Nababbel Synthforum Contest 2019

Ik denk dat het een goed idee is om de stemmen geheim te houden tot het einde. Nu kan je alles volgen, wat een vertekening kan geven t.o.v. wanneer je blind stemt.

Overzichtspagina vindt ik nog altijd een goed idee, zoals gezegd zou je dat makkelijk in een topic kunnen doen. Excel bestand geeft niet hetzelfde gemak.
 
Ontopic dan maar. Waarom kunnen we de stemmers niet meer zien? Dat werkte prima tot de deadline, inclusief een handig staafdiagram.

De poll functionaliteit heeft een automatische time out functie die niet werkt. Om het stemmen te stoppen, moet ik de poll zelf dus verplaatsen. Ik heb hem nu gesloten en weer teruggezet zodat je nog even kunt na-genieten :).
 
Paar meer of minder praktische ideeën die overwogen of meegenomen kunnen worden:
Blind stemmen, wordt niet aangegeven van wie een track is
Bij vrijgeven nummers direct kunnen stemmen
Pas mogen stemmen wanneer alles is beluisterd
Wanneer gestemd is kan pas worden gereageerd op nummers
Per nummer kan op meerdere categorieën punten worden gegeven, bv mix, compositie, sound design, etc...

Andere kant moet het ook niet te moeilijk worden en gewoon leuke contest blijven. :)

Dat blind stemmen is een heel goed idee,sluit favoritisme uit.
 
De poll functionaliteit heeft een automatische time out functie die niet werkt. Om het stemmen te stoppen, moet ik de poll zelf dus verplaatsen. Ik heb hem nu gesloten en weer teruggezet zodat je nog even kunt na-genieten :).

Interessant om te zien. Sommige mensen brengen heel veel stemmen uit, terwijl anderen (bijna) niet of zelfs op zichzelf hebben gestemd.
Zou het niet beter zijn als iedereen op een vast aantal nummers kan en moet stemmen?

(Ik doe intussen al een paar jaar niet meer mee en ga dat waarschijnlijk ook niet meer doen, dus leg mijn feedback gerust naast je neer.)
 
Altijd leuk om te zien van wie je stemmen hebt gekregen en van wie niet :D

De niet stemmers gaan linea recta op de zwarte lijst. :D

sinew1958 "Dat blind stemmen is een heel goed idee,sluit favoritisme uit."

Vraag ik me af. Je hoort het - als het goed - is toch wel. Sowieso hoor je wie een stuk verder is. Dat vind ik trouwens ook wel eens misleidend. Een beginner die zichzelf overtreft kan knapper zijn dan een pro die zichzelf herhaalt. Ik heb vooral geselecteerd op tracks met weinig reacties. Omdat ik weet hoe prettig het is als iemand de moeite neemt. :okdan:
 
De niet stemmers gaan linea recta op de zwarte lijst. :D

sinew1958 "Dat blind stemmen is een heel goed idee,sluit favoritisme uit."

Vraag ik me af. Je hoort het - als het goed - is toch wel. Sowieso hoor je wie een stuk verder is. Dat vind ik trouwens ook wel eens misleidend. Een beginner die zichzelf overtreft kan knapper zijn dan een pro die zichzelf herhaalt. Ik heb vooral geselecteerd op tracks met weinig reacties. Omdat ik weet hoe prettig het is als iemand de moeite neemt. :okdan:

Ik had zelf ook niet gestemd maar precies dat dusch.. :D Maar sowieso zou je als je stemt alles eerst gehoord moeten hebben..

btw.. vind het zelf wel leuk om van bepaalde mensen (die ik in de afgelopen jaren in de contest heb ondekt) hun werk te horen.. en dat zijn mensen die normaal nooit iets in de trackhoek posten. Misschien schept blindstemmen wel een verplichting om dan juist alles te gaan luisteren... maar dan moet je dan maar net de tijd voor hebben.. ik luister tracks ook meerdere keren..
 
Oei, dan had ik beter op de mods gestemd. :D

Het stemmen buiten het eigen genre vind ik persoonlijk geen enkel probleem. Je stemt toch naar wat je aanspreekt, op emotie vooral. Goed geproduceerd interesseert me eigenlijk minder, er moet een ziel in zitten.

Ik heb zelf op mijn top 3 gestemd (inclusief mezelf :D). Anderen hebben dan weer op elke track gestemd (Robi en Gloomy :doei:). Lijkt me wel een leuke variatie. Ik denk dat het "beste" nummer sowieso wel komt bovendrijven altijd welke methode je ook gebruikt. Het blind stemmen lijkt me dan wel een interessante piste, maar moeilijk realiseerbaar, sommige tracks stonden eerder al op synthforum of ergens anders. Wat ik zelf wel wat mis ook, is wat meer uitleg, hoe is de song ontstaan, welke gear, effecten zijn gebruikt enz. Soms was er maar erg karige info.
 
De niet stemmers gaan linea recta op de zwarte lijst. :D

sinew1958 "Dat blind stemmen is een heel goed idee,sluit favoritisme uit."

:okdan:

Dat vind ik met “diegene” die alles hebben aan ge vinkt ook. Ik ben bang dat er volgend jaar niet veel overblijven. Of je moet niet hebben mee gedaan zelf.
 
Back
Top