Met 1 knop de nieuw geposte berichten sinds laatste login zien.

_Martin_

Stamgast
Lid sinds
25 januari 2009
Berichten
477
Locatie
Twente
Bij het oude forum kon ik met de URL: http://www.synthforum.nl/forums/search.php?do=getnew alle nieuwe berichten sinds de laatste login bekijken.
Het lukt me niet meer met het nieuwe forum.
Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand tips hoe dit weer voor elkaar te krijgen?
 
Last edited by a moderator:
Volgens mij doet de knop "Nieuwe discussies" in de menubalk bovenaan (en "Nieuwe discussies 2" een test met een andere layout dan de voorgenoemde knop) precies dat?
 
Dat dacht ik eerst ook, maar bij mij laat hij dan "alle" nieuwe discussies sinds de upgrade zien.
Ik zal het straks nog eens proberen.

Nog even getest, maar krijg dan alle 342 discussies te zien.
(Ik ben wel ingelogd)
 
Laatst gewijzigd:
Blijkbaar doe ik nog iets fout, want nu krijg ik nagenoeg helegaar geen berichten te zien. (5 nieuwe berichtjes vanmorgen, terwijl ik een dag niet gekeken had)
Moet het als volgt?

- Ga naar https://www.synthforum.nl/forums/forum
- Klik op nieuwe berichten
- Dan als ik ze gelezen heb, klik op "Markeer forums als gelezen"

Daarna, bij het volgende bezoek, herhaal bovenstaande?

Met het oude forum was het mogelijk dit met 1 link/commando te doen, zodat je alle nieuwe berichten sinds je laatste bezoek te zien kreeg.
 
Blijkbaar doe ik nog iets fout, want nu krijg ik nagenoeg helegaar geen berichten te zien. (5 nieuwe berichtjes vanmorgen, terwijl ik een dag niet gekeken had)
Moet het als volgt?

- Ga naar https://www.synthforum.nl/forums/forum
- Klik op nieuwe berichten
- Dan als ik ze gelezen heb, klik op "Markeer forums als gelezen"

Daarna, bij het volgende bezoek, herhaal bovenstaande?

Met het oude forum was het mogelijk dit met 1 link/commando te doen, zodat je alle nieuwe berichten sinds je laatste bezoek te zien kreeg.

Zelfde probleem bij mij.
 
Blijkbaar doe ik nog iets fout, want nu krijg ik nagenoeg helegaar geen berichten te zien. (5 nieuwe berichtjes vanmorgen, terwijl ik een dag niet gekeken had)
Moet het als volgt?

- Ga naar https://www.synthforum.nl/forums/forum
- Klik op nieuwe berichten
- Dan als ik ze gelezen heb, klik op "Markeer forums als gelezen"

Daarna, bij het volgende bezoek, herhaal bovenstaande?

Met het oude forum was het mogelijk dit met 1 link/commando te doen, zodat je alle nieuwe berichten sinds je laatste bezoek te zien kreeg.

Bovenin het scherm vind je een aantal navigatietabs. Als je kiest voor Nieuwe Berichten, zie je in één keer al je ongelezen berichten. Wanneer je een bericht selecteert uit deze lijst, markeert het forum dit bericht (en alle andere berichten uit dezelfde discussie) als gelezen. Dit bericht wordt daarmee verwijderd uit de lijst met nieuwe berichten. Je kunt altijd kiezen om alle berichten als gelezen te markeren zodat ze niet meer terug te vinden zijn in je overzcht van nieuwe berichten. Maar dat hoeft niet. Het scheelt weer een handeling :).

Het enige verschil met het oude forum is het ontbreken van de horizontale lijn die aangaf waar de nieuwe berichtens sinds je laatste bezoek begonnen. Alles erdonder waren ongelezen berichten die zijn gepost voor je laatste bezoek. Zelf gebruik ik de tab Nieuwe Berichten het meest.
 
ik log nu ongeveer 3 uur later in en de knop nieuwe berichten geeft geen nieuwe berichten.
(Ook in deze thread niet)
 
Ik log nu (4 uur later) weer in en zie 2 nieuwe berichten.
Maar goed plan, ik ga m'n cache legen en ook eens een andere browser proberen.
 
Ik log nu in met Google Chrome browser en zie heel verrassend dezelfde 2 nieuwe berichten verschijnen. Ik kan me toch niet voorstellen dat er niet meer gepost is afgelopen uren ;-)
 
Nee, ik ook niet. Er is inderdaad veel meer gepost. Zou je een screendump willen posten? Er zijn nu twee draadjes over dit onderwerp. In het andere draadje gaf Hilltree net aan dat hij ook maar twee berichten ziet. Gaat het toevallig om twee berichten uit Tracks?
 
Dit stoort me ook. Ik heb vandaag bij 'nieuwe berichten' 5 topics. Ik krijg de indruk (ik kan het dus fout hebben) dat als je 'markeer forums als gelezen' hebt ingedrukt, je alleen nog een melding krijgt van nieuwe topics, en de nieuwe reacties daarin? Iig niet meer van 'nieuwe berichten' in topics die ik al eerder heb gelezen.
Zoals de OP ook al aangaf, navigeerde ook ik het oude forum alleen met de 'search get new' optie, waarbij je ook nog kon zien of er een reactie was op een topic dat je eerder had gelezen. Die resultaten werden in bold aangegeven, en ook dat vond ik wel handig...
 
Er zijn wat zaken die op dit moment tegelijk spelen. Copini is de hele bezig geweest met het optimaliseren van de server en -processen. Omdat we op een VPS zitten, hebben we daar beperkt zelf toegang toe. Bepaalde zaken zijn (tijdelijk) uitgezet of beperkt om de serverload omlaag te brengen. Als gebruiker merk je daar wat van. Het niet goed laden van Nieuwe Berichten is daar een voorbeeld van. Prioriteit was vandaag het forum in de lucht houden. Langzaamaan zullen bepaalde zaken weer worden aangezet om op die manier manier te kijken waar de ideale combinaties van settings liggen. Het probleem van het niet laden van Nieuwe Berichten wordt in elk geval opgelost.
 
En zou je je SF cookies eens willen verwijeren? Ik ben benieuwd of dat gaat helpen.

Had ik voor de zekerheid ook al gedaan en dat maakte geen verschil.
De 2 berichten waren niet uit Tracks volgens mij, maar op dit moment zie ik helegaar geen nieuwe berichten meer, dus kan ik geen screenshot posten.

Maar ik begrijp dat er meerdere dingen lopen, ik wacht gewoon nog even af en volg het andere draadje ook even.
 
Click image for larger version  Name:	nieuwe berichten.JPG Views:	2 Size:	38,9 KB ID:	3631901
Zojuist na 12 uur ingelogd en ik krijg de volgende 3 berichten te zien. (screenshot)
En nu zal ik even niet meer zeuren :-)
 
Back
Top