Nababbel Synthforum Contest 2018

Nou... Het is best confronterend om ondanks al je inzet, ergens in de onderste regionen van dit soort lijstjes terecht te komen..
Het verklaart ook wel dat mijn omgeving niet geïnteresseerd is in mijn muziek.. :-)

Maar er hebben toch een aantal mensen gestemd en dat geeft misschien voldoende moed volgend jaar weer mee te doen! :eureka:

Ook zie ik deze contest niet als heel serieus, maar vooral voor het vermaak.

Misschien is het inderdaad een idee om vooraf geen tussenstand te geven en niet te laten zien wie waarop gestemd heeft.
En net zoals bij andere competities heeft misschien niet alleen je kwaliteit maar ook je populariteit een rol.. :-)

Overigens is de winnaar van de Synthforum contest altijd wel dik in orde.
 
OK, dan nu in het juiste draadje twee ideeën:
1. Geen tussenstand en geen info over wie op wie stemt tot de stemdeadline verstreken is.
2. Naast deze stemming (die gewoon goed is :)) nog een 'deelnemers favorite competitie': elke deelnemer mag 1 stem op zijn favorite track uitbrengen.
En dan nog een tip voor iedereen: vul bij je mp3 je artiestnaam en nummer in (dan verschijnt bij afluisteren op autoradio in beeld naar wie en wat je aan het luisteren bent).
 
Laatst gewijzigd:
ja, viola,

en ja, zeg,, Ik ben 3de laatste, en ik blijf mijn track kei kei goed vinden, da's elke keer yessss,

Laat je ni afleiden door de uitslag,, er kan maar één de winnaar zijn, dat is een competitie systeem, er zijn geen gedeelde plaatsen,

ikzelf vind dat muziek geen competitie mag zijn.
ik heb al van in't begin gezegd, let the show begin,, muziek is vermaak

Zelf muziek maken is je eigen hartstochten horen,,
Als het lukt dan kan zelfs universal nation van push daar ni aan tippen.

Technische gezien zal het altijd beter kunnen en moeten;, Dat is de Top Productie Business Wereld

Soit,,, ge moet er geestdriftig van zijn,, en dat kan door muziek van de goeie sfeer op te zetten
en tja, dat moet je leren,, het school, de fabriek, de gOdsdienst, de kranten, die beletten dat allemaal, en via drugs mag ni,, op lange termijn gezien

Viola,, babbel babbel babbel,,
 
Misschien is het inderdaad een idee om vooraf geen tussenstand te geven en niet te laten zien wie waarop gestemd heeft.
Geen tussenstand en geen info over wie op wie stemt tot de stemdeadline verstreken is.

Ik verwacht dat er best wat stemmers zijn geweest (mezelf incluis) die zich hebben laten beïnvloeden door de zichtbaarheid van de tussenstand. Hoewel dat in de vorige contests natuurlijk ook wel zo was, was dat nu erg zichtbaar. Een track die veel stemmen krijgt, krijgt misschien meer aandacht (of andersom). Tegelijk is het ook wel een beetje de lol en de spanning van de stemronde. Maar ik neig ook lichtelijk naar het niet tonen.

2. Naast deze stemming (die gewoon goed is :)) nog een 'deelnemers favorite competitie': elke deelnemer mag 1 stem op zijn favorite track uitbrengen.

Leuk idee maar ik verwacht dat je daar in de praktijk weinig mee opschiet. Er zijn maar weinig niet-deelnemers die een stem uitbrengen. Bij iedere editie zie je een aantal stemmers dat ongeveer gelijk is aan het aantal deelnemers. Als je meer niet-deelnemers zover krijgt te gaan stemmen, lijkt me je idee een mooi voorstel.

En dan nog een tip voor iedereen: vul bij je mp3 je artiestnaam en nummer in

Ik zou dat inderdaad willen benadrukken. We zullen het voor de volgende editie opnemen als advies. Vul de metadata in voordat je je bestand uploadt. Ik las eerder de suggestie dat dat een schone taak zou zijn voor de moderators. Ik kan je nu vast verklappen dat we dat NIET gaan doen :). 75 tracks downloaden, voorzien van de juiste informatie (als die al voorhanden zou zijn) en dan weer uploaden in het juiste draadje is iets dat we niet zullen gaan doen. We hebben daar simpelweg helemaal de tijd niet voor. Dus dit laten we graag aan de deelnemers over.
 
ja okey, das anders ni moeilk die tag info uniformeren,, de track wordt ook gecontroleert door jullie
gewoon track naam en artist naam is al genoeg, dat kun je melden bij het uploaden,,beetje een prefab invul formulier,
je moet een beetje zorg dragen voor de tracks toch ?? die uitslag doet me ni veel,, daar ga ik een track ni liever van horen,,
 
Ik vind dit systeem van stemmen wel heel goed maar ter verbetering zou ik ook zeggen; geen tussenstand.
Ook nu lees ik net als in sommige andere jaren dat mensen er niet aan toe kwamen door tijdgebrek of iets anders dat ze niet alle inzendingen hebben beluisterd.
Ik begin meestal bovenaan en ga naar beneden en ik denk dat dit voor de meesten ook een logische volgorde is.
Dat betekent dat de mensen die in de onderste regionen terechtkomen vanwege hun beginletter dus door een aantal mensen niet beluisterd wordt en dat is jammer want je maakt die track toch om beluisterd te worden.
En het is zowiezo leuk als mensen een reactie geven.
Ik pleit hier natuurlijk voor mezelf maar ook voor de anderen die ergens onderin de lijst komen.
Ik zou het een verbetering vinden als mensen op volgorde van inzenden worden gerangschikt zoals vorig jaar.
 
