Topic 'volgen': wat gebeurd er dan?

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Ik zat met het gegeven dat ik sommige antwoorden op posts van mezelf pas veel later las, doordat ik het topic aan me voorbij had laten gaan.
Ik ging dan even kijken of ik dat kon aanpassen en zag de knop 'volgen' staan.
Nu heb ik daar op gedrukt in de veronderstelling dat ik dan een mail of melding oid zou krijgen als er iemand had gereageerd op het topic.
Maar ik zag verder niets verschijnen, ondanks dat ik toch wat antwoorden zag passeren.

Weet iemand hoe dit precies werkt?

Dank ;)
 
Ik volg dit topic. :o:

Per ongeluk ontdekte ik dat ik inmiddels al 40 topics volg zonder er ooit iets van te merken. Volgen ging vroeger vanzelf als je ergens iets postte. Dat kon je uitzetten.
Je zou verwachten dat je in het berichtencentrum simpelweg topics kunt uitvinken als je ze niet meer wilt volgen, maar dat is niet zo. Je moet eerst naar het topic gaan en dan op de "Gevolgd"-knop drukken. Veel werk dus.
 
Laatst gewijzigd:
Nu heb ik daar op gedrukt in de veronderstelling dat ik dan een mail of melding oid zou krijgen als er iemand had gereageerd op het topic.

Dat is hoe het werkt, maar je moet die mails wel aan hebben staan bij je instellingen. Ik krijg die mails in ieder geval wel.
 
Het volgen van een topic kan op twee manieren:
1. door te kiezen voor de knop "+ VOLGEN" die rechts boven elke discussie staat te kiezen.
2. automatisch volgen van alle discussies waarin je een post hebt geplaatst.

Automatisch volgen doe je door te kiezen voor je schermnaam rechts bovenin het scherm -> Gebruikersinstellingen -> Meldingen -> Automatisch volgen. Check the box als je automatisch wilt volgen

Als je een topic volgt en dit niet langer meer wilt, kun je in het topic zelf naar de knop gaan die nu "v GEVOLGD" heet (zelfde plek als waar eerder "+ VOLGEN" stond). Als je er met je muis naartoe navigeert, verandert de tekst van "gevolgd" naar "niet meer volgen". Een klik en je volgt dit topic niet meer.

Een tweede manier om een topic niet langer te volgen is te navigeren naar het overzicht van alle topics die je volgt: Je schermnaam rechts bovenin het scherm -> Mijn profiel -> Abonnementen (onder je avatar). Hier verschijnt nu een lijst met de titels van alle topics die je volgt met daarachter een knop waarmee je je abonnement weer kunt opzeggen.

Als je niet alleen wilt volgen, maar ook per email een notificatie wilt ontvangen van nieuwe berichten in de topics die je volgt, kies je voor Gebruikersinstellingen -> Meldingen -> E-mail notificaties. Hier kies je Aan of Uit. Bij Aan kun je vervolgens nog de frequentie kiezen. Onder deze optie kun je kiezen in welke gevallen je een e-mail notificatie wilt ontvangen.

Vroeger stond dit alles automatisch aan. Omdat we vanuit de community meermaals het verzoek hebben ontvangen om dit niet automatisch aan te zetten, is het uitgezet.
 
Back
Top