Nababbel Synthforum Contest 2018

ja okey, das anders ni moeilk die tag info uniformeren,, de track wordt ook gecontroleert door jullie

Voordat ik een bijlage (of de metadata ervan) kan wijzigen, zal ik hem eerst moeten downloaden, dan wijzigen en dan weer uploaden. Dus nee, moeilijk is het niet, maar wel veel teveel werk als het om 75 inzendingen gaat. Ik leg dat graag bij de inzenders neer.

gewoon track naam en artist naam is al genoeg, dat kun je melden bij het uploaden

Daarmee worden bestandsnaam en metadata niet gewijzigd.

je moet een beetje zorg dragen voor de tracks toch ?

Ik zie het niet als de taak van de moderator om metadata toe te voegen. Alle tracks zijn via het forum prima te beluisteren en alle relevante data is beschikbaar in de verschillende draadjes. Het staat je vrij om de tracks te downloaden en elders te beluisteren. Maar de omgeving waarin dat gebeurt valt buiten onze verantwoordelijkheid.
 
ter verbetering zou ik ook zeggen; geen tussenstand.

Staat genoteerd. Ik ben daar zelf ook lichtelijk voorstander van. Houd er rekening mee dat het stemproces dan niet door leden is te volgen. De transparantie verdwijnt er dus ook mee.

Ook nu lees ik net als in sommige andere jaren dat mensen er niet aan toe kwamen door tijdgebrek of iets anders dat ze niet alle inzendingen hebben beluisterd.
Ik begin meestal bovenaan en ga naar beneden en ik denk dat dit voor de meesten ook een logische volgorde is.
Dat betekent dat de mensen die in de onderste regionen terechtkomen vanwege hun beginletter dus door een aantal mensen niet beluisterd wordt en dat is jammer want je maakt die track toch om beluisterd te worden.
En het is zowiezo leuk als mensen een reactie geven.
Ik pleit hier natuurlijk voor mezelf maar ook voor de anderen die ergens onderin de lijst komen.
Ik zou het een verbetering vinden als mensen op volgorde van inzenden worden gerangschikt zoals vorig jaar.

Ik vind dat je hier duidelijk een punt hebt. We hebben dit in november ook besproken in het modteam, maar de voorkeur ging toch uit naar een alfabetische volgorde vanwege het overzicht. Zeker tijdens het stemmen leek het ons handiger om een duidelijke structuur aan te houden. Halverwege switchen naar een andere sorteervolgorde gaf in het verleden helaas ook de nodige bezwaren.

Ik weet dat er ook leden zijn die de lijst juist van onderaf te lijf zijn gaan. Maar zoals je zegt, de meerderheid zal van bovenaf werken. Het niet beluisteren van alle inzendingen blijft een jaarlijks terugkerende issue waarvoor we geen pasklare oplossing hebben.
 
hmm, ik heb een goeie tip,, de datum verschuiven, vanaf 2 jan inzenden,, uitslag eind jan,, dus ni meer tijdens kerstavond en al die feestdagen gans dat SF contest gebeuren,, ,,

Of nog liever, in november, ipv in het nieuwe jaar nog met oude tracks bezig te zijn,,
 
Indien je minder stemmen zou mogen uitbrengen is niet ondenkbaar dat andere tracks in de top eindigen.

Dat lijkt me zeker waar. Als ik mezelf als voorbeeld neem, kan ik zeggen dat ik alle tracks die ik een denkbeeldige 7 of hoger gaf, een stem heb gegeven. De tracks die een tien waren, kregen een stem. Maar de tracks die een 7 waren kregen dus ook gewoon een stem, ondanks het duidelijke kwaliteitsverschil (of smaakverschil). Ik kan me zomaar voorstellen dat er meer stemmer op deze manier redeneren. En als je nou een leuke mainstream track hebt gebouwd, maar die in zijn doen niet heel bijzonder is (mijn inzending is daar een prachtig voorbeeld van denk ik), dan kun je toch hoog eindigen als je alle 7's een stem geeft. Terwijl de veel betere tracks misschien minder stemmen krijgen als de smaakfactor een rol gaat spelen, Bij een beperking van het aantal te geven stemmen, komt kwaliteit volgens mij dus beter bovendrijven. Ik heb ook wel even kort gespeeld met het idee om maximaal 10 tracks punten te geven waarbij de beste 10 punten krijgt en de minst goede van die 10 1 punt. Ik weet niet hoe we dat technisch moeten realiseren, maar zo krijg je volgens mij wel een beter beeld van de echt goede tracks. Een beetje het Eurovisie Songfestival model.

Advies volgend jaar: inzend periode met week verlengen. Geen luisterperiode en direct na inzend periode een langere stem periode.

In het verleden hadden we een stemperiode van twee weken. Vaak was na de tweede dag wel zo´n beetje duidelijk welke tracks om de eerste plekken zouden gaan strijden. Wat zou je bereiken met een langere stemperiode? DE spanning gaat er denk ik een beetje vanaf als je hem langer maakt dan een week. Persoonlijk vond ik een week al best lang (maar niet iedereen is dagelijks online natuurlijk).

