Layout op kleine schermen

Warius

Ouwe rot
Lid sinds
2 juli 2017
Berichten
509
Locatie
Dordrecht
Ik kijk vooral op de telefoon naar dit forum. Omdat dat een klein scherm is, wil je dat de ruimte efficiënt gebruikt wordt. Dat is nu niet het geval, met een enorme balk voor foto/naam/geboortedatum/inspirerende quote boven iedere post, meestal groter dan de post zelf. Door al dat gescroll verlies ik de zin om een discussie te volgen. Maar misschien went het wel. Of liever: pas het aan :) verder keep up ze gut work
 
Last edited by a moderator:
Gefeliciteerd met de update!

voor mobiel zit er nog wel wat werk aan merk ik.

dat ‘Door User’ achter topic namen zou kleiner moeten en wat afstand van topicnaam. Ik klik nu regelmatig op de user ipv topic.
I
verder zoomt de browser in als je input gaat leveren dat zou eigenlijk niet moeten.
 
Het marktplaats gedeelte toont nu telkens de eerste zin van de post, dat kost plek en als 't je niet interesseert is dat allemaal overbodig. Voor mij mag die preview weg. Een lijst zoals vroeger zodat je veel beter overzicht hebt Het lezen op een iphone is echt niet tof
de poster zijn info neemt half t scherm in. Zo moet je keiveel scrollen. Knoppen zijn ook enorm groot.
zo interessant zijn de poster zijn gegevens niet om zoveel plek in te laten houden.

FAA58_B10_9055_48_F7_B82_D_16_C137102_A02.png
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
 
Laatst gewijzigd:
Bij de mobiele versie mag het logo wel weg eigenlijk wmb, die hamburger linksboven is wat het meest hoog hoort te staan. Evt zou je gewoon in text er naast gecentreerd nog synthforum.nl kunnen neerzetten maar echt nodig is t niet omdat je browser het ook al zegt.
 
En veel van de buttons kunnen kleiner, wsl mogelijk gewoon door de fontsize aan te passen.
 
Ik bedoel, de verhouding tussen logo, crumbs, buttons en de rest is nogal buitenproportioneel
 

Attachments

  • photo123341.png
    photo123341.png
    116,8 KB · Bekeken: 119
De postbit (userinfo voor of boven elke reactie) kent geen standaard instelling voor kleine schermen. We zouden kunnen kijken welke aanpassingen we in de css kunnen doen om bijvoorbeeld de avatar weg te laten op kleine schermen.
 
dat ‘Door User’ achter topic namen zou kleiner moeten en wat afstand van topicnaam. Ik klik nu regelmatig op de user ipv topic.
I
verder zoomt de browser in als je input gaat leveren dat zou eigenlijk niet moeten.

Gaan we in een later stadium naar kijken. Zoals je weet, is er veel mogelijk.
 
Ontbrekende (gebruikers)naam bij "Laatste bericht" in mobiele weergave

Als ik (bijv.) op "Algemene Discussie [synths, muziek, etc.] klik ontbreekt in mobiele weergave de (gebruikers)naam bij "Laatste bericht". Ik vind dat een heel erg gemis. :(

En om zoveel mogelijke discussies tegelijk te kunnen weergeven - wat ik belangrijk vind - zou ik de beschikbare ruimte anders indelen. Sowieso zou ik dan de avatar van de discussie starter laten vervallen en de tekst helemaal naar links uitlijnen. Het onderwerp van de discussie zou ik beperken tot max. 2 regels en de (gebruikers)naam van de discussie starter in de regel zetten waar nu het aantal reacties, bekeken en likes staan. En dit uiteraard in hetzelfde lettertype, dezelfde lettergrootte en dezelfde zwart tint. "likes" zou wat mij betreft mogen vervallen.
En bij "Laatste bericht" dus graag de (gebruikers)naam vermelden van degene dit dit geplaatst heeft.

Een alternatieve optie zou ook kunnen zijn om de de (gebruikers)naam van de discussie starter en de discussie gegevens in de laatste twee regels linksonder te zetten en de gegevens van het laatste bericht in de laatste twee regels rechtsonder.

