Poll: Bereidheid tot een vaste bijdrage voor een advertentievrij forum

Poll: Bereidheid tot een vaste bijdrage voor een advertentievrij forum

  • 0 Euro/jaar

    Stemmen: 35 38,0%
  • 5 Euro/jaar

    Stemmen: 11 12,0%
  • 10 Euro/jaar

    Stemmen: 22 23,9%
  • 15 Euro/jaar

    Stemmen: 4 4,3%
  • 20 Euro/jaar

    Stemmen: 20 21,7%

  • Totaal aantal stemmers
    92
  • Enquete gesloten .
Ik ben tegen een abbo als dit de enige optie is.
Dit zal namelijk ook het aantal mogelijke nieuwe leden blokeren.
Sorry ik gebruik een ad blokker en ik denk veel mensen. Dat is niet specifiek voor het synth forum maar voor het internet in het algemeen.
Een vrijwillige bijdrage lijkt me beter dan een abbo icm met andere opties.

Mogelijk bronnen van inkomsten:

- sponsored posts
- nieuwe gear
- vrijwillige bijdrage
- merchandise

Het forum is nu nederlands. Waarom niet ook engelstalige voor meer users ?
Meer users = meer mogelijke inkomsten van sponsors.

Gewoon wat ideeen.

Hoeveel heeft het synthforum maandelijks nodig in euries ?

Dat is opzicht niet echt een verkeerde suggestie, wat betreft eventueel een Engelstalig forum en daardoor evt meer users.
Mijn Engels is echter wel vrij basic en voor technische problemen oid zou het wel even lastig voor me kunnen gaan worden.
 
Ik ben tegen een abbo als dit de enige optie is.
Dit zal namelijk ook het aantal mogelijke nieuwe leden blokeren.

De meeste forumsoftware maakt het mogelijk om leden in groepen in te delen en daar de elementen die ze te zien krijgen op aan te passen. Dus als je de huidige 'default' instelling (met ads) houdt voor iedereen, zou je een groep 'donateurs' of iets dergelijks bij kunnen maken die hetzelfde te zien krijgen als de groep 'default' minus de ads. Dan kun je dus gewoon kiezen of je het forum wilt zonder betaling (met ads en evt adblocker) of tegen betaling (zonder ads). Vrijwiligheid zal hoe dan ook voorop moeten staan, want als het betalen-of-niets is, zal dat het einde van het forum zijn schat ik zo in.
 
De meeste forumsoftware maakt het mogelijk om leden in groepen in te delen en daar de elementen die ze te zien krijgen op aan te passen. Dus als je de huidige 'default' instelling (met ads) houdt voor iedereen, zou je een groep 'donateurs' of iets dergelijks bij kunnen maken
..

Ik denk dat geen adds als betaald niet veel veranderd.
wellicht gewoon een melding maken dat je kan zien dat de gebruiker een jaarlijkse bijdrage heeft gedaan.

Evt kun je ook de marktplaats betaald laten worden.
bv 3 advertenties per jaar gratis...

Dat met die ads... tja ik ga ervanuit dat veel mensen een ad blokker hebben.
 
Het verbaast me dat er nog zoveel tegenstand is voor iets dat je als eindgebruiker niet zal merken als je het niet aanschaft. Ik gebruik ook adblockers maar heb bv wel een klein abbo bij Tweakers en fok, twee sites die ik dagelijks bezoek, net als synthforum.

Al zou ik dat abbo niet hebben dan zou het qua functionaliteit bij die sites geen bal uitmaken.
 
Er is een stichting en je kunt altijd doneren ..

Ik weet uit ervaring dat het welk moeilijk is om 'promo' voor donatie bij te blijven houden op een community forum.
Misschien anders een webshop met t-shirts of andere merch waar dan paar eu donatie overheen gaat?

Kan me niet voorstellen dat de kosten nou echt zo extreem zijn voor managed hosting van wat php met storage (jaarlijks overzicht hiervan is natuurlijk wel fijn).
 
Wat ik een nadeel vind van een betaald forum, is dat dit een drempel op kan werpen voor nieuwe (actieve) leden.. Omdat dit forum volgens mij wat minder actief is dan een paar jaar geleden toen ik hier voor het eerst was, lijkt me dat niet zo handig..

Ook vermoed ik dat er enige vergrijzing op het forum plaatsvindt.. :-)
:beard:

Kan me niet voorstellen dat de kosten nou echt zo extreem zijn voor managed hosting van wat php met storage (jaarlijks overzicht hiervan is natuurlijk wel fijn).

Het gaat niet alleen om storage, maar ook om de bandbreedte en dataverkeer..
 
Laatst gewijzigd:
Het idee is geen betaald forum, maar een abbo op een reclamevrij profiel. Voor wie dat niet wil verandert er niks.
 
Het idee is geen betaald forum, maar een abbo op een reclamevrij profiel. Voor wie dat niet wil verandert er niks.

Het nadeel is dat de verleiding zou kunnen ontstaan om de reclames nog irritanter te maken, om zo meer betalende leden te krijgen? :-)
Dat zie je bij meer online diensten..

Wat mij ook opvalt bij ingevoegde advertenties op websites is dat ze vaak weinig niveau hebben. Je moet als bedrijf je maar zo willen laten promoten..
 
