Reacties zijn toegestaan in de marktplaats

Waarschijnlijk begrijp ik het niet goed als ik je antwoord lees?
Je zegt dat m'n advertentie minder snel wegzakt

Nee. Wat ik schreef is dat andere advertenties juist minder snel wegzakken.

Volgens mij is m'n advertentie aardig weggezakt terwijl anders had ik bijv weer op de eerste pagina gestaan als ik de afgelopen dagen een kick had gegeven.

Wat ten koste gaat van advertenties van andere leden.

Nu moet je wel bijna gebruik maken van de zoekfunktie als je op zoek bent naar iets

Dat klopt. Maar ik zie niet op welke manier dat een probleem zou kunnen zijn. Als ik op zoek ben naar een JD-XI, zou ik gebruik maken van de zoekfunctie. Wat ik niet zou doen is de marktplaats openen en kijken of er toevallig eentje op de eerste pagina staat en mijn zoektocht opgeven als ik hem daar niet terug vind. Hoe zou jij dat dan doen? Als ik een probleem heb met de default delay in Cubase, dan ga ik toch ook niet naar het Sequencing forum om de eerste pagina door te lezen in de hoop dat daar mijn antwoord te vinden is? Nee, dan maak ik gebruik van de zoekfunctie en zie ik in een oogopslag allen discussies waar mijn zoekworoden in terugkomen.

en dan maar hopen dat de zoekfunktie goed werkt want soms heb ik 't idee dat de zoekfunktie net niet helemaal lekker werkt.

Op zich werkt de zoekfunctie wel (softwaretechnisch klopt het althans :)). Het probleem, en zo zie ik dat inmiddels ook, is dat woorden van minder dan 3 karakters niet zijn geïndexeerd. Maar daarover bestaat al een discussie.

Ik krijg wel een beetje het idee sinds de upgrade dat het toch een beetje slikken zal zijn zoals ik dat zie met meer dingen ipv dat over sommige zaken een enquete wordt gehouden?

Bij elke keuze en beslissing die er gemaakt moet worden, kijken we naar het belang van alle leden. We kunnen niet altijd rekening houden met de voorkeur van een individueel lid. Als we naar het belang van de moderators gekeken zou worden, zou er helemaal geen marktplaats zijn, geloof me :). Met sommige keuzes zul je tevreden zijn, Met andere niet. Zo werkt dat wel een beetje natuurlijk. Op sommige punten is het modereren ook lastiger geworden. Dus ook voor mij is het soms een beetje slikken.

En nou kan je niet over elk dingetje een enquete houden maar over het gebruik van de marktplaats is niet echt een klein dingetje lijkt me.

Daarover kun je zeker discussiëren en ik realiseer me dat de marktplaats het meest bezochte forum is. Daarom vinden we het belang van alle gebruikers ook het meest relevant. Zoals eerder betoogd heeft iedereen op deze manier een gelijke kans om zijn gear te verkopen. Wie kan daar nou tegen zijn?

Da's jammer want natuurlijk hebben de moderatoren een belangrijke stem in het geheel maar met z'n allen zullen we toch op een voor iedereen zo prettig mogelijke manier van het forum gebruik moeten maken.

Zoals aangegeven wordt het belang van de leden in elke keuze die we maken als uitgangspunt genomen.

Wat mij betreft zouden sommige dingen wel iets democratischer mogen als het om verandering gaat.

Ik snap dat je dat zegt, maar Synthforum is geen democratisch instituut. Je betaalt geen lidmaatschapskosten, geen gebruiksbelasting, geen advertentiekosten, geen vrijwilligersvergoedingen en geen servicekosten. Het is een gratis online dienst waarvan je gebruik kunt maken. De stichting bepaalt het beleid en het moderatorteam heeft in zekere mate de vrijheid dat beleid richting te geven.

Dat alles gezegd hebbende, begrijp ik echt je lichte frustratie wel. Wij geloven dat het in ieders belang is dat de marktplaats overzichtelijk en relevant blijft. Wat we willen voorkomen is dat advertenties om de haverklap geschopt kunnen worden. Daarom was er de restrictie van maximaal eens in de drie schoppen door thread owner. Omdat iedereen nu kan reageren, is die regel niet langer te handhaven. Hoe zou je liever zien dat we dat probleem oplossen?
 
Daarom was er de restrictie van maximaal eens in de drie schoppen door thread owner. Omdat iedereen nu kan reageren, is die regel niet langer te handhaven. Hoe zou je liever zien dat we dat probleem oplossen?

Ik heb het idee dat de meesten tevreden waren met de marktplaats zoals die was en dat meesten zich over het algemeen netjes aan het schoppen hielden
Althans; ik heb nooit veel opmerkingen over de marktplaats gezien op het forum, in ieder geval niet van de regelmatige bezoekers dus waarom het veranderen als het goed ging?
je kon reageren op een advertentie via een pb en dat ging prima toch?





 
Een verkoper kan ook in zijn openingspost van zijn zoekertje erbij vermelden enkel te reageren via pm ipv in de ad zelf.
Indien hij of zij dat zo liever heeft.
 
Back
Top