Private message ontvangen in Verzonden berichten

GentleG

Virtueel lid
Lid sinds
19 februari 2003
Berichten
2.196
Locatie
Voerendaal
pc windows 10 google chrome 67

Gisteren heb ik alle berichten uit mijn Berichtencentrum verwijderd.

Later die dag kreeg ik een mail dat er een
New private message on Synthforum
zou zijn

De link in die mail :
https://www.synthforum.nl/forums/privatemessage/list/17638/1
stuurde me naar mijn berichtencentrum Inbox
daar was echter geen bericht: nog steeds helemaal leeg

Maar er was wel opeens een bericht in
Verzonden berichten

De afzender had gewoon geantwoord op een eerdere berichtenreeks van ons
En die reactie was dus in mijn
Verzonden berichten
te lezen

Succes
 
Dit is een lastige. De verzonden berichten map is een erfenis uit vBulletin4 (die wij nooit gebruikt hebben). vBulletin heeft er om onduidelijke redenen voor gekozen deze map zichtbaar te houden, terwijl deze in de nieuwe software niet meer functioneel is. PB's worden in de nieuwe versie immers behandeld als threads/discussies en niet meer als losse berichten die leden elkaar sturen. Alles zou dus gedaan moeten worden vanuit je inbox en niet meer vanuit verzonden berichten. Je kunt dus alleen volledige discussies verwijderen en geen lossen berichten uit een conversatie. Er lijkt echter wel een bug te zitten in de software wanneer een lid eenreply stuurt op een berichtenreeks die jij al hebt verwijderd. Deze kan niet meer in je inbox getoond worden omdat je die immers hebt verwijderd. Wel ontvang je keurig de notificaties die bij het ontvangen van een nieuw bericht horen (als je die hebt aangezet althans). Dit lijkt me duidelijk een bug. Mijn advies is om alleen oude berichtenreeksen te verwijderen en de meer recente voorlopig even te parkeren in een andere map als je je inbox leeg wilt houden.
 
Back
Top