kan vinden omdat een koppelteken niet meer opgepakt wordt door de zoekfunctie?
Wordt dit werkelijk maar als een "kleinigheid" gezien? Een synthforum waar een zoekopdracht als CS-80 nul resultaten oplevert is naar mijn mening behoorlijk kreupel.
 
Wordt dit werkelijk maar als een "kleinigheid" gezien? Een synthforum waar een zoekopdracht als CS-80 nul resultaten oplevert is naar mijn mening behoorlijk kreupel.

Nee. Maar dat heb ik ook nooit beweerd :). Op dit moment is de technische staf onbemand. We moeten even de beschikbaarheid van Copini afwachten om technische zaken over te dragen. Daarna zullen we proberen de lopende zaken af te handelen. Indexeren van zoekwoorden op 2 karakters staat op de lijst.
 
Of de moderators een spoedcursus techniek aanbieden? :-)

Wel wat zorgelijk dat de technische staf onbemand is..

:biertje:
 
Of de moderators een spoedcursus techniek aanbieden? :-)

Met een spoedcursus zijn we er echt niet. Het herindexeren heeft nogal wat consequenties voor de serverload tijdens het proces. En de vraag is hoe de server gaat presteren na de indexatie. Het gaat dus om iets meer dan alleen het getal 3 naar 2 wijzigen.

Wel wat zorgelijk dat de technische staf onbemand is..

Daarom ook mijn toevoeging "op dit moment". :) Copini is binnenkort beschikbaar. Dan gaan we de overdracht voorbereiden en uitvoeren en kunnen zaken weer sneller worden opgepakt.
 
Alle woorden in de database van 3 of meer letters zijn geïndexeerd. Woorden van minder dan 3 letters zijn dus niet geïndexeerd en zullen dus niet worden gevonden als je erop zoekt. Dit is een bewuste keuze geweest om de server load laag te houden. Daarnaast speelt inderdaad een probleem bij zoekwoorden waarin een koppelteken is verwerkt (en mogelijk ook bij woorden met andere speciale tekens). Dit is een bekend probleem bij vBulletin waar mogelijk wel of niet een oplossing voor gezocht gaat worden.

Als ik je goed begrijp is het dus een probleem met de forumsoftware? Dus alle andere sites die ik gebruik met dezelfde software hebben dan wel gekozen om woorden van 2 letters te indexeren blijkbaar zodat ze niet met het koppeltekenprobleem zitten. Waarom moet de serverload eigenlijk laag gehouden worden?
 
Als ik je goed begrijp is het dus een probleem met de forumsoftware?

Ja en nee. De software laat het op zich wel toe om woorden op 2 karakters te indexeren. Het gaat hier echter om de combinatie van slechte indices, een forum met ruim 2 miljoen posts en een shared hosting omgeving.

Waarom moet de serverload eigenlijk laag gehouden worden?

Als deze te hoog wordt, gaat het forum op zwart. Maar eerst wordt het forum nog trager dan het nu op momenten al is.
 
Maar betaalt SF dan niet voor een bepaalde serverload bij de provider?
 
Voor nu zou het een oplossing kunnen zijn om via Google te zoeken: site:synthforum.nl "jd-xa" of site:synthforum.nl :"system-8". Geen mooie oplossing, maar voor noodgevallen werkbaar.
Ik vind er niets aan, aan die hele update van het forum... 90% van de synths hebben een naam die niet geïndexeerd is, de 'interne' zoekfunctie is nutteloos geworden.
 
Ook geen berichten meer van de Roland JD-serie,jammer
 
en Roland D2 :)
 
Back
Top