Leuk idee maar ik verwacht dat je daar in de praktijk weinig mee opschiet. Er zijn maar weinig niet-deelnemers die een stem uitbrengen. Bij iedere editie zie je een aantal stemmers dat ongeveer gelijk is aan het aantal deelnemers. Als je meer niet-deelnemers zover krijgt te gaan stemmen, lijkt me je idee een mooi voorstel.

Met de huidige stemmethode mag je zoveel stemmen geven als je wilt. Dit moeten we m.i. absoluut zo houden !
Indien je minder stemmen zou mogen uitbrengen is niet ondenkbaar dat andere tracks in de top eindigen.
Door los van de huidige stemmethode een bonus contest te hebben waar je maar 1 stem hebt, heb je de uiterste wel te pakken. Dus leek het me wel intressant om te zien hoe het er dan uitziet. (misschien wel hetzelfde, hebben we gezamelijk echt bewezen de beste tracks eruit te pikken)
Bij die contest zul je wel alle tracks eerlijk moeten beluisteren, iets wat maar weinig niet deelnemers zullen kunnen opbrengen, dus vandaar dat ik 'alleen deelnemers' voorstelde.

Hoe je meer niet-deelnemers zover krijgt om te gaan luisteren (en dan vervolgens ook nog te gaan stemmen) weet ik ook niet. Ik ben al blij dat de meeste deelnemers toch wel het meeste luisteren.
 
Moet toch wel met een scriptje te doen zijn die mp3 meta data invullen?

Advies volgend jaar: inzend periode met week verlengen. Geen luisterperiode en direct na inzend periode een langere stem periode.
 
Ik ben ook wel voorstander van het verborgen houden van de tussenstand. Dit verhoogt de spanning en voorkomt "strategisch" stemmen. Nieuwe stemsysteem is wat mij betreft beter dan het oude (behalve dan dat je ze niet meer kunt wijzigen of aanvullen achteraf, maar die fout maak ik maar 1x denk ik :D ).

Metadata aan MP3 toevoegen is goed idee, dit kan al met een gratis progjes als VLC Player.
 
Met de huidige stemmethode mag je zoveel stemmen geven als je wilt. Dit moeten we m.i. absoluut zo houden !

Daar ben ik het ook mee eens. Op deze wijze krijgt iedereen waardering voor zijn track indien een luisteraar dit bevalt en hoeft deze niet alleen op de beste tracks te stemmen.
Tussenstand verbergen ben ik ook voor en ook wie op wie gestemd heeft.

'Een niet deelnemer die wel gestemd heeft'
 
Laatst gewijzigd:
Tussentijds heb ik redelijk de stemmen bijgehouden, maar ik zou nog wel de einduitslag (mét namen) willen hebben, kan dat?
Gewoon vanwege mijn eigen interesse in de statistieken en het stemgedrag.
 
Tussentijds heb ik redelijk de stemmen bijgehouden, maar ik zou nog wel de einduitslag (mét namen) willen hebben, kan dat?
Gewoon vanwege mijn eigen interesse in de statistieken en het stemgedrag.

Misschien handig als ik even mention...Dr van Lansberg
 
Ik heb helemaal niet mee gedaan en misschien wat zeurderig van mijn kant, maar moet zeggen dat ik het vrij irritant vond dat de lijst met berichten van vandaag steeds bijna alleen maar over de contest ging. Het was dan echt zoeken geblazen of er ook nog ergens anders over geluld werd. Wat mij betreft zouden de berichten op inzendingen er dan dus uitgefilterd mogen worden, of misschien zelfs wel een eigen tabje gedurende de contest. Dan heb je het ook gelijk bij elkaar en snel gevonden. Maar goed, ik kom er wel overheen hoor, maar dacht meld het toch eventjes ;-)
 
ikzelf vind dat muziek geen competitie mag zijn.
Dat is ook een van de redenen dat ik niet mee doe.

Het draadje van MacGyverGear waarin je een iPad trackje kunt plaatsen vind ik een goed idee. Ik gebruik alleen zelf geen iPad.
 
Maar waar kunnen we je muziek dan wel horen ? :)
Dan zou ik eerst geïnteresseerd moeten zijn naar jullie mening, en vooralsnog ben ik dat niet. :)
En bovendien ben ik met iets nieuws begonnen wat ik lang nog niet goed genoeg vind.
Tegelijk sluit ik niet uit hoor dat ik ooit een track van mij hier plaats. Jullie zullen het tzt wel zien (of niet).
Maar bedankt voor je interesse! :)
 
Mijn contestmethode:
mijn nummer op tijd insturen - na de deadline alle nummers beluisteren - in de excelsheet met alle deelnemers mijn indruk verwerken: wel/geen/?-stem - elke deelnemer feedback geven, zoveel mogelijk positief (want wie ben ik...) - tijdens de stemperiode alle ? nog een keer beluisteren --> definitieve lijst met ja-stemmen - gaan stemmen - en tenslotte: mij geen reet (excusez moi le mot) aantrekken van de (tussen)stand en/of wie wel/niet op mij heeft gestemd.
conclusie: prima zo deze contest!
 
Back
Top