Stichting Synthforum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Dit staat op de frontpage, en ik vroeg me af wat dat nu feitelijk betekent...
(ik doel dus op de uitdrukking 'Stichting Synthforum)
 

Attachments

  • hh.jpg
    hh.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 120
Het betekent dat de site en het forum ondergebracht zijn bij Stichting Synthforum Nederland.
Als stichting treedt synthforum op als rechtspersoon met alle voordelen van dien.
 
In Belgie is er niet zoiets als 'Stichting xxx', vandaar mijn vraag. Ik denk dat dit het equivalent is van een VZW bij ons (Vereniging zonder Winstoogmerk)
Maar wat is het voordeel van het 'Rechtspersoon zijn' van het Synthforum?
 
Waarom is dit eigenlijk nooit aangekondigd hier?
Zover ik wist waren er alleen plannen om een stichting in het leven te roepen.
Maar die zijn dus allang uitgevoerd.
 
Origineel geplaatst door hermax
In Belgie is er niet zoiets als 'Stichting xxx', vandaar mijn vraag. Ik denk dat dit het equivalent is van een VZW bij ons (Vereniging zonder Winstoogmerk)
Maar wat is het voordeel van het 'Rechtspersoon zijn' van het Synthforum?

Aansprakelijkheid, centralisering van bezittingen (software , server, domein, hosting), mogelijkheid tot aannemen van donateurs, ontvangen van subsidies, enz.

Duidelijk veel beter dan een stelletje gasten waarvan de een het domein heeft, de andere een server, weer iemand anders heeft de software op zijn naam, enz..
 
Origineel geplaatst door fuse
Waarom is dit eigenlijk nooit aangekondigd hier?
Zover ik wist waren er alleen plannen om een stichting in het leven te roepen.
Maar die zijn dus allang uitgevoerd.

Het maakt voor de gebruikers van het forum niks uit in welke vorm de organisatie gegoten is. Het oprichten van de stichting was enkel een noodzakelijke formaliteit om de toekomst van het forum te waarborgen.

Ik zou zeggen gebruik het forum gewoon zoals jet altijd deed. Daar is niks aan veranderd.
 
Het feit dat dat nu pas opvalt wil zeggen dat er inderdaad niets voor de gebruikers veranderd is. Mooi toch!
 
Da's zeker mooi.

Lijkt me dat een stichting die zich voor goede dingen inzet zich helemaal niet hoeft te schamen wat het is. Maar het komt nu over alsof je er niet trots over bent of zo.
 
Origineel geplaatst door fuse
Da's zeker mooi.

Lijkt me dat een stichting die zich voor goede dingen inzet zich helemaal niet hoeft te schamen wat het is. Maar het komt nu over alsof je er niet trots over bent of zo.
Wij zijn heel trots alleen ook bescheiden. :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Da's zeker mooi.


lijkt me ook wel ,zal af en toe niet mee vallen zo groot forum, maar niks dan lof voor de jongens en meiden van het forum
ze doen hun best om het gezzelig te houden volgens mij:)

nu nog een synthforumcafe:D


edit , de meiden niet vergeten
 
Laatst gewijzigd:
Knuppel in het hoenderhok

Knuppel in het hoenderhok

Om heel eerlijk te zijn vind ik het valse bescheidenheid. Het gebrek aan openheid vind ik eerder naar minachting neigen. Alsof SF leden niet betrokken zouden zijn en niets in te brengen zouden hebben. Het is dan te makkelijk om te beweren dat dit achter de schermen gedoe niet interessant zou ziijn.
Ik zou het heel normaal gevonden hebben als het oprichten van de stichting gewoon aangekondig zou zijn. En daarbij horend de doelstelling van de stichting te vermelden. Plus de personen die zitting hebben in het bestuur van die stichting.

Het SF is gewoon gekaapt door een groep mensen die met moeite open staan voor kritiek en door zoveel mogelijk alles stil te houden de boel controleren.
De in het verleden aangekondige verbeteringen zijn nooit uitgevoerd en er zijn alleen maar beperkende maatregelen bijgekomen. Dat zij de hoop opgegeven hebben voor verbeteringen wil nog niet zeggen dat er absoluut geen verbeteringen mogelijk zijn.
En toch is het aantal leden sterk toegenomen omdat het een prominente plek heeft. Alleen wordt met die groei absoluut geen rekening gehouden wat de algemene kwaliteit niet ten goede is gekomen. Er wordt steeds meer van de oorspronkelijke doelstelling afgeweken, zijnde: het over synths hebben. Er wordt wel aktief een bepaalde groep berichten geweerd of beknot zodat je kunt stellen dat een hele kleine groep de hoofdlijnen bepaald.