Moet toch wel met een scriptje te doen zijn die mp3 meta data invullen?

Mogelijk op serverniveau. Maar moderators zouden daar zover mogelijk vandaan gehouden moeten worden denk ik :).
 
Ik heb helemaal niet mee gedaan en misschien wat zeurderig van mijn kant, maar moet zeggen dat ik het vrij irritant vond dat de lijst met berichten van vandaag steeds bijna alleen maar over de contest ging. Het was dan echt zoeken geblazen of er ook nog ergens anders over geluld werd. Wat mij betreft zouden de berichten op inzendingen er dan dus uitgefilterd mogen worden, of misschien zelfs wel een eigen tabje gedurende de contest. Dan heb je het ook gelijk bij elkaar en snel gevonden. Maar goed, ik kom er wel overheen hoor, maar dacht meld het toch eventjes ;-)

Ik begrijp je punt. Ik herinner dezelfde feedback van een ander lid een paar edities geleden. Ik sta daar een beetje dubbel in. Enerzijds begrijp ik je argument dat er leden zijn die het liefst met die hele contest niets te maken hebben. Anderzijds vind ik het prettig als de contest breder wordt gedragen. We moeten hier voor de volgende contest maar eens goed over nadenken :).
 
Ik weet dat er ook leden zijn die de lijst juist van onderaf te lijf zijn gaan. Maar zoals je zegt, de meerderheid zal van bovenaf werken. Het niet beluisteren van alle inzendingen blijft een jaarlijks terugkerende issue waarvoor we geen pasklare oplossing hebben.

Volgend jaar allemaal beginnen met de track die onder je eigen track staat en dan het rondje rond :D.
 
ik wil iets geheel anders in de groep gooien, het idee /concept van een soort 2de synth forum contest.
Deze keer niet iedereen met zijn beste track van het jaar of iets dergelijks, maar een opdracht iets te maken van een van te voren bepaald, gekozen
vocal track. net zo als Dr v lansberg vaak gebruikt als lead vocals in zn muziek:
https://www.synthforum.nl/forum/alg...est-2018/3657452-dr-van-lansberg-by-your-side

enige regel is de vocal track zo te gebruiken zodat het een essentieel onderdeel wordt van een geheel. hoe en wat , stijl, muziekgenre, pop, dance, ambient, experimenteel. is verder geheel vrij.
van een leuk standaard popliedje tot een totaal verknipt en verfomfaaide versie van het orgineel met gedistorte boventoonzang begeleid,,enz

het idee lijkt me leuk omdat iedereen als bron/ beginsel hetzelfde materiaal heeft als uitgangspunt en dus extra spannend wat iedereen daar mee doet.

tis maar een idee maar ik loop er al jaren mee en nu ben ik het kwijt!
 
In het verleden hadden we een stemperiode van twee weken. Vaak was na de tweede dag wel zo´n beetje duidelijk welke tracks om de eerste plekken zouden gaan strijden. Wat zou je bereiken met een langere stemperiode? DE spanning gaat er denk ik een beetje vanaf als je hem langer maakt dan een week. Persoonlijk vond ik een week al best lang (maar niet iedereen is dagelijks online natuurlijk).

Wanneer de uitslag pas aan het eind komt is dat weer geen probleem toch. En ik stem liever gelijk wel of niet tijdens het luisteren. Daardoor heb ik deze keer helemaal niet gestemd. Misschien zwak excuus. :) Had ook geen inzending dit jaar. Vorig jaar ook niet maar toen heb ik wel gestemd. Mischien geen recht van spreken dir jaar. Volgend jaar hoop ik wat actiever mee te doen.
 
ik wil iets geheel anders in de groep gooien, het idee /concept van een soort 2de synth forum contest.
Deze keer niet iedereen met zijn beste track van het jaar of iets dergelijks, maar een opdracht iets te maken van een van te voren bepaald, gekozen
vocal track. net zo als Dr v lansberg vaak gebruikt als lead vocals in zn muziek:
https://www.synthforum.nl/forum/alg...est-2018/3657452-dr-van-lansberg-by-your-side

enige regel is de vocal track zo te gebruiken zodat het een essentieel onderdeel wordt van een geheel. hoe en wat , stijl, muziekgenre, pop, dance, ambient, experimenteel. is verder geheel vrij.
van een leuk standaard popliedje tot een totaal verknipt en verfomfaaide versie van het orgineel met gedistorte boventoonzang begeleid,,enz

het idee lijkt me leuk omdat iedereen als bron/ beginsel hetzelfde materiaal heeft als uitgangspunt en dus extra spannend wat iedereen daar mee doet.

tis maar een idee maar ik loop er al jaren mee en nu ben ik het kwijt!

Wel leuk idee.
 
