Zoekfunctie: marktplaats wordt nu ook weergegeven

Thoon_Loque

Stamgast
Lid sinds
28 december 2011
Berichten
108
Locatie
Eindhoven
Allereerst een paar veren in de daarvoor bestemde zaken steken.... :d het ziet er erg mooi uit de nieuwe omgeving.
Punt wat mij opvalt is dat wanneer de zoekfunctie wordt gebruikt dat nu ook alle marktplaats items worden getoond. Dat was voorheen zéker niet het geval, en ik zoek me rot om dat zelf uit te zetten...
 
Dat kan nog steeds zoals vroeger. Via uitgebreid zoeken kan je precies aangeven in welke subfora je wil zoeken (of niet). Op die manier zoek ik steeds info over een bepaalde synth,... waarbij ik niet laat zoeken in het marktplaatsforum (omdat daar geen gewone info)
 
Bij "Berichten van vandaag" staan ook de marktplaats "Te koop/Te ruil" items er tussen. Persoonlijk vind ik dat wel irritant en ontgaat mij een algeheel overzicht van de dagelijkse forumberichten.
Kan het zijn dat er ook geen vinkje meer staat bij een topic dat je volgt?

Cheers,
Exo. :mega:
 
Bij "Berichten van vandaag" staan ook de marktplaats "Te koop/Te ruil" items er tussen. Persoonlijk vind ik dat wel irritant en ontgaat mij een algeheel overzicht van de dagelijkse forumberichten.

Tja, misschien hetgeen dat het beste loopt op dit forum. Maar ook ik erger mij een beetje eraan.. :-)
 
Laatst gewijzigd:
Jaren geleden was daar al een discussie over en is er besloten om standaard geen marktplaats berichten meer in de zoekresultaten en "berichten van vandaag" te tonen.
Ik denk niet dat er nu bewust voor gekozen is om dit vanaf nu wel weer te tonen maar eerder dat er een oplossing voor moet worden gevonden om dit bij het nieuwe forum ook weer zo te laten werken.
 
Allereerst een paar veren in de daarvoor bestemde zaken steken.... :d het ziet er erg mooi uit de nieuwe omgeving.
Punt wat mij opvalt is dat wanneer de zoekfunctie wordt gebruikt dat nu ook alle marktplaats items worden getoond. Dat was voorheen zéker niet het geval, en ik zoek me rot om dat zelf uit te zetten...

Dank voor de veren. Ik geef ze met liefde door aan ons aller chef bezemkast Copini. Voor wat betreft het uitsluiten van resultaten uit de marktplaats in de zoekresultaten, kan ik je zeggen dat ik me nooit bewust ben geweest van die setting in het oude forum. Voor nu kan ik je niet direct een antwoord geven. Maar ik heb de vraag uitgezet bij de jongens en meisjes van vBulletin. Zodra ik iets hoor, zal ik het hier posten.

Dat kan nog steeds zoals vroeger. Via uitgebreid zoeken kan je precies aangeven in welke subfora je wil zoeken (of niet). Op die manier zoek ik steeds info over een bepaalde synth,... waarbij ik niet laat zoeken in het marktplaatsforum (omdat daar geen gewone info)

Dit is inderdaad altijd een optie, hoewel het iets meer moeite kost.

Jaren geleden was daar al een discussie over en is er besloten om standaard geen marktplaats berichten meer in de zoekresultaten en "berichten van vandaag" te tonen.
Ik denk niet dat er nu bewust voor gekozen is om dit vanaf nu wel weer te tonen maar eerder dat er een oplossing voor moet worden gevonden om dit bij het nieuwe forum ook weer zo te laten werken.

Dit is inderdaad duidelijk geen bewuste keuze geweest :).
 
