Poll: Bereidheid tot een vaste bijdrage voor een advertentievrij forum

Poll: Bereidheid tot een vaste bijdrage voor een advertentievrij forum

  • 0 Euro/jaar

    Stemmen: 35 38,0%
  • 5 Euro/jaar

    Stemmen: 11 12,0%
  • 10 Euro/jaar

    Stemmen: 22 23,9%
  • 15 Euro/jaar

    Stemmen: 4 4,3%
  • 20 Euro/jaar

    Stemmen: 20 21,7%

  • Totaal aantal stemmers
    92
  • Enquete gesloten .
Ik lees in deze discussie ook voorstellen voor vaste sponsors.. Lijkt me best een interessante optie.
Zou de moderatie nog onafhankelijk zijn als hun product wordt bekritiseerd in het forum?
Zie het als een reclamebord bij een sportwedstrijd...
die hebben sportief verder weinig in te brengen....evt. klachtafhandeling zal je via de kanalen van de leverancier/verkoper moeten afhandelen.

Met 2 partijen die ieder maandelijks eur100 over hebben voor een vaste banner op de site is het SF geholpen. Een mooie slogan zou zijn: koop bij Bax-Music, wij houden het SF reclamevrij! Kan natuurlijk ook een andere partij zijn.....

Ook zou ik inzetten om via pm aan alle geregistreerde leden te vragen om een donatie. De kosten voor zo'n spam pm zijn nihil en zal meer opleveren dan de huidige manier om donaties binnen te harken. Het is geen schande om geld te vragen als hier een legitieme reden voor is.

Het gaat niet over een schrikbarend hoog bedrag wat opgehoest hoeft te worden......

Wordt het forum na 18jr eindelijk volwassen en sterk genoeg om op eigen benen te staan?!?!?

ps als de bank t weer toelaat maak ik ook alvast iets over...

dreamer ik kende die opzet (nog) niet :okdan:
 
Zie het als een reclamebord bij een sportwedstrijd...
die hebben sportief verder weinig in te brengen....evt. klachtafhandeling zal je via de kanalen van de leverancier/verkoper moeten afhandelen.

Als een sporter iets doet wat de sponsors niet bevalt, ontstaat er regelmatig een probleem in de samenwerking.. :-)
 
Mijn computers zijn allemaal voorzien van ad-blockers behalve mijn telefoon en iPad. Ik consumeer synthforum meestal via mijn iPad en zie dus de advertenties. Ik ben sinds dit jaar lid en had me al voorgenomen om ieder jaar een donatie te doen... als ik in ruil daarvoor ook nog eens ontheffing kan krijgen van advertenties (abo) dan graag.

Ik ben blij dat vrijwilligers bereid zijn om tijd en moeite te steken in het in de lucht houden van dit forum. Wat mij betreft zou ik graag zien dat het bij "tijd" en "moeite" blijft en dat ze niet ook financieel opdraaien voor het forum. En zeker bij de recente aanvallen op het forum hebben we gezien dat er soms veel meer bij komt kijken dan "alleen maar laten draaien" en dat de mouwen soms flink opgestroopt moeten worden.

Overigens vind ik het heel belangrijk dat het forum gewoon voor iedereen toegankelijk blijft ook als mensen geen geld hebben (of over hebben) voor synthforum. Ik hoop dat het lukt om genoeg draagkracht te vinden onder de leden om middels financiële bijdragen of abo in ieder geval alle onkosten te kunnen dekken. Overigens zou ik het fijn vinden als de vrijwilligers ook nog een paar keer per jaar bij elkaar kunnen komen en een etentje en drankje kunnen genieten als aanmoediging. Petje af voor de vrijwilligers en bedankt voor jullie inzet om "ons" forum in de lucht te houden.

:okdan: :halleluja
 
Ik zie amper ads, dus ik snap de hele hype niet. Mij om het even. Als er geld nodig is om de site goed te laten lopen, dan vind ik een bepaalde vorm van contributie geen probleem. Die paar ads neem ikwel voor lief, daar kijk ik wel doorheen.
 
Ik vind het persoonlijk heel bijzonder dat dit forum nog steeds gratis is. Vooral gezien het feit dat de mensen achter de schermen hier ontzettend veel tijd aan kwijt zijn. Ik zou zelfs een bijdrage willen doen als de advertenties zouden blijven. Om wat terug te doen voor de mensen die het draaiende houden.
 
Ik denk dat de vraagstelling van dit poll verkeerd is. Wat mij betreft zou het moeten zijn:

Wie is bereid het forum te steunen middels een financiële bijdrage van x per maand, kwartaal of jaar. Als extra krijg je een advertentievrij forum. En wellicht kan er over nog een/meerdere voordelen nagedacht worden voor abonnees?
Dan is de doelgroep groter want voor mij en wellicht veel anderen is er geen "banner probleem". Wel is er bereidheid om een bijdrage te betalen.
 
Ik denk dat de vraagstelling van dit poll verkeerd is. Wat mij betreft zou het moeten zijn:

Wie is bereid het forum te steunen middels een financiële bijdrage van x per maand, kwartaal of jaar. Als extra krijg je een advertentievrij forum. En wellicht kan er over nog een/meerdere voordelen nagedacht worden voor abonnees?
Dan is de doelgroep groter want voor mij en wellicht veel anderen is er geen "banner probleem". Wel is er bereidheid om een bijdrage te betalen.

