Zoekfunctie toont bepaalde (marktplaats) forum threads niet?

Ja, die vindt ‘m wel.
Maar het blijft zot dat de interne forum engine dit steevast niet goed indexeert.
Het feit dat (ook) “Harmonaig” niet gevonden wordt leert ons in ieder geval dat het niet noodzakelijk aan de letter/cijfer cominatie (E-350, MS-20) ligt.
 
Schiet mij maar lek, hoor. Ik heb het nog maar weer eens geprobeerd, zo simpel mogelijke advertentie (om uit te sluiten dat het aan de opmaak ligt) en weer niks te vinden in de zoekfunctie....

xvkHCD5.png


Hm, toch zit er nog opmaak bij als ik je post quote, maar ik heb alle rich-text editors dan ook uitstaan. Nou zou iedere rechtgeaarde parser deze rommel gewoon weg moeten mikken (aan de andere kant, het blijft vBulletin), maar op "Harmonaig" vindt 'ie je "Harmonaig verkocht!" wel, maar wat er in je openingspost staat niet.
 
Ja, zoiets had ik ook bedacht... (vandaar mijn tweede post - quote voor de zoekmachine) en ik ben verbaasd dat er toch nog opmaak tags te zien zijn, want toen ik mijn post plaatste waren die zeker niet zichtbaar (maar ik heb de standaard rich text editor gewoon aanstaan - misschien dat die daarop ingrijpt).

Zojuist nog even geprobeerd. Met de Ipad (i.t.t. de Mac)zijn de opmaak tags inderdaad wel te zien.
Wat een rommeltje maakt die rich text editor ervan, overal font en size open en close tags door de tekst heen...
Maar even goed (of slecht) - zelfs met cleane tekst zonder font en size wordt de post niet geindexeerd (zoektermen E350 en Arpitecht gewoon niet gevonden door de zoekfunctie).
 
Laatst gewijzigd:
“Platte tekst plakken” zou moeten kunnen met het derde knopje van links (met letter T). Of het goed werkt weet ik niet.
 
Jullie zullen er wellicht moe van worden, maar ben zeer benieuwd.. Welke zoekopdracht, of uitgebreide zoekopdracht zouden jullie invoeren, om deze te vinden: https://www.synthforum.nl/forum/mark...-gear-effecten ik zoek een Dx-7, in de advertentie staat die luid en duidelijk.

Als ik nu zoek op "dx-7" of "dx7" vind het forum NIETS, niet eens 1, ook niet uit 2001 o.i.d. nada

Als het aan mij ligt, ik zou zeggen, show me.. laat mij maar zien hoe je dit doet, ik geef het op SF! ben het flink beu aan het worden

Nog gekker, zelfs al heb je de advertentie open.. en in het zoekvenster boven de advertentie vul je iets in dat IN de advertentie staat, het wordt niet gevonden (terwijl je ernaar kijkt, het staat er echt! letterlijk over getypt, geen Result) schiet mij maar lek.

Ik zou graag iets willen horen van jullie, erkenning, en dat het verbetert anders ga me uitschrijven. Als je de zoekfunctie niet kan vertrouwen, is w.m.b. de Website waardeloos, ten einde, klaar!

Wil het nog een kans geven, maar heb enige input van jullie nodig.. een Work-Around ofzo
 
Laatst gewijzigd:
Zou willen weten:

- Hoe zoeken jullie het snelst of er op dit moment een synthesizer wordt aangeboden? pak m beet: een Prophet600...

- Welke stappen nemen jullie, hoeveel stappen?
- En hoe wijzig je dit ná een resultaat, even naar Prophet 600? of naar Sequential? of SCI?

Ben serieus benieuwd hoe jullie dit doen, binnen een redelijke tijd c.q. aantal stappen !! wordt er knettergek van deze zoekfunctie.

