Gedragsregels bij het plaatsen van een bericht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Eigenlijk is het heel simpel. Soms als ik de posts van mensen lees die 'ik wil nu antwoord' durven te typen of duidelijk niet een handleiding lezen heb ik geeneens zin om te antwoorden. Of een simpel en eenvoudig bedankje kan er nog niet eens af.
Nu heb ik zelf schijt aan clichematige uitdrukkingen zoals 'normen en waarden', 'zinloos geweld' en 'respect' want dat gaat helemaal nergens over. Maar het is een feit dat als je anderen niet irriterend benaderd je veel eerder een veel beter antwoord krijgt. En nu heb ik zelf wel de laatste tijd het idee dat anderen door dit soort gedrag (misschien wat overtrokken) het hier minder naar hun zin hebben. Eigenlijk is dat zonde.

Ik weet niet hoe anderen over denken maar soms hoop ik ook wel op wat bijstand van moderators die daar wat strakker in mogen zijn wat mij betreft.

Maar ik hoop dat we met z'n allen hier bij stil staan en proberen onzelf plus anderen zo prettig mogelijk tegemoet te treden. Het is maar een forum en je hoeft je niet zo druk te maken en iedereen zit hier voor z'n plezier dus waarom het niet gewoon zo gezellig mogelijk te houden? Probeer wat vriendelijker te zijn, duidelijker vragen te stellen en meer geduld te hebben. Niet dat het moet maar het lijkt me een fijne moeite. :)
 
Ik verbaas me er soms ook over hoeveel moeite men doet om aan te dringen op antwoord, terwijl de verwoording van de vraagstellings niet behartigd wordt. We lijken af en toe wel de Febo!
 
De laatste tijd duiken er wat meer newbys op die even snel willen weten hoe je een bepaald truukje doet of geluidje maakt zodat ze hun helden kunnen imiteren. Als je het vervolgens uitlegt gebeurt het wel vaker dat diegene niets meer laat horen. Het post gedrag en geduld van deze newbies is soms wat sip te noemen. :)

Het valt me ook op dat het verkoop gedeelte van het forum steeds meer bezocht wordt door nieuwkomers die hier alleen hun spullen willen slijten en nog niet de moeite nemen om de F.A.Q. te lezen en dus ook bijna altijd geen richtprijs vermelden.

Misschien moet er een synthforum inburgerings test komen? :duivels: :dubbel:
 
tijd voor duidelijkere faq en richtlijnen. :eureka:

Hoewel niet mijn favoriete forum, hebben ze op GoT hier wel goed over nagedacht.

Algemene regels

In Die-Hard Overclocking & Cooling gelden net zoals in andere fora de standaard regels zoals vermeld in Het algemeen beleid: Geen spam, geen warez, normaal taalgebruik, topics niet omhoog trappen binnen korte tijd.
Indien je vindt dat een topic hier niet hoort, plaats dan een topic-report, of in het geval van dringende zaken, plaats een topic in Schop een Modje. Ga in geen geval opmerkingen als UTFS of slotje in het topic zelf plaatsen.


--------------------------------------------------------------------------------


Een topic plaatsen

Zoals ook in de algemene faq vermeld is, verwachten wij dat je voordat je een topic plaatst eerst zelf wat onderzoek doet door in de faq te kijken, de search te gebruiken, even op google rond te kijken, en natuurlijk ook zelf het een en ander te proberen.
Zorg voor een goede en duidelijke startpost en vermeldt ook wat je gevonden hebt, wat je geprobeerd hebt en alle relevante informatie zoals systeemspecificaties.
Uit Policy: Alle regels die op het forum gelden :

Probeer het eerst zelf op te lossen.
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.

Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.

Als je een topic plaatst, zorg voor een duidelijke topictitel, en maak gebruik van tags zoals de bij de volgende voorbeelden:
[OC] Overclocking
[WC] Waterkoeling
[PC] Phase Change
En natuurlijk kun je zelf ook andere tags bedenken.

Als je een post wilt plaatsen in zo'n OC topic geld ook dat je ontopic dient te reageren met een inhoudelijke post. Dus geen reacties als 'oh' en 'ah', 'cool', 'netjes', 'wat een slechte oc', 'mijn OC is beter' en andere niets zeggende posts.
 