De vraagstelling komt direct voort uit een eerdere discussie naar welke gelinkt is in de OP. Alternatieven (en een alternatieve vraagstelling) staan we zeker voor open, maar in deze poll gaat het dus alleen om deze abonnementsvorm.
 
In de vorige versie en met het vorige beleid, hoorde ik niemand klagen over de noodzakelijk ads.
Volgens mijn beleving is niet enkel de gebruikerservaring (verouderde software, marktplaats die niet meer werkt,...), de layout/design (uit welk tijdperk stamt deze?), de traffic (waar zijn de sfeermakers of echte toppers naartoe?), de ad-hoc moderatie (waar kritische noten worden genegeerd), maar nu ook de online privacy/security (niet 1 maar 2 hacks) er behoorlijk op achteruit gegaan. Als er nu zou beslist worden het forum betalend te maken om de ads te doen verdwijnen, zonder dat er op die andere vlakken iets verbeterd, dan maken jullie het schisma enkel maar groter, zonder echt de grondoorzaken aan te pakken. Doortastend beleid? Sorry hoor. Misschien moeten jullie eens jullie toekomstvisie en strategisch/financieel plan mbt het forum (incl. inkomsten en uitgaven) delen, zodat er ten gronde kan geargumenteerd worden en oplossingen die echt een verschil maken, voorgesteld kunnen worden.

Hier ben ik het volmondig mee eens!
 
Overigens vind ik het heel belangrijk dat het forum gewoon voor iedereen toegankelijk blijft ook als mensen geen geld hebben (of over hebben) voor synthforum.

Het forum moet idd toegankelijk blijven, ook voor niet abo's. Maar misschien moeten de gratis meekijkers dan vooral enkel kunnen meekijken...Wat is nou in godsnaam 20€/jaar ? Als er dat al niet af kan...
Ik zal bij wijze van kerstkadootje tegen het einde van het jaar 50€ doneren aan SF. Voila. Moeilijk he ?
 
Het forum moet idd toegankelijk blijven, ook voor niet abo's. Maar misschien moeten de gratis meekijkers dan vooral enkel kunnen meekijken...Wat is nou in godsnaam 20€/jaar ? Als er dat al niet af kan...
Ik zal bij wijze van kerstkadootje tegen het einde van het jaar 50€ doneren aan SF. Voila. Moeilijk he ?

Als je een forum dood wilt laten bloeden is dat zeker de snelste manier. :D Mag ook zeker nog wel wat gebeuren, er staat nog steeds een post in het hack-topic over iemand die via mail van een vreemde z'n synthforum wachtwoord toegestuurd kreeg, dat zou nooit moeten kunnen en is erg zorgelijk, maar word verder niet op gereageerd. Toen het forum eerst gehacked was werd er ludiek over gedaan en kostte het veel gezeur voordat er een publieke melding van kwam met wat meer details. Daar stond weer in dat er geen reden is om te denken dat ze ergens bij waren gekomen, wat toen veranderden in 'zou kunnen maar wachtwoorden zijn encryped', terwijl dat in werkelijkheid dus wel gebeurd is. Zou toen opgelost zijn en maar een paar dagen later was het forum weer gehacked. :okdan:
 
Ik stoor me niet aan adds, maar ik vind het zeker niet erg jaarlijks bij te dragen
 
Ik probeerde een paar keer wat geld over te maken via giro maar dat is niet gelukt.
Op de grote dag in `s Hertogenbos heb ik ook geen peningmeester gezien. (Idee voor de volgende keer !)
En ben het verder, daar vergeten te vragen. Anders had ik best wel een donatie gedaan.
 
Het forum moet idd toegankelijk blijven, ook voor niet abo's. Maar misschien moeten de gratis meekijkers dan vooral enkel kunnen meekijken...Wat is nou in godsnaam 20€/jaar ? Als er dat al niet af kan...
Ik zal bij wijze van kerstkadootje tegen het einde van het jaar 50€ doneren aan SF. Voila. Moeilijk he ?
Of eerst een videootje bekijken. Na het zien van de video kan men dan 1 reactie plaatsen. Daarna kan men alleen nog lezen, tenzij ze weer een videootje bekijken :halleluja
 
Het forum moet idd toegankelijk blijven, ook voor niet abo's. Maar misschien moeten de gratis meekijkers dan vooral enkel kunnen meekijken...Wat is nou in godsnaam 20€/jaar ? Als er dat al niet af kan...
Ik zal bij wijze van kerstkadootje tegen het einde van het jaar 50€ doneren aan SF. Voila. Moeilijk he ?
Of eerst een videootje bekijken. Na het zien van de video kan men dan 1 reactie plaatsen. Daarna kan men alleen nog lezen, tenzij ze weer een videootje bekijken

Sorry voor de dubbele post. Het posten van reacties verloopt erg stroef op het moment :?
 
Laatst gewijzigd:
Een maandelijkse/jaarlijkse donatie lijkt mij prima, ik doe dit ook bij Tweakers. Betaal daar 3eu per maand (geen reclame optie).
 
Ik ben best bereid om er voor te betalen. Maar dan als donateur of zo.

Op een ander forum waar ik actief ben is er een "huiskamer", een subforum voor donateurs waar je wat meer off-topic kunt gaan en de moderatie losser is. Dat is inderdaad een idee om dat ook hier te doen.
 
Back
Top