gearlist...

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.453
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
is het wellicht niet interessant, dat je in je profiel een gearlist kunt maken, heel simpel. zodat je een inzage hebt, in wat mensen hier, hebben, en dat je de muziek, die ze maken, vanuit de gearlist kunt "begrijpen". ik druk me wat vaag uit.

het kan ideeën opleveren, al bezit je de gear niet, kun je wel met andere gear het simuleren b.v. of, ik zeg het wederom, al bezit je de gear niet, een andere insteek is altijd leerzaam. het breid je "veld'' uit.

en het is ook gewoon leuk....

EDIT: wellicht louter toegankelijk voor leden.
 
Goed idee. We kunnen een nieuw veld aanmaken in het gebruikersprofiel. Het probleem is echter dat we daar geen list format kunnen maken. Dat betekent dat alle gear achter elkaar komt te staan in plaats van onder elkaar en dat lijkt me niet heel erg overzichtelijk. Hoe bezwaarlijk is dat?
 
Totaal niet boeiend de gear list in mijn opinie.
Je ziet het ook vrij weinig in de handtekening tegenwoordig.
Vroeger veel meer
 
Kan best interessant zijn. Soms komt gear ter sprake in discussies dat ouder is, waar ik alleen vaag iets van weet of helemaal nooit van heb gehoord. Kan iets zijn dat de moeite waard is om naar op zoek te gaan, in sommige gevallen. Nu komt zulke gear alleen "toevallig" ter sprake, dus een lijstje zou nuttig kunnen zijn.
 
Goed idee. We kunnen een nieuw veld aanmaken in het gebruikersprofiel. Het probleem is echter dat we daar geen list format kunnen maken. Dat betekent dat alle gear achter elkaar komt te staan in plaats van onder elkaar en dat lijkt me niet heel erg overzichtelijk. Hoe bezwaarlijk is dat?

lijkt me niet bezwaarlik, je kunt toch ook zelf "afbrekingen" maken, of met "-" werken.

goed, het leek me een goed idee. en natuurlijk kan je het in de "signature" zetten, maar dat is zeer beperkt.

en snap ook dat het voor velen niet boeiend is. maar goed, voor de degenen die het wel willen gebruiken, is er dan wél de mogelijkheid.
 
neem aan dit geen optie wordt in synthforum. of neem ik te veel aan?
achter elkaar, o ik zei het al in mijn laatste bericht, je kunt in een bericht toch ook
enter
doen
- Bitwig studio 3.2
- Cubase Pro 10.5


etc.

nou ja, geen ramp, als het niet wordt doorgevoerd. snuffelen aan andermans spullen is altijd leuk...
 
Gearlist is zo 2005 :dubbel:

Het interresanter als iemand een track post en daarbij vermeld wat zijn/haar gebruikte weapons of sounddestruction voor die track zijn geweest. Geen hele beschrijvingen van patches maar die lead komt uit, de ander uit, drums, kick door filterbank a gefeedbacked met filterbank b, deze fx over dit and go so on :okdan:

Als je een idee wil mag je wel ff snel op mn Modulargrid kijken hoor ;) ....
fx, drums, juno2 en K-3M enzo staan er dan weer niet op.... :smeris:
 
Gearlist is zo 2005 :dubbel:

Het interresanter als iemand een track post en daarbij vermeld wat zijn/haar gebruikte weapons of sounddestruction voor die track zijn geweest. Geen hele beschrijvingen van patches maar die lead komt uit, de ander uit, drums, kick door filterbank a gefeedbacked met filterbank b, deze fx over dit and go so on :okdan:

Als je een idee wil mag je wel ff snel op mn Modulargrid kijken hoor ;) ....
fx, drums, juno2 en K-3M enzo staan er dan weer niet op.... :smeris:

2005? wat gebeurde toen?

klopt, ik probeer, ook op soundcoud, zoveel mogelik weapons of sounddesctruction te melden (wat in mijn geval zeker klopt... leuke term!), en eveneens wanneer ik hier een track plaats.

JA! ALLES VOOR THE VIEWS! hee, jij hebt wel een gearlist en ikke nie.

nice racks, o nee, ga ik dat soort dingen zeggen... kijk je wat je doet!:beard:

ge-edit. meervoud nu, neee!
 
De gearlists zijn gaandeweg langzaam uit de handtekeningen verdwenen. In het begin was het meer gangbaar. Op den duur waren het behoorlijke patslijsten van verzamelaars en minder muzikaal aangelegde mensen zoals ik. Het zijn vaak de mensen die het minst hebben die het meest creatief zijn, beste apparaat beheersing hebben en de meest leuke dingen er uit halen.
 
Met gear lists doe ik niet mee. Beetje opscheppen of pronken. En als een andere me gas geeft is t ook niet goed :) voor mij hoeft t totaal niet.
bij een track durf ik t wel doen maar gebruik maar een paar spullen dan. Is minder gepronk vind ik. En dat onkundigen veel spul hebben klopt in mijn geval... laat ons t compensatie noemen. Maar wordt aan gewerkt
 
Het interresanter als iemand een track post en daarbij vermeld wat zijn/haar gebruikte weapons of sounddestruction voor die track zijn geweest. Geen hele beschrijvingen van patches maar die lead komt uit, de ander uit, drums, kick door filterbank a gefeedbacked met filterbank b, deze fx over dit and go so on

Zeker, dat deed ik wel als ik meedeed aan de contest bijv net als sommige anderen, functionele info en een korte uitleg hoe je te werk bent gegaan is leuk om te lezen en kan een ander aan ideëen helpen.
 
ja ik wil patsen en pronken, maar gebruik alles, maar inderdaad, wat heb je eraan wanneer je niet weet wat gebruikt is, tijdens het maken van een nummer.

sms303 , niet bij alle tracks staat het, wel bij de meer recente. soms uitvoerig, soms wat heel weinig. soundcloud link staat in mijn signatuur.....

je weapons of mass destruction deed me denken aan:

https://www.platformplee.nl/2020/06/27/in-een-metrostation/

even dat daar gepubliceerd..
 
Voor mij hoeft het ook niet, zon gearlist maar zoals ik het begrijp is het volkomen optioneel en hoef je er niet naar te kijken. Als anderen dat leuk vinden more power to them.
 
Voor mij hoeft het ook niet, zon gearlist maar zoals ik het begrijp is het volkomen optioneel en hoef je er niet naar te kijken. Als anderen dat leuk vinden more power to them.

ja, het is optioneel, dat was de bedoeling natuurlik, en wie kan je dwingen. en je hoeft er niet naar te kijken.
goed, inderdaad meer uitgebreide details bij tracks is natuurlijk ook het beste.

een gearlist, vanwaar die wens? het geeft toch een inkijkje. goed, ik laat het aan de moderators over om hierover te beslissen.

en begrijp inderdaad dat het voor velen niet interessant of zelfs overdreven is. maar goed je hebt de studio thread, pronkt ook :beard:, je mag best trots zijn op wat je hebt.
onbescheidenheid is geen deugd.......
 
Gearlist hoeft voor mij niet perse. Het is wel leuk als in tracks dingen hoort die je tof vindt en hier over wat vragen kan stellen en er wat van kan opsteken.
 
Back
Top