Embedden van muziekbestanden in bericht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

layan

Nieuwkomer
Lid sinds
12 augustus 2004
Berichten
24
Locatie
utrecht
Stel dat je de html tag EMBED toe zou staan in posts dan kan je bijv. iets plaatsen als:

embed src="http://www.mijnhomepage.nl/cooletrack.mp3" autostart=false

Dit zou dan in je post een mediaplayertje geven met een mooie play knop die gelijk jou coole track als stream opent en afspeelt als je op play drukt!

Ideetje? ik weet niet wie de webmaster is of hoe ik die bereik, maar volgens mij zou dit wel handig zijn....
 
Ik er inmiddels achter dat de embed tag gewoon is toegestaan... dus het kan al.. Maar niemand doet het geloof ik.
 
grappig zeg, wist ik niet. bedankt voor de code
 
Het is wachten totdat een of andere harrie denkt 'autostart=true' speulen die track!.
Of ander 'gedoe'.
 
Origineel geplaatst door fuse
Het is wachten totdat een of andere harrie denkt 'autostart=true' speulen die track!.
Of ander 'gedoe'.
O jee, nu heb je slapende honden wakker gemaakt...

:)
 
En dan zo'n smiley erbij... Hij wíl het gewoon hè, hij zit er op te wachten!

(zodat-ie het meteen dubbel en dwars weg kan modereren natuurlijk, maar dat terzijde... ;) )
 
ik vind dat johnnybusca te veel coole apparaten heeft, ook al is dat off-topic
 
ik vroeg me even af of de EMBED tag w3c standaard is of meer IE MS standaard? Want IE ondersteunde een aantal dingen met betrekking tot media enzo wat niet door w3c zelf word ondersteund dus wat betekend dat mozilla, netscape, safari users etc. er geen gebruik van konden maken...
 
Er zijn inderdaad browsers (Netscape bijv.) die de embed-tag niet ondersteunen.
Ik gebruik zelf Mozilla Firefox en daar werkt het wel. Het is wel mogelijk om een cross-browser mediaplayer te implementeren maar dat is helaas een wat langer stukje code.

Maar je kunt natuurlijk altijd de embed tag gebruiken in een 'post' en voor de enkeling die daar niks mee kan een linkje erbij doen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top