Elke marktplaats post op Facebook

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

scarum

Ouwe rot
Lid sinds
12 juli 2005
Berichten
2.308
Locatie
Nijmegen
Is het de bedoeling dat elke marktplaats post op Facebook komt?
Het is nogal irritant en langzaam reden om SF op FB te ontvolgen.
FYI, voornamelijk indien niet bekend.
 
Eerst was het alleen nieuws volgens mij, maar nu sinds een week ofzo, zie ik elke marktplaats post op FB langskomen.
 
Lijkt slim om op FB aandacht te vangen, maar geef ze een vinger en ze nemen een hand. Ik haal er bewust weer alles weg. Ook zou het netjes zijn als er een opt in bij de instellingen zit als je je posts doorgeplaatst wil hebben.
 
Waarom zou je hier een probleem van maken? Een beetje extra aandacht (als dat er al is) voor jouw openbare advertentie kan geen kwaad toch?
 
Lijkt me ook niet echt wenselijk omdat mensen ook nog weleens telefoonnummers en mogelijke andere persoonsinformatie bij hun advertenties plaatsen. Dan ben je via de FB zoekmachine erg goed vindbaar terwijl je dat misschien niet zou willen. Verder is het natuurlijk wel zo dat alles op Synthforum ook gewoon openbaar te raadplegen is voor niet-leden (dus iedereen).
 
Wat ??? op FB ? nee toch ??? Laat de keuze aan de "adverteerder"...
 
Even gecheckt. Dit lijkt het geval sinds 8 augustus. Alleen nog maar marktplaats posts, zo te zien sinds die datum ook geen enkele nieuwspost meer.
 
Geen idee wat er precies speelt, maar ik wil in geen enkel geval iets met facebook te maken hebben. Nog geen associatie... Dus mocht SF marktplaats berichten (ongevraagd) doorzetten naar FB (wat ik niet kan controleren, want geen FB), dan zou ik dringend willen verzoeken dit te stoppen. Als dit niet het geval is, dan is er niets aan de hand.
 
Ik ben nog steeds benieuwd wat nu eigenlijk het probleem is.
Probleem? Er is geen probleem. Steeds meer mensen hebben gewoon geen zin meer in Facebook, en zelfs als ze iets kunnen verkopen doen ze dat liever zonder die alles opvretende moloch. Dat is geen probleem, dat is een gunstige ontwikkeling.

Het enige probleempje is dat sommigen nog niet zover zijn, en nog steeds denken dat Facebook “leuk” is, of “handig”, en “je kunt er niet omheen” en daarom ook “iets” willen met FB. Later ontdekken ze hoe moeilijk het is om er vanaf te komen, als websites niet meer werken zonder “inloggen via Facebook”, als “groepen” niet meer toegankelijk zijn en openbaar bedoelde informatie achter een Facebook-muur blijkt te zitten.
 
Even een officiële reactie (veel te laat. I know). Bij wijze van test hebben we inderdaad alle nieuw geplaatste advertenties naar onze Facebook page gepushed. We dachten dat we daar twee goede redenen voor hadden:

1. SF krijgt mogelijk een groter bereik waardoor synthliefhebbers bekend worden met het forum.
2. We hebben signalen opgepikt die erop duiden dat de marktplaats op SF minder wordt bezocht en bekeken.

We hebben ook nagedacht over mogelijke bezwaren. Die zagen we niet. Nog steeds niet om eerlijk te zijn. Iedereen, lid of geen lid, kan een RSS feed opzetten en posts vanuit het forum pushen naar iedere gewenste site. Dit is altijd zo geweest. Daarnaast laat de advertentie op FB minder gegevens zien dan op SF. Voor de volledige advertentie moet toch worden doorgeklikt naar Synthforum.

Een opt in of out is helaas geen optie.

We overwegen nu test nu voortijdig te beëindigen. Wel vraag ik me nog af wat nu de werkelijk bezwaren precies zijn? Ik ben persoonlijk ook geen fan van Facebook. Ik heb dan ook geen account. Maar als ik zelf een advertentie zou plaatsen, zou ik het denk ik wel prettig vinden als het bereik vergroot zou worden. Als adverteerder sta je niet met naam en toenaam genoemd, en voor het bekijken en reageren moet je uiteindelijk toch bij Synthforum zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top