https://www.synthforum.nl/forums/search?do=getnew werkt niet meer

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.105
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Zo heren, na een tijdje niet online te zijn geweest is het wel ff verfrissend nieuw hier!!
Ff wennen maar ziet er netjes (alhoewel erg licht) uit.

Ik had altijd een linkje in mijn browser naar https://www.synthforum.nl/forums/search?do=getnew
Daarmee kreeg ik alle nieuwe berichten na mijn laatste bezoek, inclusief de marktplaats berichten.

Hebben we in deze nieuwe setting een soortgelijke link of manier om alle nieuwe berichten incl marktplaats te tonen?
 
Haha, de grap is dat die er dus ook staat, alleen op een andere manier. Maar je brengt me wel op een idee. Ik zal eens testen of ombouwen misschien gaat helpen je probleem (en dat van een aantal anderen) op te lossen.
 
Ik gebruik nu Nieuwe berichten, is dat niet het zelfde? Die lange URL crashte het forum nog wel eens in het begin.

Blij om te horen dat ik niet de enige ben die "getnew" typen in de URL balk in zijn spiergeheugen had! :)
 
Ja, dat is hetzelfde. Het probleem is dat deze tab bij sommige gebruikers alleen de nieuwe discussies toont en niet de de nieuwe berichten in bestaande discussies.

Inderdaad, bij mij geeft die alleen de nieuwe discussies.
Overigens, zie ik nog niet alle nieuwe berichten, maar vermoed dat dat ook nog wel gaat komen in de toekomst.
Ik ben heel geduldig en al lang blij met bovenstaande link die ik kan gebruiken :okdan:
 
Zojuist geprobeerd, maar die TAB geeft andere resultaten dan de "nood-oplossing" welke eerder aangegeven was.

https://www.synthforum.nl/search?se..._type":["vBForum_PrivateMessage"]}&btnSubmit=

Het kan zijn dat het verschil zit, omdat ik de tab Nieuwe Berichten voor het eerst gebruik.
Ik zal het eens een paar dagen proberen te vergelijken en proberen te vinden wat de verschillen zijn.

Die link is een oude versie van de link achter de tab Berichten van vandaag. Het verschil met Nieuwe berichten zit op een aantal punten:

1. In Nieuwe berichten staat een filter op de marktplaats. Alles dat in de marktplaats wordt gepost, wordt uit de resultaten gefilterd.
2. Als een discussie waarin een nieuw bericht staat eenmaal door jou is gelezen, verdwijnt deze uit het resultaat. Het bericht is immers niet nieuw meer.

Wat je nu ziet, zal over een paar dagen niet op een andere manier worden gevuld. Je zou nu al het complete overzicht terug moeten zien.
 
ik ga het ook eens proberen. De laatste links en de knoppen met berichten van vandaag en nieuwe berichten werkten niet zoals ik had gehoopt.

Vroegah ;) was de link met getnew heel simpel: Het gaf simpelweg alle posts sinds de laatste keer dat je op die knop had gedrukt.
En dat niet alleen, de nieuwe posts waren dikgedrukt. Als ik daar doorheen was zag ik alle posts die ik de vorige keer al had (kunnen) zien. Maar dan niet bold.

Nu ben ik zo'n persoon die altijd standaard 20 tabs in zijn browser heeft open staan, maar niet elke dag naar alle tabs kijkt.
Hierdoor heb ik heel veel gemist op het forum, omdat bovenstaande links en knoppen alles weergaven sinds de laatste keer dat ik was ingelogd, maar dat is dus dagelijks vanwege de standaard open tab in de browser.

Is er een manier om de oude getnew variant te benaderen? Ik begin blijkbaar oud te worden, want dat werkte heel fijn en ik kan maar niet wennen aan de nieuwe overzichten :D

Thanks alvast!
 
MonoTron Als ik het me goed herinner, zaten in het oude forum ook twee knoppen met vergelijkbare functionaliteit. Er was een knop met berichten van vandaag (die ik zelf niet tot nauwelijks heb gebruikt) die alle draadjes liet zien waarin de afgelopen 24 was gepost. Had je een draad gelezen uit dat overzicht, dan bleef deze zichtbaar maar was niet meer bold. Dezelfde functie zit onder de tab Berichten van vandaag in het nieuwe forum.

De tweede optie zat als separate link (dus niet als tab) in de navigatiebalk, helemaal rechts. Die link verwees naar een overzicht met alle draadjes waarin de afgelopen 30 dagen was gepost. Had je een draad gelezen uit dat overzicht, dan verdween deze. Tot nu toe is dit exact hetzelfde als je terugvindt in het nieuwe forum onder de tab Nieuwe Berichten. Wat het nieuwe forum niet heeft en het oude forum wel had, was een horizontale lijn in dat overzicht met erboven alle draadjes waarin was gepost sinds je laatste bezoek. onder deze streep stonden de draadjes waarvan je de meest recente posts ook nog niet had gelezen, maar waarbij die posts waren geschreven voor je laatste bezoek aan het forum. Dus dat waren dan de posts die tijdens je vorige bezoek ook al beschikbaar waren, maar die je toen niet had gelezen. Het enige verschil met het nieuwe forum is dus die horizontale lijn. Verder zijn alle functionaliteiten een kopie van de oude situatie.
 
Ik weet het niet.. Mijn ervaring met internetmedia is dat je het best zo weinig mogelijk hoeft te klikken om te komen waar je heen wilt.
Nu moet je voor de recente berichten twee keer klikken, terwijl deze eerst op de voorpagina stonden. En voor de 'nieuwe berichten' moet je ingelogd zijn.
Natuurlijk kan ik die bookmarken. Maar voor nieuwe bezoekers van het forum is al het moois dat hier te vinden is, een beetje verborgen.. :-)

Ook kun je geüploadde muziekbestanden alleen beluisteren wanneer je ingelogd bent. Wat misschien ook luisteraars scheelt.

:biertje:
 
En ik kan maar 10 minuten doen over het editen van een post... :duivels:

Lastig vind ik ook dat in de lijst met nieuwe berichten, de berichten verdwijnen die je hebt gelezen. Want ik moet die soms 2x lezen voordat ik die begrijp.. :-)
 
Back
Top