Wanneer de uitslag pas aan het eind komt is dat weer geen probleem toch. En ik stem liever gelijk wel of niet tijdens het luisteren. Daardoor heb ik deze keer helemaal niet gestemd. Misschien zwak excuus. :) Had ook geen inzending dit jaar. Vorig jaar ook niet maar toen heb ik wel gestemd. Mischien geen recht van spreken dir jaar. Volgend jaar hoop ik wat actiever mee te doen.

Ik zie niet waarom je geen recht van spreken zou hebben als je geen track hebt ingezonden. Dus kom vooral door met je mening.

Hier vind je een discussie die na de contest van 2016 is gevoerd over hetzelfde onderwerp.
 
Ik begrijp je punt. Ik herinner dezelfde feedback van een ander lid een paar edities geleden. Ik sta daar een beetje dubbel in. Enerzijds begrijp ik je argument dat er leden zijn die het liefst met die hele contest niets te maken hebben. Anderzijds vind ik het prettig als de contest breder wordt gedragen. We moeten hier voor de volgende contest maar eens goed over nadenken :).

Voor mij is het in ieder geval niet zo dat ik er niks mee te maken wil hebben. Het lijkt me zelfs leuk om actief mee te doen, maar kom daar simpel weg niet aan toe. Ik kan me voorstellen dat je de aandacht er goed bij kan houden (en focussen) met de mededelingen bovenin en iets op de frontpage. Maarrrrr, ik kan het me ook wel voorstellen dat dit niet het belangrijkste puntje is om mee te nemen ;)
 
Heb voor de eerste keer geluisterd naar dit contest en moet zeggen dat er wat goeie nummers tussen zitten,echter wat opvalt bij de commentaren zeer positief zijn,maar wel waar is?Schrik om zelf stemmen te verliezen?Maar het algemeen gemiddelde spreekt altijd de waarheid.
 
Ik begrijp je punt. Ik herinner dezelfde feedback van een ander lid een paar edities geleden. Ik sta daar een beetje dubbel in. Enerzijds begrijp ik je argument dat er leden zijn die het liefst met die hele contest niets te maken hebben. Anderzijds vind ik het prettig als de contest breder wordt gedragen. We moeten hier voor de volgende contest maar eens goed over nadenken :).

Ja, dat was ik denk ik. Toen was er nog een optie om gefilterde zoekresultaten bij "nieuwe berichten" te krijgen wat ik een fijne oplossing vond. Ik vermoed dat dat nu niet meer kan met het nieuwe forum maar weet het niet zeker.
Anyway, ik vind het leuk dat een behoorlijk aantal mensen hier veel plezier mee heeft maar ik vraag me wel af of het nodig is een maand lang alles in het teken van deze contest te zetten. Zelf ben ik een maand min of meer weggebleven wegens het niet makkelijk kunnen vinden van "niet contest gerelateerde" threads en misschien ben ik wel niet de enige. Niet dat het zo heel erg is een maandje weg te blijven hoor... Zoals gezegd; ik misgun niemand z'n contest-plezier en de vorm waar jullie (mods/eigenaren) het in gieten is aan jullie.
 
Ik vermoed dat dat nu niet meer kan met het nieuwe forum maar weet het niet zeker.
Als je het id van een topic weet, kan dat wel. Of het ook met een heel forum (Contest 2018 in dit geval) werkt, weet ik niet, want ik weet niet wat het id is.
Misschien heb je hier de komende dagen :P nog wat aan: een aangepaste link naar Berichten van vandaag, maar dan zonder de resultaten van dit topic (met id: 3664510). Maar dan mis je wel eventuele reacties op jouw bericht.

Ik heb eerder al eens voorgesteld om bovenaan een aanpasbare knop toe te voegen, waar je een custom-zoekopdracht aan kunt hangen met jouw eigen voorkeuren. Het antwoord was dat ik dan maar een favoriet in m'n browser moest maken.
 
Laatst gewijzigd:
Voor mij is het in ieder geval niet zo dat ik er niks mee te maken wil hebben. Het lijkt me zelfs leuk om actief mee te doen, maar kom daar simpel weg niet aan toe. Ik kan me voorstellen dat je de aandacht er goed bij kan houden (en focussen) met de mededelingen bovenin en iets op de frontpage. Maarrrrr, ik kan het me ook wel voorstellen dat dit niet het belangrijkste puntje is om mee te nemen ;)

Ik had het inderdaad iets scherp verwoord :). Maar die optie is er zeker. "Berichten van vandaag" en "Nieuwe Berichten" zijn vrij eenvoudig aan te passen zodat ze geen meldingen meer maken van posts in de contest draadjes. Mocht blijken dat er (veel) meer leden zijn die deze meldingen als hinderlijk ervaren, dan kunnen we dus tijdelijk een extra tab aanmaken voor nieuwe berichten in de contest, en deze berichten uit de twee bestaande tabs weglaten.
 
Back
Top