Laatst gewijzigd:
Hahaha ja daar zeg je wat, de advertenties waren wmb aardig irritant geworden, tja, er zal een bepaalde balans gevonden moeten worden tussen, ads, abbo's, en adblockers, er is zeker ruimte voor verbetering, als het goed gedaan wordt, wordt de gebruikservaring (wat een suf woord vind ik dat) beter en de inkomsten ook.

Ik heb nog een ideetje maar die vertel ik pas als ik mijn abbo heb. :D
 
Merchandise kost eerst een berg geld voordat je een ietsje grotere berg geld ervoor terug krijgt. Dit kan 2 dagen of 3jaar duren. Terwijl de indruk wordt gewekt dat SF aan de geeuwhonger ligt. Dan nog eens alle rompslomp die erbij komt kijken. Leuk hoor een SF shirt/petje/pennetje maar een doorslaand succes zal het niet worden.

Worden de suggesties in dit topic (wel) in overweging genomen?

Wat maakt uit of iemand wel/geen addblocker gebruikt?!?!? Er zijn veel meer manieren om inkomsten te genereren. Maar hoe sta je daar als team in vraag ik me af? Zo heb ik de indruk dat het besluit al is genomen en het team dit graag bevestigd wil hebben... vraag dan niet om input maar zeg dan we doen dit en dat doen we zo.

edit: heb gestemd voor NUL euro....
geen transparantie of concrete cijfers (we hebben het hier niet over geheime lanceercodes) of openstaan voor partnerschappen zal niet veranderen hoe ik er nu insta....
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb gestemd voor 20€ / jaar. Dat is het mij zeker waard en geen onoverkomelijk edrag toch ?
Als SF dan nog een 'hoofdsponsor' zoekt die jaarlijks een bijdrage levert, dan moet het toch lukken om ad vrij te blijven...? Ik zie al een grote frontpage banner van Behringer ? :-)
 
Misschien een vrijwillige donatie als je weer eens iets verkoopt via de mp hier? ;)
Gewoon kosten vragen voor advertenties :D

Net bedacht op de kleine kamer.....
sponsoring dmv product plaatsing of vaste ingebakken reclame uiting op de site.

dan is het makkelijker om een éénmalige donatie aan elk lid te vragen van bijvoorbeeld een euro.

Enne.. inkomsten genereren dmv synthforum merch?

Mogelijk bronnen van inkomsten:

- sponsored posts
- nieuwe gear
- vrijwillige bijdrage
- merchandise

Evt kun je ook de marktplaats betaald laten worden.

Bericht door een moderator:
Hartelijk dank voor alle suggesties. Dan nu het herhaalde verzoek om de discussie te beperken tot het onderwerp van de poll en voor eventuele andere ideeën een nieuw draadje te openen. Zie OP.
 
Laatst gewijzigd:
Merchandise kost eerst een berg geld voordat je een ietsje grotere berg geld ervoor terug krijgt. Dit kan 2 dagen of 3jaar duren.
Welnee, gewoon zo'n site als spreadshirt (zijn er vast nog tientallen) waar je een webshopje opent en dan paar euro marge over de standaard-prijzen zet.
Regelt zichzelf aardig en af en toe heb je nog van die acties met "gratis verzenden" enzo, die je dan onder de aandacht kunt brengen.

0 opstartkosten, alleen een paar leuke designs en een middagje producten in elkaar klikken.
 
Laatst gewijzigd:
Wat zijn de jaarlijkse overheadkosten om het draaiende te houden, welke kosten moeten gemaakt worden om het forum te voorzien van up to date veiligheid, welke kosten liggen in het verschiet voor een soft-/hardware upgrade om komende jaren door te gaan?

Hoeveel geld gaat het over?

Heb geen flauw idee what de kosten en inkomsten zijn voor dit forum. Vind ik wel interessant om te weten...

Hoeveel heeft het synthforum maandelijks nodig in euries ?

Kan me niet voorstellen dat de kosten nou echt zo extreem zijn voor managed hosting van wat php met storage (jaarlijks overzicht hiervan is natuurlijk wel fijn).

geen transparantie of concrete cijfers

In de OP staat een link naar de discussie waar deze draad uit voort is gekomen. In die discussie vind je de volgende post:

Jaarlijks hebben we ongeveer €2000 nodig voor de vaste lasten. Dit komt neer op €167 per maand. Hiervan zijn de grootste kostenposten de managed VPS hosting en de domeinnamen. Daarnaast maken we nog kosten voor ondermeer de zakelijke bankrekening en administratiekosten van de stichting. Tot slot moeten we reserveringen maken voor de software licentie en enkele add ons.

De link naar de discussie waar deze post in is geplaatst, staat ook in de OP.
 
In de OP staat een link naar de discussie waar deze draad uit voort is gekomen. In die discussie vind je de volgende post:
De link naar de discussie waar deze post in is geplaatst, staat ook in de OP.
Die heb ik dus idd over het hoofd gezien 8D
 
Advertentievrij boeit me niet zo, je mag van mij altijd wat statische banners neerpleuren van Thomann of andere relevante partijen. Ik wil de hele tracking die er bij hoort niet meer.
 
Ik lees in deze discussie ook voorstellen voor vaste sponsors.. Lijkt me best een interessante optie.
Nadeel is misschien dat deze sponsors ook invloed kunnen uitoefenen?
Zou de moderatie nog onafhankelijk zijn als hun product wordt bekritiseerd in het forum?
 
Back
Top