Bij "Berichten van vandaag" staan ook de marktplaats "Te koop/Te ruil" items er tussen. Persoonlijk vind ik dat wel irritant en ontgaat mij een algeheel overzicht van de dagelijkse forumberichten.
Kan het zijn dat er ook geen vinkje meer staat bij een topic dat je volgt?

Cheers,
Exo. :mega:

Berichten van vandaag is een tijdelijke oplossing voor de leden die problemen ervaren bij het gebruik van Nieuwe berichten. Bij sommige leden wordt een beperkt overzicht getoond van de nieuwe berichten. Niet alles dat nieuw is, is ook zichtbaar voor deze leden. Als dit is opgelost, zal Berichten van vandaag verdwijnen.

Die vinkjes kan ik me niet herinneren, maar dat kan ook aan mijn leeftijd liggen. Als je Nieuwe berichten gebruikt, zie je een lijst van alle door jou ongelezen posts op het forum in de afgelopen 30 dagen. Bij deze posts zie je wel aan welke je zelf een bijdrage hebt geleverd. Daarnaast kun je nu via je profiel je abonnementlijst (of volglijst) zien. Ik realiseer me dat dit niet hetzelfde is als je suggestie. Maar ik heb in de huidige software deze mogelijkheid helaas niet gezien.
 
Volgens mij kreeg je bij het zoeken op de oude site ook gewoon de resultaten van marktplaats er tussen hoor. Weet ik wel 100% zeker eigenlijk. Ik gebruik het forum vooral ook vaak om te zoeken op specifieke gear als ik daar meer van wil weten of gebruikservaringen wil lezen, maar dan zat de marktplaatsafdeling daar gewoon tussen. Misschien niet de actieve topics, maar "marktplaats archief" sowieso wel.
 
Volgens mij kreeg je bij het zoeken op de oude site ook gewoon de resultaten van marktplaats er tussen hoor. Weet ik wel 100% zeker eigenlijk. Ik gebruik het forum vooral ook vaak om te zoeken op specifieke gear als ik daar meer van wil weten of gebruikservaringen wil lezen, maar dan zat de marktplaatsafdeling daar gewoon tussen. Misschien niet de actieve topics, maar "marktplaats archief" sowieso wel.

Het zou kunnen dat de zoekfunctie zo was ingericht dat deze automatisch Aangeboden en Gevraagd uit de resultaten wegfilterde. Het archief is nog niet zo lang geleden aangemaakt en zou om die reden mogelijk niet uitgesloten zijn geweest.

Het antwoord van vBulletin is dat het op dit moment niet mogelijk is de MP per default uit te sluiten uit de zoekresultaten. Het is niet dat ik ze niet geloof, maar ik geloof ze niet. Ik ga dit nog bespreken en kom erop terug.
 
Allereerst een paar veren in de daarvoor bestemde zaken steken.... :d het ziet er erg mooi uit de nieuwe omgeving.
Punt wat mij opvalt is dat wanneer de zoekfunctie wordt gebruikt dat nu ook alle marktplaats items worden getoond. Dat was voorheen zéker niet het geval, en ik zoek me rot om dat zelf uit te zetten...

Inderdaad, ik zie ook geen mogelijkheid om de marktplaats items uit de "berichten van vandaag" te filteren want die stonden inderdaad niet in die lijst.
Nieuwe berichten verdwijnen uit de lijst eens je een bericht uit die lijst hebt bekeken. Zeer irritant (vind ik persoonlijk) wanneer je nog eens terug wilt naar een eerder gelezen topic :(.
Dammit! In welk subforum stond dit nu weer? Hoe was de titel van dit topic nu weer?
In de Berichten van vandaag blijven de topics die je daarnet las nog staan en kan je deze dus terug aanspreken.
Voor mij mag het net omgekeerd zijn: Nieuwe berichten-tab weg (die komen toch automatisch in Berichten van vandaag).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Inderdaad, ik zie ook geen mogelijkheid om de marktplaats items uit de "berichten van vandaag" te filteren want die stonden inderdaad niet in die lijst.
Nieuwe berichten verdwijnen uit de lijst eens je een bericht uit die lijst hebt bekeken. Zeer irritant (vind ik persoonlijk) wanneer je nog eens terug wilt naar een eerder gelezen topic :(.
Dammit! In welk subforum stond dit nu weer? Hoe was de titel van dit topic nu weer?
In de Berichten van vandaag blijven de topics die je daarnet las nog staan en kan je deze dus terug aanspreken.
Voor mij mag het net omgekeerd zijn: Nieuwe berichten-tab weg (die komen toch automatisch in Berichten van vandaag).