Hier is ook niet op gereageerd, erg jammer.. blijkbaar weten jullie het dus zelf ook niet echt, laat maar eens zien hoe je dit doet, en ervaar wat de gebruiker ook ervaart.
Show me, hoe je dit doet binnen een (redelijkerwijs) aantal stappen, zonder telkens vanaf stap 1 te moeten beginnen = afhaken = klaar ermee

Deze bedoel ik overigens voor op de Mobiel, daar heb je geen "zoek" knopje in de vorm van een vergrootglas. Je mag daar het zoekwoord wijzigen, maar je kan hem niet "executen" .. ehh
 
Zoeken via google Sander; "DX7 site: www.synthforum.nl". Dit is hetzelfde probleem als op muffwiggler. Zoekfunctie is nutteloos. Hele hoop geweldige info moeilijk bereikbaar.

Overigens lijkt het te koop zetten van spullen ook nutteloos te zijn hier. Heb al in geen jaar meer een pb ontvangen maar wel spullen verkocht via andere sites.

Je kunt de eigenaars/admins/mods wat mij betreft niks kwalijk nemen. Er zijn keuzes gemaakt die nodig waren. Helaas blijken die keuzes soms niet geweldig uit te pakken. Er is geen geld of tijd om het te verbeteren. So be it, we moeten het er maar mee doen. Een forum als dit heeft niet meer dezelfde impact als het tijden geleden had en wij als oudgedienden kunnen daar misschien maar beter vrede mee hebben.
 
Dank je Koediman! dat is een concrete tip :) nice work-around

Al wordt deze nog steeds niet gevonden: https://www.synthforum.nl/forum/mark...-gear-effecten Google sorteert volgens sort page-ranking algoritme.

Ik zou als forum een serieuze klacht neerleggen, bij de makers van het platform waar het SF op draait.. een zoekfunctie maakt HET verschil tussen een zinvolle site, of een vergaarbak waar je alles maar in gooit in de hoop dat je het ooit nog terugvind. Kan toch niet ?? Vind dit anno 2019 echt van de zotte, in een Informatie tijdperk met big data, ai, bla bla bla.. en dan niet eens 1 DX7 advertentie kunnen vinden. huh ??

De marktplaats is een heel belangrijk gedeelte, als je niets meer verkoopt.. en dat is ook mijn ervaring helaas, dan is dat toch bitter ? daar moet je toch als eigenaar wat mee doen

Ik hoop dat de Mods/Admins mijn kritiek dan niet laten langsglijden, maar dan tenminste gebruiken als munitie richting het platform.. wil ze niet perse iets kwalijk nemen, maar heb simpelweg geen andere plek om mijn ongenoegen te uiten.

Neemt u het dan niet persoonlijk op, maar doe er wel iets mee aub! want ik haak al z.g.a. af, kom sindsdien 90% minder hier.. substantieel geen zin meer in
 
Laatst gewijzigd:
Ik kan echt helemaal niets meer vinden na de update vh synthforum. Heel erg storend.
ook met “uitgebreid zoeken” krijg ik echt alles behalve waar ik naar zoek.

zelf het vinden van een thread over de zoekfunctie zelf is niet te vinden.(terwijl ik 100% zeker weet dat er legio mensen zijn geweest die hierover geklaagd hebben in een thread)
 
Zit er nog enige verbetering in de pijplijn vwb de zoek-functie? Bijv dat de settings worden opgeslagen, dit werkt nl nog steeds niet op m'n mobiel
 
2-letter woorden/synths zoeken gaat ook nog steeds niet, komt dit er nog van?
 
Dit is hetzelfde probleem als op muffwiggler. Zoekfunctie is nutteloos.

Sinds kort hebben ze het bij Muffwiggler nu wel weer helemaal op orde. Leek toch in vrij korte tijd gebeurd te zijn maar ik zal waarschijnlijk onderschatten wat er achter de schermen allemaal gedaan is daar.

Toch misschien een tip om daar eens na te vragen hoe ze het voor elkaar gekregen hebben? Blijft jammer dat zoeken hier waardeloos werkt...
 
Back
Top