Oude site was toch prima?

Nog een bugje gevonden net. Als ik rechtsboven in de draad kijk, staat er pagina 3 van 3, maar onderin staat het vakje "2" blauw aangemerkt. Kleine bug, maar toch, want die knoppen reageren niet als je erop klikt (Chrome op Os10.9.5).

Zou inmiddels verholpen moeten zijn. Ervaar je het probleem nog?
 
Hm, zal niet direct zeggen dat ik de oude site beter vond (technisch gezien dan). Maar ik merk wel dat ik minder de neiging heb om synthforum te checken, omdat ik teveel moet doen om bij de content te komen die er normaal in 1 oogopslag was. Wat naar mijn smaak dan ook een betere indeling was van de homepage.

Welke optie of mogelijkheid mis je op dit moment?
 
Welke optie of mogelijkheid mis je op dit moment?

Omdat ik hier kom voor de topics op het forum en marktplaats. Niet voor de nieuwsberichten, die lees ik 9 van de 10 keer al een week eerder op een andere site.

En ik weet dat het ook luiheid is van mijn kant, maar doordat die dingen nu niet zonder te navigeren op de frontpage staan. Bezoek ik ze niet.

Verder vind ik de paginanummering behoorlijk omslachtig geworden, zeker zonder de 'laatste pagina' functie.
 
Omdat ik hier kom voor de topics op het forum en marktplaats. Niet voor de nieuwsberichten, die lees ik 9 van de 10 keer al een week eerder op een andere site.

En ik weet dat het ook luiheid is van mijn kant, maar doordat die dingen nu niet zonder te navigeren op de frontpage staan. Bezoek ik ze niet.

Verder vind ik de paginanummering behoorlijk omslachtig geworden, zeker zonder de 'laatste pagina' functie.

De topics of de marktplaats zou je kunnen bookmarken om vervolgens het forum via die bookmark te benaderen. Het is lastig om een forum te ontwerpen dat voor elk individueel lid perfect is. In eerste instantie hebben we een ontwerp gemaakt waarbij nieuwe berichten en het laatste aanbod in de MP op de front page werden getoond. Maar door de opbouw van de nieuwe forumsoftware kostte het laden van de frontpage daardoor veel teveel tijd en server load. In het oude forum moest je scrollen op de FP om bij de meest recente berichten of de marktplaats te komen. Nu kun je een tabje aanklikken voor hetzelfde resultaat. Feitelijk minder werk :).

Ik deel je mening over de paginanummering bovenaan de pagina. Niemand van vBulletin heeft me nog kunnen uitleggen waarom deze anders is/moet dan die aan de onderkant van de pagina, die wel goed werkt voor je vraag. Ik kan hier dus helaas niets zinnigs over melden.
 
De topics of de marktplaats zou je kunnen bookmarken om vervolgens het forum via die bookmark te benaderen. Het is lastig om een forum te ontwerpen dat voor elk individueel lid perfect is. In eerste instantie hebben we een ontwerp gemaakt waarbij nieuwe berichten en het laatste aanbod in de MP op de front page werden getoond. Maar door de opbouw van de nieuwe forumsoftware kostte het laden van de frontpage daardoor veel teveel tijd en server load. In het oude forum moest je scrollen op de FP om bij de meest recente berichten of de marktplaats te komen. Nu kun je een tabje aanklikken voor hetzelfde resultaat. Feitelijk minder werk :)

Ah oke duidelijk! Maar het is naar mijn mening nu wel een beetje dubbelop. Zowel de slider als een overzicht van de nieuwsberichten op dezelfde frontpage. Verder had ik geen last van scrollen op de oude site, want ik bezoek synthforum praktisch altijd vanachter mijn workstation.

Ik deel je mening over de paginanummering bovenaan de pagina. Niemand van vBulletin heeft me nog kunnen uitleggen waarom deze anders is/moet dan die aan de onderkant van de pagina, die wel goed werkt voor je vraag. Ik kan hier dus helaas niets zinnigs over melden.

Lijkt mij toch dat het anders gewoon een kwestie is van de query onderaan te copy/pasten in de template naar bovenaan?
 
Ah oke duidelijk! Maar het is naar mijn mening nu wel een beetje dubbelop. Zowel de slider als een overzicht van de nieuwsberichten op dezelfde frontpage. Verder had ik geen last van scrollen op de oude site, want ik bezoek synthforum praktisch altijd vanachter mijn workstation.

Steeds meer leden bekijken SF vanaf een mobile device. Niet iedere gebruiker heeft de luxe van een groot scherm :).

Lijkt mij toch dat het anders gewoon een kwestie is van de query onderaan te copy/pasten in de template naar bovenaan?

Natuurlijk is alles aan te passen. Maar we hebben er bewust voor gekozen om zo weinig mogelijk veranderingen in de standaard forumsoftware aan te brengen om elke individuele upgrade eenvoudig door te kunnen voeren. We willen zo weinig mogelijk kapot kunnen maken.
 
Natuurlijk is alles aan te passen. Maar we hebben er bewust voor gekozen om zo weinig mogelijk veranderingen in de standaard forumsoftware aan te brengen om elke individuele upgrade eenvoudig door te kunnen voeren. We willen zo weinig mogelijk kapot kunnen maken.

Dat is precies de reden dat templates bestaan. Zo verander je niets aan de core van het forum, maar alleen de visuele laag. Die als het goed is bij een update niet verloren gaat.
 
Dat is precies de reden dat templates bestaan. Zo verander je niets aan de core van het forum, maar alleen de visuele laag. Die als het goed is bij een update niet verloren gaat.

We hebben tijdens het testen van de software al geconstateerd dat templates eenvoudig gebroken kunnen worden door upgrades van de software. Desalniettemin zal ik het nog eens voorleggen aan onze chef bezemkast.
 
Back
Top