Cheers,
Exo. :mega:

Het hele punt van Nieuwe Berichten is juist dat hier nieuwe berichten worden getoond. Als je een bericht eenmaal hebt gelezen, is het niet nieuw meer en verdwijnt het dus uit die lijst.

Je kunt elk topic markeren als te volgen. Daarmee wordt het terugzoeken volgens mij veel gemakkelijker dan via Berichten van vandaag. Die topics verdwijnen na 24 als er geen nieuwe berichten in worden gepost. Gevolgde berichten kun je altijd blijven terugvinden.

De Nieuwe berichten tab gaat zeker niet weg omdat dit een van de sleutelfuncties van het forum is. Als je een dag niet op het forum bent geweest, mis je alle nieuwe berichten die ouder zijn dan 24 uur. En hoewel ik ook niet snap waarom, zijn er nog best wat leden die niet dagelijks op het forum zitten :).

We kunnen overwegen om een zogenaamde Activity Stream op de frontpage te zetten. We hebben dat in een eerder stadium gedaan maar toen hadden we erg veel problemen met de serverload. Die zijn nu voor een groot deel opgelost en ik zel met de chef bezemkast overleggen of we deze kunnen terugplaatsen. Een andere mogelijkheid is om de Activity Stream onder een tab aan te bieden. De Activity Stream toont alle topics die door een lid worden gevolgd en waarin nieuwe posts zijn geplaatst, posts van vrienden, PB's, nieuwe topics. We kunnen hier in principe alles in gooien wat we willen. Maar overleg met Copini is absoluut noodzakelijk.
 
Om de marktplaats weg te filteren uit "Berichten van vandaag" (zoals op de oude website), gebruik deze zoekopdracht.
Code:
https://www.synthforum.nl/search?searchJSON={"last":{"from":"lastDay"},"view":"topic","starter_only":0,"sort":{"lastcontent":"desc"},"exclude_type":["vBForum_PrivateMessage"],"exclude":[33,52]}
 
Last edited by a moderator:
Bericht door een moderator:
Ik wilde de code tags in bovenstaande post verwijderen en de search hyperlinken, maar kwam erachter dat er dan smilies worden geparsed. Dit zal dan ook de reden zijn dat torp de tags gebruikt heeft. Sorry! :)
 
Mijn reden was puur de leesbaarheid.
Waarom zou je het URL-encoden als het niet nodig is? Bij mij werkt het prima.
 
Jammer, ik gebruik dat al jaren. Het is behapbaar, in plaats van een eindeloze rij berichten.

De pijn wordt alleen maar groter als ik deze zoekfunctie ga optimaliseren.
Deze is klaar hoor, er valt verder niets aan te optimaliseren.
 
Laatst gewijzigd:
Jammer, ik gebruik dat al jaren. Het is behapbaar, in plaats van een eindeloze rij berichten.

Nieuwe Berichten laat de ongelezen berichten zien met een maximale historie van 30 dagen. Alles dat ouder is, wordt als gelezen beschouwd. De berichten verdwijnen vervolgens uit de lijst als deze gelezen zijn. Dat geeft meer overzicht. Je kunt er als gebruiker altijd voor kiezen om de forums als gelezen te markeren, waarmee Nieuwe berichten wordt geleegd.
 
Back
Top