Dit alles neemt niet weg dat ik ontzettend veel respect voor de tijd en moeite die door de bobo's in het SF wordt gestoken. Maar ze moeten bij de les blijven en niet zo conservatief denken. Beter luisteren naar wat de leden aangeven wat zij belangrijk vinden. En dan is openheid een welkome stap in de goede richting.
 
Dankjewel voor je mening Wouter, maar zoals ik eerder heb gezegd : Als synthforumlid kun je het beste
Origineel geplaatst door fuse
het over synths hebben.
daar is het synthforum voor bedoeld.

De stichting is een aparte organisatie die de faciliteiten voor het synthforum beheert. Deze hebben we zelf opgericht vanwege de beschreven voordelen. Het synthforum is nog steeds hetzelfde synthforum.

Dat van dat kapen vind ik dus wat ver gaan. Alle medewerkers van het synthforum staan open voor gepaste kritiek. Bovendien hebben mogelijke verbeterpunten aan de site of het forum niks , maar dan ook helemaal niks met de onderliggende stichting te maken.

Verder vind ik het erg vervelend dat je elke poging van ons om het synthforum te behouden aanpakt om eens lekker je kritiek op het hele forum te uiten. Ga een hobby zoeken , zoals muziek maken met synths o.i.d.. We doen dit ook voor onze lol hoor.

In het kort komt het er op neer , dat je, als je wel goede opbouwende suggesties hebt, dat je deze altijd kwijt kan bij het moderatorteam van het synthforum. Op het moment werken we aan allerlei verbeteringen aan de site. Zodra deze doorgevoerd getest en goed bevonden zijn zul je dat vanzelf merken.
 
Re: Knuppel in het hoenderhok

Re: Knuppel in het hoenderhok

Origineel geplaatst door fuse
Om heel eerlijk te zijn vind ik het valse bescheidenheid. Het gebrek aan openheid vind ik eerder naar minachting neigen. Alsof SF leden niet betrokken zouden zijn en niets in te brengen zouden hebben. Het is dan te makkelijk om te beweren dat dit achter de schermen gedoe niet interessant zou ziijn.
Ik zou het heel normaal gevonden hebben als het oprichten van de stichting gewoon aangekondig zou zijn. En daarbij horend de doelstelling van de stichting te vermelden. Plus de personen die zitting hebben in het bestuur van die stichting.

Het SF is gewoon gekaapt door een groep mensen die met moeite open staan voor kritiek en door zoveel mogelijk alles stil te houden de boel controleren.
De in het verleden aangekondige verbeteringen zijn nooit uitgevoerd en er zijn alleen maar beperkende maatregelen bijgekomen. Dat zij de hoop opgegeven hebben voor verbeteringen wil nog niet zeggen dat er absoluut geen verbeteringen mogelijk zijn.
En toch is het aantal leden sterk toegenomen omdat het een prominente plek heeft. Alleen wordt met die groei absoluut geen rekening gehouden wat de algemene kwaliteit niet ten goede is gekomen. Er wordt steeds meer van de oorspronkelijke doelstelling afgeweken, zijnde: het over synths hebben. Er wordt wel aktief een bepaalde groep berichten geweerd of beknot zodat je kunt stellen dat een hele kleine groep de hoofdlijnen bepaald.

Dit alles neemt niet weg dat ik ontzettend veel respect voor de tijd en moeite die door de bobo's in het SF wordt gestoken. Maar ze moeten bij de les blijven en niet zo conservatief denken. Beter luisteren naar wat de leden aangeven wat zij belangrijk vinden. En dan is openheid een welkome stap in de goede richting.

jezus kerel.... wordt volwassen
 
Sinds het begin van dit forum heb ik altijd geprobeerd om constructief mee te denken. Misschien wel iets te recht voor z'n raap, maar die eigenschap hoort nu eenmaal bij mij.
En ook deze keer wil ik niet zwijgen al was het alleen al om iig tegengas te geven. Kritiek hoeft wat mij betreft helemaal niet persoonlijk aangetrokken te worden. En het publiekelijk uiten op het forum lijkt mij juist de beste manier zodat iedereen hier z'n eigen mening over kan vormen.

