Teksteditor werkt slecht.

Soms is het wel handig dat de layout wordt meegenomen...

Anders plak je het even in notepad (ctrl-v) en kopier je het daarvandaan weer (ctrl-c) en is alle layout weg.
 
Soms is het wel handig dat de layout wordt meegenomen...

Anders plak je het even in notepad (ctrl-v) en kopier je het daarvandaan weer (ctrl-c) en is alle layout weg.
Die omweg ken ik en gebruik ik dan ook, maar wel met een extra teksteditor. Dit terwijl het eenvoudig zou kunnen door eerst de tekst te zetten in de eenvoudige versie van de forum editor en nadien over te gaan naar de extra-editor (rich text editor) om de layout bij te werken. Zo wordt in DTP meestal gewerkt.
 
De teksteditor die ook de layout van gecopieerde tekst meeneemt (vet, cursief, gekleurde tektst etc. uit ander topic ofzo)

Ik vind het meenemen van de opmaak bij copy/paste juist een enorme verbetering. Dat scheelt veel werk als je een niet gemanipuleerde kopie wilt plaatsen. Dus de teksteditor werkt juist heel goed.

deze layout is dan ook niet of zeer moeilijk te verwijderen.

Valt wel mee. Als je gekopieerde tekst in de teksteditor plaatst, hoef je alleen maar op de Tx (tweede knop van links in de uitgebreide editor) te klikken om alle opmaak te verwijderen. Je kunt er ook nog voor kiezen om ene copy niet met paste in te plakken maar met de derde knop uit de uitgebreide editor. Deze plakt je tekst als platte tekst.

in je instellingen kun je ervoor kiezen om altijd de uitgebreide tekst editor te zien.
 
Ik vind jullie antwoorden eerder ontwijkend. Er zijn standaard twee soorten tekst editors, een simpele zoals notepad en een ritch tekst editor (uitgebreide editor). De simpele heeft geen layout functies en dus tekst blijft ook zonder, tevens bij copy/paste. Wil je wel layout, gebruik je een ritch tekst editor (uitgebreide editor). Dat is de standaard werking. Op het forum hier zijn van de simpele editor de layout functies gewoon verborgen maar wel werkzaam net zoals in een ritch tekst editor.
Er is dus maar schijn van keuze die er echter niet is. Daar gaat het om.
 
Ik vind jullie antwoorden eerder ontwijkend.

Je gaf aan dat je geen of slechts moeilijk de opmaak van gekopieerde tekst kunt verwijderen. Ik heb je kort uitgelegd hoe het werkt. Ik zie niet hoe dat antwoord ontwijkend is.

Er zijn standaard twee soorten tekst editors, een simpele zoals notepad en een ritch tekst editor (uitgebreide editor). De simpele heeft geen layout functies en dus tekst blijft ook zonder, tevens bij copy/paste. Wil je wel layout, gebruik je een ritch tekst editor (uitgebreide editor). Dat is de standaard werking. Op het forum hier zijn van de simpele editor de layout functies gewoon verborgen maar wel werkzaam net zoals in een ritch tekst editor.
Er is dus maar schijn van keuze die er echter niet is. Daar gaat het om.

Wat is nou precies het probleem hier? De schijn van een platte teksteditor terwijl de forumsoftware stiekem een uitgebreide teksteditor is? Is dit hetzelfde probleem als in je openingspost of is dit een nieuw probleem? Ik snap het even niet meer. Als we het geen teksteditor noemen maar tekstinvoerveld, is dan in orde? Als dit het echte probleem is, dan... tja... dit is wat het is. Dit kunnen, willen en gaan we natuurlijk niet veranderen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat het echte probleem is. Het lijkt er een beetje op dat je iets anders verwachtte van de teksteditor. OK, dat kan even vervelend zijn, maar het zal snel genoeg wennen als je eenmaal weet hoe je de opmaak kunt verwijderen met dat ene knopje.
 
Back
Top