Dus bijv. linksonder (in de laatste twee regels):
door SmartBits
13 reacties, 240 bekeken

en dan rechtsonder (in de laatste twee regels):
Kwurqx
12 juli 2018, 00:28

En in een regel boven álle discussies (bijv.) noemen: "Gegevens discussies" en "Laatste bericht"
[zover dit mogelijk is]

Ter verduidelijking heb ik een screenshot gemaakt (met een Android versie 6.0.1 smartphone)

1k0.jpg
 
De postbit (userinfo voor of boven elke reactie) kent geen standaard instelling voor kleine schermen. We zouden kunnen kijken welke aanpassingen we in de css kunnen doen om bijvoorbeeld de avatar weg te laten op kleine schermen.

Volgens mij past ook gewoon alle info (naam etc) rechts naast de avatar. Helemaal de avatar weghalen zou ik zelf niet doen
 
Op de telefoon is het goed te lezen nu. Heerlijk. Nooit meer pinchen en zoomen.
 
Nog wat suggesties voor weergave lijst topics in een forum,

avatar van topic starter weghalen.

allereerste icoontje voor topic titel ook weg

topic title niet bold ivm ruimte en overzicht (nu zijn ongelezen topics bold maar dat is rommelig)

door : gebruiker naar volgende regel en wat kleiner maken en misschien ook niet klikbaar maken

en voor datum van laatste post de naam van regeerder neerzetten. (Niet klikbaar maken)
 
Laatst gewijzigd:
Het is per discussie verschillend, maar als het onderwerp van de discussie en de (gebruikers)naam van de discussie starter dicht tegen elkaar staan klik je al gauw de verkeerde aan. En dat is best irritant. Dit probleem zou je kunnen oplossen door de (gebruikers)naam van de discussie starter niet klikbaar te maken.
 
Ik zie een hoop goede en nuttige suggesties voorbij komen. Ik moet met Copini overleggen, maar ik verwacht niet dat de goede voorstellen op heel korte termijn worden geïmplementeerd. We hebben recentelijk gesprekken gevoerd met twee goede kandidaten voor een nieuw op te zetten techteam. Ik verwacht dat een en ander door dit team moet gaan worden opgepakt.
 
Dat is toch goed nieuws!

Nieuw tech-team zal vast frisse zin hebben om er tegen aan te gaan. En begrijpelijk dat copini niet alles doet.

in mijn tijd als developer (in een vorig leven) werd ik vooral ‘gek’ van de eindeloze verbeterpunten en updates die steeds maar gedaan moesten worden, het werk was nooit klaar. En zelfs al was het wel klaar, na een naar of langer kwam men weer terug met een nieuwe lijst wensen en wat dan ook. Niet mijn ding. Klaar is af en af is weg. :D

Wat dat betreft heb ik t nu beter voor elkaar.

Copini, bedankt voor alles wat je gedaan hebt. :-)
 
De dubbele pijltjes om naar het laatste bericht te springen zijn nog al klein en lastig klikbaar.

2 oplossingen zijn mogelijk, 1, groter maken (maar dat wordt onrustig of anders minimaal
groter maken)

2, een border om de afbeelding van de pijltjes heen aan 4 zijden van bijv 10px in de zelfde background color. Dit is in css te regelen. Het zorgt er voor dat het gebied wat gevoelig is voor een aanraking groter wordt zonder dat de pijltjes zelf groter hoeven te worden.

een combinatie van oplossing 1 en 2 is ook mogelijk uiteraard.
 
Ik zie een hoop goede en nuttige suggesties voorbij komen. Ik moet met Copini overleggen, maar ik verwacht niet dat de goede voorstellen op heel korte termijn worden geïmplementeerd. We hebben recentelijk gesprekken gevoerd met twee goede kandidaten voor een nieuw op te zetten techteam. Ik verwacht dat een en ander door dit team moet gaan worden opgepakt.
Dat tech-team - mits deskundig - lijkt me een goed plan! :okdan:
Is er al besloten of zij (binnenkort) aan de slag gaan voor Synthforum? Of wellicht al zijn? :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top