En het is juist een lofelijk streven om het SF te behouden, maar dat hoeft niet te betekenen dat je daar geen eigen (andere) mening over mag hebben en dat hier posten. En zeer zeker niet dat ik me de mond laat snoeren hierover omdat dit niet goed valt bij sommigen. Want als je voor je ding staat kun je alle gepaste kritiek gewoon hebben en er zelfs je voordeel uit halen.

Origineel geplaatst door matt second
Zodra deze doorgevoerd getest en goed bevonden zijn zul je dat vanzelf merken.

Dit lijkt me weer een voorbeeld van het ontbreken van openheid. De SF leden voor een voldongen feit stellen. Niet dat dit niet gewaardeerd wordt, in tegendeel zelfs. Maar de manier waarop dit tot stand komt is wat mij betreft voor verbetering vatbaar. Waarom niet aangeven waar aan gewerkt wordt en wellicht waarom. Daar lijkt mij absoluut niets mis mee.
Want deze veranderingen hebben wel invloed op wat meer dan 4000 mensen ervaren.

En je bewering dat het SF nog het SF is vind ik niet meer kloppen. Het gezellige kleinschalige is verdwenen en in plaats daarvoor is een groter en meer oppervlakkige geheel teruggekomen. Iets wat blijkbaar onvermijdelijk was.
Alleen vind ik dat hier te weinig en/of te traag op wordt gereageerd, en zelfs een gevaar vormt voor het behoud van het SF. Iets wat ik wel vaker heb aangegeven maar op werd gereageerd dat dit teveel tijd zou kosten.
Als je tijd tekort komt vraag je gewoon meer mensen om te helpen.
 
Wouter,
Wat we steeds proberen duidelijk te maken, is dat je als eindgebruiker niks te maken hebt met bepaalde zaken. Prima dat je betrokken bent bij het forum , maar hou die betrokkenheid dan ook bij het forum en niet bij de achterliggende zaken.

We maken zelf wel uit of en hoe we onze site en de organisatie runnen. Je mag daar best een andere mening over hebben, maar ik neem aan dat je als veelgebruiker van een site als Google ook niet een dergelijk relaas houdt als ze daar iets veranderen.

Je ben van harte welkom om gebruik te maken van onze site, maar je hebt als gebruiker niet zoiets als recht op medezeggenschap. Wel kun je opbouwende kritiek aan ons kwijt m.b.t. het forum en luisteren we naar wat de leden van het synthforum willen (kwa forum) en spelen we op dergelijke zaken in.

Ik wil je vragen dit verder te laten rusten.

Je opmerking over kleinschalig/grootschalig heeft met deze discussie niks te maken.
Mocht je hierover willen discussieren , dan is dat een aparte discussie, waar je best met goede suggesties mag komen om de kwaliteit / kwantiteit van de berichten van overige gebruikers van het synthforum te verbeteren.

Hou het forum schoon van overbodige discusssies die niet over synths gaan (zoals bijvorbeeld discussies over organisaties die een forum runnen).
Een beter forum begint bij jezelf.
 
fuse, ik snap dat jij dit zo voelt en dat is ook een compliment voor het forum, maar toch denken wij dat 4000 meningen niet per definitie de zaak makkelijker maken.
De huidige groep mensen die zich inzetten voor het synthforum netjes te houden hebben regelmatig vergaderingen waarin de nodige zaken besproken worden en met 8 mensen op een lijn komen is al moeilijk, laat staan met 4000.

De stichting is nu nog heel pril en wij zullen zeker aan de voorwaarden van een stichting voldoen en de papieren openbaar maken, maar zo ver is het nu nog lang niet.

Ik denk dat een keertje face-to-face hierover praten beter is. Zullen we weer een keertje in een kroeg afspreken in eindhoven? Pilske, bietje buurten.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik denk dat een keertje face-to-face hierover praten beter is. Zullen we weer een keertje in een kroeg afspreken in eindhoven? Pilske, bietje buurten.

Maar wel uit eigen zak betalen éh! Niet met de subsidiepot van het SF... :duivels:
 
Bietje buurten is nooit verkeerd.
Lang geleden dat er een Ehv meeting was. :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top