Alleen..... gaan ze dat lezen? Als ze zo snelsnel een antwoord willen zullen ze nooit de FAQ's en Stickies en aanverwanten bekijken.
Binnen 5 minuten verwacht ik hier een zinnig antwoord op!:engel:
 
Origineel geplaatst door hermax
Alleen..... gaan ze dat lezen? Als ze zo snelsnel een antwoord willen zullen ze nooit de FAQ's en Stickies en aanverwanten bekijken.
Binnen 5 minuten verwacht ik hier een zinnig antwoord op!:engel:

Heb je tenminste een goede reden om het topic meteen op slot te gooien. En de vaste leden weten dan wel hoe het moet. :slotje:
 
Re: Fijne moeite

Re: Fijne moeite

Origineel geplaatst door fuse
Eigenlijk is het heel simpel. Soms als ik de posts van mensen lees die 'ik wil nu antwoord' durven te typen of duidelijk niet een handleiding lezen heb ik geeneens zin om te antwoorden. Of een simpel en eenvoudig bedankje kan er nog niet eens af.
Nu heb ik zelf schijt aan clichematige uitdrukkingen zoals 'normen en waarden', 'zinloos geweld' en 'respect' want dat gaat helemaal nergens over. Maar het is een feit dat als je anderen niet irriterend benaderd je veel eerder een veel beter antwoord krijgt. En nu heb ik zelf wel de laatste tijd het idee dat anderen door dit soort gedrag (misschien wat overtrokken) het hier minder naar hun zin hebben. Eigenlijk is dat zonde.

Ik weet niet hoe anderen over denken maar soms hoop ik ook wel op wat bijstand van moderators die daar wat strakker in mogen zijn wat mij betreft.

Maar ik hoop dat we met z'n allen hier bij stil staan en proberen onzelf plus anderen zo prettig mogelijk tegemoet te treden. Het is maar een forum en je hoeft je niet zo druk te maken en iedereen zit hier voor z'n plezier dus waarom het niet gewoon zo gezellig mogelijk te houden? Probeer wat vriendelijker te zijn, duidelijker vragen te stellen en meer geduld te hebben. Niet dat het moet maar het lijkt me een fijne moeite. :)

Ik ben het met je eens, fuse, alleen is het heel moeilijk om gedrag te veranderen. De vaste kern van het forum (waar ik mezelf ook een beetje toe reken inmiddels) houdt zich wel aan de regels/normen, maar het komt inderdaad veel voor dat mensen even langsvliegen om een vraag te stellen of iets te verkopen. Die vang je niet door met geschreven richtlijnen te komen, hoewel ik wel vind dat die er moeten zijn, denk ik dat ze door de meesten niet worden gelezen.
Volgens mij is het probleem moeilijk op te lossen. Misschien zouden regels iets prominenter op de voorpagina kunnen staan, maar ik blijf me afvragen of iedereen wel alles leest. Bovendien zouden die regels aan de voorkant de vormgeving van het forum kunnen aantasten.

Lastig, lastig..... ik denk met je mee :okdan:
 
Het heeft ook wel te maken met de hele internet cultuur. Alles moet maar snel snel bereikbaar zijn en uiteraart altijd gratis. Verwent volkje die internetters. :D
 
Origineel geplaatst door Camiel Toe
Je kunt de regels ook automatisch doorsturen als iemand zich aanmeldt. En de aanmeld procedure verlengen totdat iemand bevestigt dat hij/zij akkoord gaat met de regels.
Volgens mij is dat al zo. Je moet je account toch nu ook activeren?

Tis sowieso onzin om te roepen dat je NU METEEN! antwoord wilt. Alsof ik anders nog ff een paar uur zou wachten met het posten van een antwoord...
Ik denk dat extra regeltjes en zo niet eens zoveel helpen, die leest het gros van de mensen toch niet door. (hoe vaak lees je bijvoorbeeld de licence agreement van een stukkie software door?) Gewoon die lui er op aanspreken werkt 't beste denk ik.
 
Volgens mij valt het allemaal wel mee. Alle "newbee's" dimmen vanzelf wel zodra ze hier wat meer posten. En dat voorbeeld van Fuse, was dat niet een knakker die een grapje maakte?

R
 
Origineel geplaatst door omc
..Het valt me ook op dat het verkoop gedeelte van het forum steeds meer bezocht wordt door nieuwkomers die hier alleen hun spullen willen slijten en nog niet de moeite nemen om de F.A.Q. te lezen en dus ook bijna altijd geen richtprijs vermelden..

:bekdicht: heb al ooit een keer een ideetje geopperd, maar ach..
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top